Question no. 0.9.2

Swego czasu, dokładnie rzecz ujmując przy wip-raporcie dotyczącym nadchodzącej, nowej odsłony ZeroGS zaserwowałem Wam mały rebus (swoją droga do dziś nierozwiązany). Dziś natomiast zagadką muzyczną poczęstował nas CKemu. Dla prawdziwego fana jRPG rozpoznanie utworu nie powinno stanowić najmniejszego problemu, podobnie jak gry z obrazka, który w bonusie dostajecie ode mnie :]


Zagadką jednak pozostaje co ma wspólnego Nobuo Uematsu i RIKKI z pracami jakie saqib i gigaherz poczynili w najnowszej wersji emulatora PCSX2? Po więcej informacji oraz klip muzyczny do pobrania zapraszam na stronę domową projektu.

ZeroGS 0.95 is out

Pamiętacie ostatniego niusa, w którym wychwalałem prace ZeroFrog’a? Po raz kolejny mamy okazje odczuć efekty jego pracy na własnej skórze, gdyż wczoraj, około północy światło dzienne (a raczej księżycowe) ujrzała nowe wersja pluginu graficznego ZeroGS, oznaczona numerkiem 0.95 i przydomkiem KOSMOS.


Jeśli chodzi o zmiany to w stosunku do poprzedniej wersji znaczącej poprawie uległa prędkość emulacji oraz jakość wyświetlanej grafiki. Warto tez wspomnieć o poprawionej obsłudze procesorów wielordzeniowych (choć do pełnego jej wykorzystania przyjdzie nam poczekać na kolejną wersję emulatora) oraz kilku ciekawych dodatkach takich jak: nagrywanie sekwencji wideo, filtrowanie dwuliniowe, wygładzanie krawędzi z dwu~ i cztero~krotną precyzją, tryb wireframe itd.
Z powodu problemów technicznych, z jakimi się obecnie borykamy (strona odmawia posłuszeństwa – doskonale sobie zdaje z tego sprawę i od wczoraj pracuje nad rozwiązaniem tegoż problemu) po plik do ściągnięcia odsyłam Was bezpośrednio na stronę domową PCSX2 i życzę przyjemnych testów.

udpate: w downloadzie jest do pobrania, najnowsza, poprawiona i oznaczona numerkiem 0.95.2 wersja ZeroGS.

New zeroGS

Dobra wiadomość dla wielbicieli talentu zerofrog`a, który niezmordowanie pracuje nad rozwojem budzącego największe zainteresowanie projektu na emu-scenie. Wygląda na to, że prowadzone do niedawna prace nad rekompilatorami przyniosły oczekiwane rezultaty i wspomniany deweloper przeniósł swe wysiłki na kolejną partię emulacyjnej roboty. Dokładniej rzecz ujmując na wtyczkę wideo zeroGS, która wzbogacona została o następujące opcje: filtrowanie dwuliniowe, predefiniowane rozdzielczości, wireframe mode, ulepszone wygładzanie krawędzi oraz masę pomniejszych poprawek przez co plugin stał się znacznie szybszy niż dotychczas.


Prace nie ominęły również MTGS, czyli opcji odpowiedzialnej za przerzucenie ciężaru generowania grafiki na dodatkowy wątek, dzięki czemu osoby posiadające pod maską procesoy wielordzeniowe takie jak: Operton, AMD X-2 czy Conroe będą mogły w pełni delektować się przyjemnością grania w tytuły z PS2. Final Fantasy X w prędkości 128 klatek/sekundę, Grandia 3 w 60 fpsach? To nie marzenia, to fakt, którego można doświadczyć na skórze jeśli tylko posiadamy potwora wyposażonego w wydajny CPU z dwoma rdzeniami i porządną kartę graficzną z obsługą Pixel Shader 2.0, choćby GF 6600GT. Reszta osób będzie musiała się zadowolić screenami dostepnymi na stronie domowej PCSX2 i następującym rebusem > 1-1 ……. o]( )[ ……. $ + S

