Przyszłość Final Fantasy XII na PCSX2 v0.9 – WIP raport

Na oficjalnej stronie projektu PCSX2 pojawiły się nowe, bardzo dobre wieści. Demo Final Fantasy XII – gry, która nie miała jeszcze swojej premiery, jest już emulowane i to z zaskakująco pozytywnym skutkiem.



Dzięki uprzejmości ZeroFrog’a, możemy przekonać się na własne oczy, jak wyglada emulacja najnowszego Finala z użyciem nadchodzącego wielkimi krokami PCSX2 v0.9. W sieci torrent udostępniony został filmik, tradycyjnie już przyspieszony względem oryginału:

Final Fantasy XII Demo – Ingame
53 sekundy | 38.2MB | prawdziwa prędkość emulacji – 6 FPS

Do ściągnięcia AVI skompresowanego XviD’em potrzebny jest dowolny klient Torrent, jakich w sieci do pobrania wiele [Azureus / BitComet / Bit Torrent / etc.]. Gorąco zachęcam do pobrania i obejrzenia klipu. Jednocześnie uprasza się o jak najdłuższe udostępnianie pliku.

Na stronie domowej leży garść ładnych, dużych screenów z emulacji. Warto obejrzeć – kopara opada.

EDIT: podaję allternatywne źródło do filmu z emulacji FF XII – KLIK.

PCSX2 v0.9 BETA – filmowy WIP-raport

Panowie odpowiedzialni za najlepszy emulator PS2 nie próżnują. Od kilku dni w sieci dostępny jest krótki film, pokazujący możliwości najnowszej, testowej wersji emulatora [v0.9]. Tym razem w oko kamery wpadł Biohazard 4, czyli japońska wersja jednej z najlepszych pod względem wykonania szpili na drugiego Soniaka.
Co najważniejsze – pomijając kilka drobnych błędów związanych z emulacją Biohazard 4, gra jest W PEŁNI grywalna na najnowszej wersji PCSX2. Film, będący na to niezbitym dowodem, leży w sieci Torrent.

[Biohazard 4 [WMV] – Ingame] – pośredni link do filmu
[Azureus] – jeden z lepszych torrentowych klientów, konieczny do pobrania pliku

CKemu dziękujemy za info, a Parotaku za „namacalny” raport z placu boju. Przy okazji zapraszamy na stronę domową PCSX2, skąd wypłyneły nowinki.

P.S. Filmik został nakręcony i odpowiednio przyspieszony za pomocą GSdx’a. To co zobaczycie, nie jest faktyczną prędkością emulacji, która tak naprawdę oscyluje w granicach 10 FPSów. Niemniej, warto przyjrzeć się z bliska emulacji TAKIEGO tytułu, do czego gorąco zachęcam.

PCSX2 WIP w konfrontacji z Gran Turismo 4

Na oficjalnej stronie PCSX2 pojawiła się informacja, jakoby najnowsza, testowa wersja emulatora umożliwiała granie w GT4. Sporo zmieniło się od momentu ostatnich wieści na ten temat. Widać, wszystko jest możliwe, trzeba tylko czasu i „odrobiny” pracy. Przyszłość projektu zapowiada się smakowicie.


GT4 ingame – chcemy więcej FPSów!

PCSX2 0.9 WIP – natarcie 2D

Z obozu PCSX2 wyplynely kolejne, oficjalne wiesci. Wszyscy, którzy bacznie obserwują poczynania tego emulatora w emulacyjnym półświatku, doskonale zdają sobie sprawę, że największym mankamentem tegoż jest zbyt wolna praca. Dzisiejszą nowiną wyjdę na przeciw sztampowym przesłankom [za co ekipie kodujacej chwała].

Koniec przydługiego wstępu, przechodzę do konkretów. Dobry człowiek imieniem Gabest w wyniku nadmiaru wolnego czasu postanowił pobawić się najnowszym PCSX2. Efekt? Jak najbardziej pozytywny. Emulacja świetnego i jednego z najlepiej wyglądających mordobić 2D, jakim jest Guilty Gear Isuka osiągnęła iście wysoki pułap. I nie mówie tu o jakości wyświetlanej grafiki [sprawa oczywista], jeno prędkości działania. Blisko 50% wydajności ingame, niemal 100% w przypadku menusów. Niewiarygodne, ale prawdziwe. Male co nieco na potwierdzenie autentyczności doniesień:


[Klikać śmiało na obrazki]

Uzupełnienie niniejszego newsa oraz dodatkowe info znajduje się TUTAJ.

