PCSX2 v0.9.2 R2

Wiadomość dla maruderów – jeśli ilość zmian w wersji 0.9.2 emulatora Was nie zadowala, to możecie ją powiększyć o kilka opcji:

  • Usprawniono funkcję ograniczającą liczbę fps`ów
  • Dodano obsługe wątków we wtyczce P.E.Op.S SPU2
  • Naprawiono błąd powodujący crash po wybraniu opcji config>patches
  • Zwiększona kompatybilność w grach Vampire Night i Final Fantasty X
  • Dezaktywowano wygaszasz ekranu i tryb oszczędności energii w czasie pracy emulatora
… które znalazły się w wersji poprawkowej (R2) najnowszej (0.9.2) odsłony emulatora. Plik do pobrania STĄD.

PCSX2 ver.0.9.2, only

Ech, co za czasy… nie dadzą się człowiekowi nacieszyć nowym komputerem – ledwo co się zainstaluje system operacyjny, a tu bah… nowa wersja PCSX2 :] Ponieważ Adult uraczył Was pełną listą zmian od siebie dorzucę tylko kilka refleksji, jakie nasunęły mi się po spędzeniu paru minut z najnowsza odsłoną tytułowego emulatora PlayStation2.


W związku z faktem, iż testy poprawionej obsługa obrazu, dźwięku oraz wstawek filmowych, czy zwiększonej kompatybilność i stabilność programu wymagają głębszych studiów nad opisywanym tematem, w swej notce skupię się na nowościach, jakie otrzymaliśmy wraz z 0.9.2. Niestety dwie, najważniejsze z nich, czyli nowy system łatek oraz rewolucyjny ;] ZeroGS przyprawiają mój system o palpitacje, zaś pozostałe – tj. nowe funkcje w co poniektórych pluginach i emulacji Emotion Engine – nie robią na mnie jakiegoś wielkiego wrażenia : P Co więcej, boli mnie brak obiecywanego portu dla Linuksa, 64-bitowej wersji emulatora i miłego dla oka wzrostu fps`ów? Czyżbyśmy zostali oszukani, a może wspomniane innowacje zagarnął jakiś polityk, chcąc zdobyć kilka dodatkowych głosów w ostatnich wyborach? Raczej nie – sam skok w numeracji wersji sugeruje, że PCSX2 v0.9.2 jest jedynie wersją poprawkową do poprzedniej (0.9.1) odsłony, a na większe zmiany przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Czy jednak warto ubolewać z tego powodu? Zdecydowanie NIE, lepiej zabrać się za dogłębne testy PCSX2 v0.9.2… co i ja uczynię, a wyniki tychże już niebawem przedstawię na łamach PSEmu.pl

PCSX2 0.9.2 już dostępne !!!

Nie będe owijał w bawełne bo po co wiadomo o co chodzi bo CKemu opisał to dokładnie:

CKemu napisa�:
PCSX2 0.9.2 is here!

This release brings several important changes to PCSX2, enhancing compatibility and adding several new aspects to the emulator:

– ADMA has been added to PCSX2, most (if not all) game videos will playback audio, many games now have their music and speech effects.
– Counter fixes stopping games hitting long pause syndrome, or crashing.
– Enhanced MTGS / DC stability, great for those with Dual Core CPUs.
– IPU improvements, more game videos will now run.
– VIF fixes, allowing for many games to run or look better.
– VUrec fixes, improving ingame graphics when under VU recompilation

Also included with this release is the new Patch Browser and Patch Finder, the patch browser, allows you to search memory with the tools and functions you would be used to with a cheat searcher.

The Patch Browser will allow you to enable and disable parts of the patch during gameplay, eg; enabling Infinite Lives etc!
[…] więcej […]

Pliczek
Pliczek wrzucony przezemnie na rapida

Pewnie zaniedługo winter umiesci pliczek na servie więć osoby które nie lubią torrenta muszą poczekać.