PCSX2 v0.9.2 WIP

Jak poinformował nas CKEmu, a minutę wcześniej zameldował aser44 prace nad nową, tym razem oznaczoną numerkiem 0.9.2 odsłoną emulatora PCSX2 nie ustają. Dzięki wysiłkom Refraction’a, Saqib’a i ZeroFrog’a znacząco usprawniono działanie counterów, IPU oraz vuREC0/1, dzięki czemu zlikwidowano wciąż występujące w wielu tytułach błędy graficzne, sporo gier poprawnie wyświetla wstawki filmowe, a sam emulator zyskał na stabilności.


Nie bez znaczenia jest tez fakt, iż oprócz poprawienia kompatybilności tytułów takich jak: Final Fantasty X-2, Rayman M, Silent Hill 2, Grand Theft Auto III, Resident Evil 4 czy Disgaea do grona grywanych tytułów dołączyły nowe pozycje, choćby w postaci wspaniałego WipEout Fusion. Więcej informacji na temat nadchodzącej wersji PCSX2 znajdziecie na stronie domowej projektu, stamtąd też możecie pobrać filmik (waga: 46MB, dł: 3m 47s, kodowanie: xVid/MP3) prezentujący WipEout Fusion w akcji, natomiast screeny z emulacji tejże gry znajdziecie na łamach EmuForum.

PCSX2 0.9.1 – Release

Na potęgę nowego PCSX`a, mocy przybywaj. Niczym Himen wspomagany posępną mocą czerepu tak i PCSX2 wspomagany odświeżonym rekompilatorem atakuje ze zdwojoną siłą.


Czy nowy eREC i vuREC sprostają wyzwaniu i dostarczą prędkości umożliwiającej względnie komfortowe potyczki w niezliczonych tytułach z systemu PlayStation2? Czy też moc obróci się przeciw użytkownikom i obok narkotycznej liczby fpsów w kilku pozycjach zobaczymy masę gier z `popsutą` kompatybilnością? O wyniku tej batalii zadecydujecie Wy –nie czekaj, pobierz PCSX2 v0.91 i zrób pierwszy krok na ścieżce mocy.

[UWAGA] wypuszczona została nowa wersja PCSX2 0.9.1 fix, osoby mające problemy z poprzednią odsłoną proszone są o ponowne pobranie emulatora. [/UWAGA]

PCSX2 szybszy

Jak informuje CKemu na stronie głównej PCSX2, nasz ulubiony emulator znów przyśpieszył 🙂 Oto, co możemy przeczytać:

CKemu napisa�:
W poprzednich postach informowaliśmy Was o wykonywanej przez zerofrog’a pracy, związanej z nowym eeREC i vuREC (Emotion Engine Recompiler i Vector Unit Recompiler (VU0 and VU1)).

Celem tej kompletnej niemalże zmiany kodu było zwiększenie prędkości i jednoczesne zwiększenie, lub przynajmniej utrzymanie obecnej kompatybilności emulacji.

Przepisywanie trwa jż od jakiegoś czasu i zaczyna pokazywać wspaniałe rezultaty, wiele gier działa 4x szybciej, jak np. Sonic Riders – poprzednio 3.x do 12.x FPS, a teraz 12.x do 35.x FPS.

Testowanie i wyłapywanie błedów nadal trwa, podczas gdy stworzony został temat, w którym testerzy i deweloperzy pokazać mogą screen’y obrazujące szybsze działanie. Zwróćcie uwagę na model procesora podany w poście, gdyż np. Refraction osiąga większe ode mnie prędkości 8).



Życzymy oczywiście dalszej owocnej pracy i czekamy z niecierpliwością na kolejne nowiny.

