PCSX2 dev-g626bf2788

Przegląd listopadowych nowości jakie pojawiły się na scenie kończę wpisem poświęconym rozwojowej wersji najpoważniejszego gracza wśród emulatorów systemu PlayStation2.

Final Fantasy 12

Oznaczona ciągiem v1.7.0-dev-619-g626bf2788 rozwojowa wersja PCSX2 obejmuje w stosunku do opisanego poprzednio programu, zmiany takie jak:

  • rozbudowano zintegrowaną bazę gier z poprawkami, i dedykowanymi ustawieniami dla poszczególnych tytułów, poprawiono literówki i inne błędy;
Czytaj dalej PCSX2 dev-g626bf2788

Play! Dev-20201103

Minął miesiąc i jak w zegarku na scenie pojawia się nowa rozwojowa wersja emulatora Play! oznaczona symbolem wydania f3085b81.

Parappa The Rapper 2

Względem opisywanej wcześniej wersji, wydanie z 3 listopada obejmuje następujące zmiany:

  • usprawniono obsługę buforu zapisu;
  • naprawiono obsługę ramek/punktów debugera;
Czytaj dalej Play! Dev-20201103

PCSX2 dev-g03ba36411

Kilkukrotnie pisałem o Play! nie wypada nie napisać o najnowszej rozwojowej wersji emulatora PCSX2.

ICO uruchomione na PCSX2

Oznaczona ciągiem 439-g03ba36411 rozwojowa wersja PCSX2 v1.7.0 obejmuje w stosunku do swej poprzedniczki zmiany takie jak:

  • naprawiono błędy interfejsu gsdx powodujące nieprawidłową pracę pod D3D DX11;
Czytaj dalej PCSX2 dev-g03ba36411

Play! Dev-20200910

Człowiek się cieszy, że udało się całkiem szybko i aktualnie wrzucić niusa o najnowszej wersji rozwojowej emulatora Play! a tu klops. Ostatnia wersja aplikacji z 3 września br. jak się okazało zawierała istotny błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie tekstur

play-andr-fframe
Fatal Frame uruchomiony na Play! pod Androidem
Czytaj dalej Play! Dev-20200910

PCSX2 dev-g4d0650baa

Skoro w poprzednim niusie wspomniałem o PCSX2 to wypada wrzucić w sekcję Pliki najnowszą rozwojową wersję tegoż emulatora.

Kingdom Hearts uruchomione na PCSX2 w wysokiej rozdzielczości.

Oznaczona ciągiem 229-g4d0650baa rozwojowa wersja PCSX2 v1.7.0 obejmuje w stosunku do swej poprzedniczki zmiany takie jak:

  • usunięto nieużywane pliki interfejsu OpenCL
Czytaj dalej PCSX2 dev-g4d0650baa

Play! dev-20200903

Osoby śledzące zmiany, jakie nastąpiły po reaktywacji serwisu z pewnością zwróciły uwagę że w nowej wersji witryny obok sztandarowego PCSX2 pojawił się nowy promowany emulator w postaci tytułowego Play!

W przeciwieństwie do wspomnianego PCSX2 charakteryzuje go znacznie mniejsza kompatybilność, przez co lista obsługiwanych gier jest kilkadziesiąt razy mniejsza. Z drugiej strony, Play! wydawany jest z zasady na wiele platform dzięki czemu umożliwia niedostępną dla czołowego emulatora PlayStation2 funkcjonalność widoczną na poniższym obrazku

play-andr-fframe
Fatal Frame uruchomiony na Play! pod Androidem
Czytaj dalej Play! dev-20200903

PCSX2 1.6.0

Jeśli czujesz irytację z powodu rozbieżności pomiędzy pierwotną zapowiedzią Sony, a kolejnymi informacjami jakie publikowane były w kwestii wstecznej kompatybilności nadchodzącego PS5, winien pocieszyć Cię fakt że „wstępne” wdrożenie podobnej funkcjonalności w emulatorze PCSX2 zajęło lat 18. Jest więc nadzieja, że Sony umożliwi uruchamianie gier z poprzednich generacji przy okazji wydania PlayStation9, a czekając na niniejsze możesz zapoznać się ze zmianami wprowadzonym w najnowszej stabilnej wersji tytułowego emulatora.