PCSX2 WIP – Tekken4

Nius trochę spóźniony, ale szczerze powiedziawszy nic nowego do tematu emulacji PlayStation2 nie wnosi. Otóż, aby uczcić nadchodzącą, nową wersję emulatora team developerski PCSX2 puścił w obieg filmik prezentujący czwartą część Tekken`a w akcji. Choć wspomniany film nie załapie się raczej na oskarową galę to warty odnotowania jest fakt, iż trwa on aż 7 minut i 38 sekund, co przekłada się na czas, jaki należy poświęcić by urodziwą Niną ukończyć w ww. grze tryb Arcade.


Jakie wnioski można z tego wysnuć? Znów polepszeniu uległą kompatybilność (poprzednio T4 strasznie marudził, a tu proszę caly tryb arcade grywalny), grafika (nie ma pionowych pasków) i prędkość (podobnież pracuje to w 30+ fps). Dodatkowo mówi się o zwiększeniu stabilności i efektywności działania PCSX2 na procesorach dwu-rdzeniowych, sporej dozie poprawek w ZeroGS oraz innych smaczkach, które ujrzymy w przyszłości. Jednym słowem – nic nowego ;]

PCSX2 x64 for Linux

Z braku innych nowinek [gdzie się podziała październikowa odsłona pSX`a?] pozwolę sobie zamieścić kolejną wzmiankę poświęconą opisywanej ostatnio 64-bitowej wersji PCSX2. Przyznam szczerze, iż ostatniego niusa na ten temat pisałem z pewną obawą, gdyż opisywane informacje nie opierały się na oficjalnym (przynajmniej w tej materii) źródle i nie byłem pewien jak owe źródło zareaguje na pojawienie się tego typu herezji :] Okazało się jednak iż moje obawy były całkowicie nieuzasadnione ponieważ…


… dwa dni po wspomnianym wycieku, na oficjalnej stronie, a dokładniej na oficjalnym blogu projektu PCSX2 ukazał się treściwy wpis poświęcony właśnie kwestii przejścia emulatora w 64-bitowy wymiar. Co ważniejsze w niniejszym tekście wyciekła kolejna, istotna informacja – otóż, wraz z kolejną wersją PCSX2 powróci Linux`owy port tegoż emulatora. Miłośnicy pingwina mogą zacierać płetwy, łapki czy też inne kończyny w jakie zostali wyposażeni :]

Nagisa vs. PCSX2

Pamiętacie niusa o zawieszeniu prac nad emulatorem SSSPSX na rzecz nowego, 64-bitowego projektu oraz moje podejrzenia co do powiązań nagisa z PCSX2? Cóż, okazuje się, że były one słuszne – jeśli zajrzycie na stronę PCSX2 w sieci SourceForge bez problemu znajdziecie informację że wśród deweloperów pracujących nad emulatorem znajduje się jeden o nicku ssspsx. Jak łatwo się domyśleć pod tym przydomkiem ukrywa się nie kto inny jak tytułowy nagisa.

Idąc dalej tym tropem warto zajrzeć, na blog tegoż dewelopera, na którym znajduje się kilka ciekawych informacji dotyczących prac nad najbardziej zaawansowanym emulatorem konsoli PlayStation 2 i roli, jaką w jego tworzeniu odgrywa nagisa. Po pierwsze potwierdzono informacje o przeznaczonym dla PCSX2 64-bitowym rekompilatorze R5900 (serce PS2). Dodatkowo emulator zostanie wzbogacony o interpretator EE i wykorzystany dotychczas w emulatorze SSSPSX rekompilator R3000A (serce pierwszego PlayStation) – obydwa napisane z myślą o x64. Na tym nie koniec ciekawostek, gdyż okazuje się że przesiadka w 64-bity obejmie również następujące pluginy: GSdx9, P.E.Op.S. SPU2, CDVDIso, SSSPSX Pad, Dev9/USB/FW-null, a najlepszą wydajność emulator osiągnie na procesorach Athlon64X2 i Core2 Duo.