Uwagę na tego newsa zwrócił nam Zardon (tu), za co serdecznie mu dziękujemy 🙂

PCSX2.net roundup

Od momentu ukazania się nowej odsłony domowego site’u PCSX2, zespół odpowiedzialny za obecnie najlepszy emulator PlayStation2 raczy nas coraz to nowymi smakołykami, czy to w postaci apetycznych informacji dotyczących postępów w pracach nad emulatorem, czy innych smakowitych cukiereczków… kilka z nich poniżej:

  • za sprawą przepisywanego na nowo rekompilatora liczba gier obsługiwanych przez najnowszą, testową wersję emulatora znacznie zubożała
  • oprócz pogorszeniu kompatybilności po wprowadzeniu zmian do funkcji związanych z emulacją EE zauważyć można (tu dobra wiadomość) znaczny wzrost prędkości, która teraz dla kilku tytułów oscyluje w granicach 35-50 fps’ów
  • przykładem takiej gry jest Makai Kingdom (screen poniżej),


  • powyższy obrazek może być, dla co poniektórych osób niewystarczający toteż z pewnością ucieszy ich fakt, iż w dziale {Downloads > Video} ww. strony znajduje się prawie 80MB film przedstawiający gameplay ze wspomnianej gry.
  • warty odnotowania jest także fakt, iż do 30 czerwca br. można stać się (całkiem za darmo :] ) szczęśliwym posiadaczem ślicznej przejściówki do gamepad’a PS2/PSX o przydługiej nazwie Universal PS2 Controller Adapter. Wszystko za sprawą trwającego właśnie konkursu na najlepszy screen pochodzący z PCSX2 v0.9, który odbywa się na łamach for Emutalk i EmuForum.
Na tym zakończe audycję z serii kulinarna PCSX2 i standardowo po więcej przepisów odsyłam na stronę domową projektu.

pcsx2.net is back

Strona domowa najbardziej zaawansowanego emulatora PlayStation2 powraca w odświeżonym, niebieskim i jak zapewnia CKemu szybszym wydaniu


oprócz zmian kosmetycznych warto zwrócić uwagę na fakt, iż lista kompatybilności oparta jest na nowej, testowej wersji programu oznaczonej numerem 0.9.1 – jeśli więc zastanawiasz się czy dany tytuł ruszy pod kolejną wersją PCSX2 warto poświecić kilka minut na lekture wspomnianej listy. Waszej uwadze nie powinien również umknąć dział {Download > Videos} w którym znajdziecie dwa nowe filmy do pobrania.

padZnMPad 1.29

Nie trzeba było długo czekać – kilka dni po pojawieniu się PCSX2 v0.9 ukazała się również nowa wersja doskonałej, bo umożliwiającej zabawę z myszą i klawiatura wtyczki sterowania padZnMPad, a w niej następująca lista zmian:

  • plugin pracuje nie tylko z BIOSem ale również z grami
  • wersja zgodna z PCSX2 v0.9
Tyle jeśli chodzi o informacje, zapraszam do ściągania i testów. DuckHunt… here I come :]

PCSX2 v0.9 Bugfix

Czy premiera PCSX2 v0.9 mogłaby się obejść bez wpadki ;] Odpowiedź na to pytanie brzmi – niestety nie, dlatego tez muszę zmartwić wszystkie osoby które pobrały PCSX2 v0.9 z naszej strony przed pojawieniem się tego niusa (Ew. z oficjalnej strony przed godziną 13) i powiadomić je iż po raz kolejny musza pobrać emulator by rozwikłać problemy związane z VM. Co więcej na tym nie koniec :] ponieważ błędy wkradły się również do pluginu P.E.Op.S. SPU2 DSound Audio Driver zawartego we wszystkich dotychczas dostępnych wersjach emulatora. Tak więc nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić po raz kolejny do ściągania PCSX2 v0.9 oraz wtyczki P.E.Op.S. SPU2 DSound. Jak Wam idą testy?