  • zainicjowano wdrożenie wstecznej kompatybilności konsoli, umożliwiając przetwarzane podstawowych funkcji obsługi kodu z pierwszego PlayStation.
  • zaimplementowano mipmapping, co winno polepszyć jakość obrazu wyświetlanego oraz rozwiązać problemy występujące przy kilkudziesięciu grach, a wynikające z dotychczasowego braku emulacji niniejszej techniki,
  • wprowadzono poprawki do obsługi rozgałęzień VU i opóźnień, zapewniając poprawną obsługę gier: Dropship United Peace Force, World Rally Championship, WRC 2, WRC3
Czytaj dalej PCSX2 1.6.0

PCSX2 1.4.0

Z wielką przyjemnością skrobię niusa składając słowa opisujące najnowszą wersję emulatora PCSX2 oznaczoną numerem wydania 1.4.0. Przy tej okazji, zaznaczyć warto na wstępie, że przytoczona aplikacja została przygotowana z myślą o rosnącej bazie użytkowników zakorzenionych w systemach z rodziny Linux. Z myślą o tym środowisku aplikacje uzbrojono w liczne usprawnienia zapewniające znaczący wzrost wydajności względem poprzedniej odsłony, na czele z nową wtyczką GSdx zoptymalizowaną dla interfejsu OpenGL.

Final Fantasy X na PCSX2

Niezależnie od powyższego opisywaną wersję PCSX2 v1.4.0 wydano również dla systemów rodem z Redmond, dlatego wszystkich użytkowników tytułowego emulatora zapraszam do zapoznania się z listą najistotniejszych zmian:

  • przygotowano nowy debugger z podglądem disassemblera pracującym w czasie rzeczywistym, umożliwiający bezpośredni wgląd w przetwarzany kod, co z zasady winno usprawnić przygotowanie łatek dla problematycznych gier;
  • wprowadzono nowy sposób przechowywania kart pamięci w osobnych katalogach dla każdej z uruchamianych gier, co ma na celu ułatwienie zarządzaniem zawartością kart pamięci oraz wyeliminować problemy z ograniczoną pojemnością oryginalnych nośników.
Czytaj dalej PCSX2 1.4.0

PCSX2 SVN r5932

Od publikacji ostatniej stabilnej wersji emulatora minęły dwa miesiące, dlatego warto się przypatrzeć jakie modyfikacje, od tego czasu poczyniono w projekcie PCSX2.


Lista najistotniejszych zmian rozwojowej wersji emulatora przedstawia się następująco:
  • poprawiono obsługę najnowszej wersji bibliotek Mesa oraz OGL/GL4.1 pod linuxem,
  • znacząco rozbudowano narzędzia developerskie takie jak: zaawansowany podgląd deasemplera R5900 i R3000, podświetlana lista zmian w rejestrach, skanowanie funkcji i widok makr, przerwania warunkowe, widok pamięci z możliwością edycji, itp.,
  • usprawniono obsługę pamięci, poprawiając funkcje odpowiedzialne za emulację DMA,
  • skorygowano ustawienia synchronizacji pionowej dla obrazu wyświetlanego z przeplotem,
  • naprawiono błędy występujące przy emulacji VIF, GIF i SPR, kilka dzięciołów we wtyczce SPU2-X oraz zintegrowanej bazie gier,
  • z kolei w pluginie graficznym GSdx zaimplementowano obsługę funkcji DATE, wykorzystywanej do generowania cieni i innych efektów, oraz anizotropowe filtrowanie tekstur zwiększające jakość obserwowanego pod kątem obrazu,
  • zaimplementowano szereg funkcji mających w przyszłości umożliwiać uruchamianie na emulatorze gier z pierwszego PlayStation.
Ok, czas na tradycyjne posłowie praktyczne. Jak każdy widzi, zmian mogłoby być więcej, co więcej fixy poprawiają kompatybilność programu jedynie względem kilku tytułów, tj.: Syphon Filter – Omega Strain, Final Fantasy XII, All Star Pro Wrestling, Legendz Gekitou! Saga Battle oraz seria Gromit. Niemniej, jeśli ktoś doświadczył problemów grając w jedną z wymienionych pozycji, ewentualnie posiada przyzwoity sprzęt z wypasioną grafiką i chciałby uzyskać jak najlepszy efekty wizualny emulując gry z PlayStation2… zdecydowanie powinien zainteresować się rozwojową wersją PCSX2, tym samym odwiedzić nasz Download w celu pobrania stosownego pliku, ewentualnie stronę domową projektu w poszukiwaniu szczegółowych informacji na temat najnowszego wydania.