PCSX2 v0.9 Released

Stało się, po dziewięciu miesiącach oczekiwania, po niezliczonej liczbie WIP raportów i kilkukrotnym odkładaniu daty premiery pojawiła się nowa wersja najbardziej zaawansowanego emulatora systemu PlayStation2 – PCSX2.


Wraz ze świeżutką, oznaczoną numerkiem 0.9 wersją pojawiła się również niekrótka, bo licząca ponad 7 stron A4 lista zmian… Jak łatwo się domyśleć (z powodu najzwyklejszego lenistwa) nie mam zamiaru jej tłumaczyć tak więc wszystkich zainteresowanych odsyłam do lektury pliku ChangeLog ew. do przejrzenia starszych niusów, w których na bieżąco informowałem Was o najważniejszych zmianach. Cóż, chyba nikogo nie obrażę jak skończę nudzić i zaprószę wszystkich do ŚCIĄGANIA i testów.

PCSX2 is almost…

Jak niektórzy doskonale wiedzą (wystarczy śledzić źródła) prace nad zwiększeniem kompatybilności emulatora wciąż posuwają się do przodu. Świadczyć o tym może choćby fakt, iż niedługo po ukazaniu się ostatniego niusa odnośnie Grand Theft Auto: San Andreas gra podniosła swój status z Intro do InGame. Co więcej na GTA historia się nie kończy, gdyż autorzy mają kilka asów w rękawie – tylko spójrzcie na poniższy screen…


Kliknij by powiększyć

Na koniec zostawiłem sobie najciekawszą i IMO najważniejszą informację. Otóż, ustalono oraz oficjalnie potwierdzono ostateczną datę publikacji PCSX2 v0.9, muszę jednak rozczarować co poniektórych gdyż będzie ona miała miejsce…. uwaga… w ciągu kilku następnych dni, dokładniej rzecz ujmując w najbliższą niedzielę czyli 2 kwietnia 2006. Szykujcie się do testów :]

PCSX2 vs. GTA:SA

Do listy gier, które można uruchomić pod najnowsza odsłoną emulatora PCSX2 dołączył kolejny tytuł – Grand Theft Auto: San Andreas – i nie było by w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt, iż… po pierwsze, na wersji v0.8.1 gra nie była w ogóle rozpoznawana przez program oraz


Kliknij aby powiększyć

… po drugie, tytuł pod względem prędkości uzyskiwanych w kolejnych wersjach beta emulatora prezentuje tendencje odwrotną (czyli spadkową -pierwszy screen pochodzi z marcowej kompilacji, natomiast drugi ze stycznia b.r.) niż np. taki FF-X, dzięki czemu doskonale nadaje się do zobrazowania problemów jakie napotykają deweloperzy przy tworzeniu emulatora i tłumaczy ciągłe opóźnienia w wydaniu wersji 0.9. Zachęcam do przejrzenia informacji i obrazków dostępnych na EmuForum i komentowania niusa – jeśli liczba odpowiedzi przekroczy 15 wrzucę kolejne info i screeny ;p

PCSX2v0.9 vs CPU

Zastanawiałem się czy po publikacji niusa dotyczącego 50fps’ów w FFX wycieknie więcej informacji na temat najnowszej odsłony PCSX2? Autorzy emulatora nie rozczarowali mnie i przeglądając ich wpisy na EmuForums można bezproblemowo odnaleźć kolejne informacje na temat v0.9.


Pozwólcie, że przytoczę IMHO najciekawsze wypowiedzi. Wielokrotnie wspominana, 20-50 klatkowa prędkość działania Final Fantasy X dotyczy procesu emulacji z włączoną obsługą dźwięku [ czy można chcieć czegoś więcej? ;]. Wyjaśniła się również zagadka magicznego wzrostu prędkości, za który winić można po części niezaimplementowaną wcześniej, lecz obecną w wersji v0.9 obsługę procesorów dwurdzeniowych [jeśli więc ktoś nosi się z zamiarem zakupu procesora z technologią Intel-HT lub AMD-X2 zyskał właśnie kolejny argument świadczący na korzyść swej decyzji :] Tyle na dziś, po więcej informacji tradycyjnie, odsyłam Was na łamy EmuForums.

PCSX2 v09 speed-WIP

Na stronie domowej projektu PCSX2 pojawiło się kilka ciekawych informacji dotyczących miedzy innymi: targów SoftExpo, na których zostanie zaprezentowana beta najnowszej wersji emulatora, krótka wzmianka o PSEmu.pl, o której napisze za chwilę oraz co najistotniejsze oficjalne info na temat opóźnień w publikacji PCSX2 v0.9


Same informacje nie są może nadzwyczajnie „świeże” gdyż są oficjalnie potwierdzają info, które umieściłem jakiś czas temu (12-02-2006) w niusie dotyczącym PCSX2 – w wyniku wprowadzonych do kodu zmian pogorszeniu uległa kompatybilność emulatora, przez co niezbędne są dalsze testy i kolejne poprawki. Jednakże [i tu dobra wiadomość] te same problematyczne zmiany spowodowały znaczne przyśpieszenie emulacji co zaobserwować można choćby w przypadku Final Fantasy X, który szaleje :] pod emulatorem z predkością wahającą się od 20 do 50 klatek/sek. Po więcej informacji odsyłam Was na stronę domową projektu, natomiast po dodatkowe screeny na EmuForum (dokładnie TU, TU i TU)