Łącząc powyższe informacje z wcześniejszą zapowiedzią nagisa dotyczącą daty publikacji projektu, która ma się pokryć z premiera nowego, 64-bitowego systemu Vista, dojść można do finalnej konkluzji, iż w tym roku `Mikołaj`, bądź `Gwiazdka` będzie nieludzko szczodra/y dla miłośników emulacji :]

PCSX2 WIP – VIF fix

Wygląda na to, że szykuje nam się przełomowa wersja PCSX2. Najpierw zwiększono stabilność i prędkość działania emulatora, później poprawiono kompatybilność i obsługę dźwięku… dziś natomiast mam przyjemność poinformować Was o poprawionej obsłudze VIF Unpacks


Zmiana dość istotna, gdyż ww. opcja odpowiada za dekompresję tekstur i przetwarzanie obrazu przez jednostki wektorowe, a wprowadzone poprawki wyeliminowały kolejna porcję błędów powodujących niekontrolowane zakończenia pracy emulatora oraz znacząco poprawiły jakość wyświetlanego obrazu w grach takich jak: Clocktower 3, Sega Rally 2006, Super Monkey Ball czy X-Men Legends. W oczekiwaniu na PCSX2 0.9.2 polecam zajrzeć na stronę domową emulatora, gdzie oprócz pełnego info znajdziecie także nowy filmik ukazujący opisane powyżej zmiany na przykładzie pewnej, bardzo ciekawej gry [nie będę Wam psuł niespodzianki – zobaczcie to sami :]

PCSX2 0.9.2 sound WIP

Poczynione ostatnio postępy w emulacji europejskiej wersji Final Fantasty X sprawiły iż prace deweloperów skupiły się na obsłudze dźwięku, a dokładniej udoskonaleniu wsparcia ADMA …


… w rezultacie czego dźwięk nie tylko pojawił się we wstawkach filmowych wymienionej wyżej pozycji, ale także w innych tytułach, a cała masa gier pochwalić się może pełnym, tudzież poprawnym wsparciem oprawy muzycznej. Po więcej informacji, nowy obrazek i klip wideo standardowo odsyłam na stronę domową emulatora.

PCSX2 WIP – FFX PAL

Ha :] Dobra wiadomość dla miłośników serii Final Fantasy i PCSX2. Wygląda na to, że nadchodząca wersja tegoż emulatora w końcu zakończy problemy z FFX., których uświadczyli również i polscy użytkownicy ww. programu. Jak donoszą autorzy…


… PCSX2 0.9.2 wprowadzi sporą dawkę poprawek w tej materii:
  • zwiększono stabilność w trybie wykorzystującym procesory dwurdzeniowe
  • poprawiono obsługę wstawek wideo i dźwięku
  • wyeliminowano zwisy i pętle
… dzięki czemu europejskie [ oczywiście oryginalne :] kopie Final Fantasty X będą w końcu w pełni grywalne, a prędkość emulacji zadowalająca (od 40 do 140 fps). Czy programiści dotrzymają obietnicy i zakończą cierpienia fanów? Czy szalona fala pytań dotycząca ww. gry zalewająca od niepamiętnych czasów nasze forum zostanie powstrzymana? Cóż, na odpowiedź przyjdzie nam poczekać do premiery kolejnej wersji emulatora, tymczasem zapraszam do odwiedzania strony domowej PCSX2.

SSSPSX Pad Plugin v1.7

Nagisa wciąż zaskakuje – nie tak dawno temu wypuścił nową wersję emulatora SSSPSX pomimo wcześniejszych zapowiedzi zawieszenia prac nad tym projektem. Dziś w nocy ukazała się zaś kolejna wersja wtyczki sterowania opatrzona cyferką 1.7 i następującą listą zmian:

  • Wdrożono obsługę sterowania za pomocą biblioteki DirectImput9
  • Naprawiono zamieszanie związane z ustawieniami PAD1/PAD2
  • Naprawiono interfejs PADreadPort1/PADreadPort2
  • W końcu, dodano wtyczkę w wersji x64
Powszechnie wiadome jest, że jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale zastanawiam się czemu ma służyć przejście wtyczki w 64-bity? Czyżby team PCSX2 coś kombinował ;] czy to tylko rozgrzewka, jaką nagisa sprawił sobie przed przystąpieniem do prac nad 64-bitowym rekompilatorem EE? Wracając do tematu – nowa wersja pluginu SSSPSX Pad jest do pobrania z downloadu.