PCSX2 WIP – Grandia 3

Miesiąc zbliża się ku końcowi, a wraz z nim ostateczny termin premiery nowej wersji PCSX2. Na domiar złego już naelektryzowana atmosfera podsycona została przez zespół pracujący nad emulatorem, który właśnie wypuścił garść screenów i filmik prezentujący grę Grandia 3 pracującą pod kontrolą najnowszego PCSX2 [ prędkość emulacji 0.x-2 fps ]


Filmik do pobrania STĄD : plik umieszczony w sieci Torrent, waga ok. 14MB, czas trwania filmu 1min. 13 s., kodowanie Xvid… więcej informacji na stronie domowej PCSX2.

PCSX2 v0.9 – coming…

Męczyliście mnie na forum, męczyliście na GG i wymęczyliście :] Otóż, miałem dziś niebywałą przyjemność przeprowadzić dość długą i niezwykle treściwą rozmowę na temat prac nad emulatorem PCSX2. Co prawda obiecałem, że szczegółowe informacje pozyskane w ten sposób pozostawię jedynie dla siebie, aczkolwiek może kogoś zainteresuje ogólne info. Tak więc, obecne opóźnienie w publikacji najnowszej wersji emulatora PCSX2 wynikło…


…ze standardowych przyczyn – część developerskiego teamu boryka się z problemami dnia codziennego, a część gier zaczęła się sypać po wprowadzeniu kilku poprawek :] Toteż musimy poczekać, aż pewne sprawy się wyjaśnią, a błędy zostaną poprawione… Nie ma się co denerwować, bo: do końca miesiąca nie pozostało wiele czasu, a zmiany będą na tyle istotne że odcisną swe piętno także na PSEmu.pl.

PCSX2 – Coming Soon…

Przed chwilą na sieci pojawił się nakręcony przez ekipę PCSX2 i zmontowany prze CKEmu klip przedstawiający najnowszą wersję emulatora w akcji. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że wraz z plikiem filmowym (wysoka jakość, niska jakość) wyciekło kilka interesujących informacji


Po pierwsze oficjalny nius na stronie PCSX2 opatrzony został tytułem „Coming Soon…” co pozwala na zuchwałe stwierdzenie, że najnowsza wersja emulatora ukaże się w najbliższej przyszłości. Po drugie uzupełniono informacje o prędkości emulacji gier z teledysku, które w większości pracują z prędkością poniżej 20fps’ów. Po trzecie sam teledysk został zlepiony z następujących tytułów: Capcom Fighting Jam, Capcom Vs SNK2, Final Fantasy X-2 / 12, MGS2 – Skate, Monster Hunter G, Rumble Roses, Virtua Fighter 4, Kingdom Hearts, DDR Party Collection, Gran Turismo 4, GTC Africa, Second Sight, Biohazard 4, Bloody Roar 3, Nightmare Before Christmas- Oogie’s Revenge, R-type Final, Rez, Final Fantasy X, Makai Kingdom, Frequency i istnieje duża szansa, że jest to lista gier grywalnych na PCSX2 v0.9. I co Wy na to?

PCSX2 0.9 WIP – KH2

O możliwości uruchomienia Kingdom Hearts (moim zdaniem najlepszego aRPG na PS2) pisaliśmy już dawno temu… natomiast kilka dni temu wypłynęła na światło dzienne jeszcze bardziej gorącą informacja. Otóż, PCSX2 v0.9 oprócz możliwości pogrania w ww tytuł umożliwi także odpalenie Kingdom Hears II.


Brzmi nieprawdopodobnie, a jednak… jak donosi General Plot w chwili obecnej emulator jest w stanie „pociągnąć” (bez skojarzen ;]) intro z prędkością 4fps’ów… jeślinadal powątpiewasz w prawdziwość niusa zachęcam do odwiedzin EmuForum gdzie można obejrzeć kilka ślicznych screenów i przeczytać pełne info… a jeśli i to za mało, to nie zawadzi obejrzeć krótki [czas pi razy oko 1,5 min., waga 19 MB, kodowanie Xvid] filmik… niam :]

PCSX2 v0.9 beta – Tekken 4

Stało się. Tekken 4 będzie emulowany przez najnowszą odsłonę PCSX2, o czym macie okazję przekonać się już teraz – w momencie, gdy trwa [końcowa?] faza betatestów. Jeden z członków teamu developerskiego PCSX2 – nachbrenner, nakręcił i puścił w obieg krótki filmik, ukazujący w akcji piątą z kolei, a drugą na PS2, część The King of Iron Fist Tournament.


Tekken 4 Ingame [torrent]
Tekken 4 Ingame [RapidShare]
2 minuty | 5.60 MB | rzeczywista prędkość emulacji – 1.5-6 FPS.