PCSX2 v0.8 – nadchodzi godzina „0”

Tak, wszystko wskazuje na to, że na dniach [godzinach?] możemy spodziewać się release’u kolejnej odsłony najlepszego emulatora PS2.

Zostały udostępnione binaria, będące partiami v0.8:



Bositman uprasza o zapoznanie się z treścią plików tekstowych dołączonych do ww. stuffu PRZED dokonywaniem jakichkolwiek modyfikacji. Ten sam człowiek zapewnia, iż oficjalna odsłona PCSX2 v0.8 jest naprawdę blisko!

FFX na PCSX2 – postępy w emulacji 3D

Dziesiąta odsłona Final Fantasy, do tej pory znana jedynie posiadaczom PS2, w niedługim czasie może dołączyć do listy emulowanych tytułów. A wszystko za sprawą niejakiego saqib’a, który ostatnimi czasy w pocie czoła pracował nad optymalizacją tego tytułu dla PCSX2. Efekt – poprawione wyświetlanie tekstur i polygonów. Oceńcie sami:



Dobra robota, nieprawdaż? Autor pragnie przeprosić za obrazki nasycone niebieskim odcieniem – wyszło jak wyszło, z powodu dezaktywacji mechanizmu Pixel Shader podczas testów.

Nie wiem jak Was, ale mnie ciszy taki stan rzeczy – bezustannie coś się dzieje. Widać, że grupa ludzi ostro pracuje nad usprawnianiem PCSX2. Jeśli nadal będzie szło tak dobrze, to owoc ich pracy, w postaci PCSX2 v0.8, urośnie w naszych oczach do rozmiarów gigantycznego arbuza z miąższem najlepszej jakości. Czekamy, czekamy… :]


Dodane po jakimś czasie


Więcej, lepszych screenów > tutaj.

PCSX2 0.8 WIP + DMC = Ewolucja?

Mineły zaledwie dwa tygodnie, odkąd światło dzienne ujrzały screeny, ukazujące nienagannie wyświetlane FMV w Devil May Cry 2. Dzisiejszy news jest nie tyle sensacją, co potwierdzeniem zwieńczenia pracy nad emulacją trzeciego wymiaru. Obraz potrafi wyrazić więcej treści niż tysiąc słów, popatrzcie:




Ponarzekałbym na prędkość wyświetlania, która oscyluje w granicach 0.5 – 1.5 FPS. Przed autorami masa pracy nad zwiększeniem prekości działania emulatora. W chwili obecnej stoimy na pewnym gruncie – mamy przykład perfekcyjnej emulacji 3D, co pozwala stwierdzić, iż wraz z nową wersją PCSX2 otrzymamy znaczny wzrost kompatybilności. Czekamy zatem na kolejne wieści, które mają się pojawić na dniach.

Bolid teamu PCSX2 się rozpędza!

Nareszcie – chciałoby się rzec po ujrzeniu nowych screenów z poczynań bety, najlepszego obecnie emulatora PS2. Panie i Panowie [nie, GTA:SA nadal nie działa], mamy poprawnie wyświetlane intro w Devil May Cry 2, grze która spędziła sen z powiek niejednemu graczowi. Jak zwykle, obrazek na potwierdzenie wiarygodności doniesień:



Do obejrzenia pozostałych screen’ów odsyłam tradycyjnie na stronę domową projektu. Dodatkowo, polecam zapoznanie się z tym działem. Do obadania zrzuty z Metal Slug 4, Marvel Vs Capcom 2 oraz Capcom Fighting Evolution. Nie są to jeszcze grywalne tytuły, ale wrażenie pozostaje niemałe.

PCSX2 0.8 WIP – wieści z placu boju

Autorzy projektu nie próżnują. Coraz częśćiej jesteśmy zasypywani screenami, pokazującymi wielki potencjał emulatora i niegasnący zapał twórców.

Nie inaczej jest dziś. Mam przyjemność poinformować, iż faktem stała się wstępna emulacja Gran Turismo 4. Oto screen na potwierdzenie:



Niestety na dzień dzisiejszy możemy poruszać się jedynie po menu. Emulacja niniejszego tytułu nie obejmuje grafiki 3D, zatem przed autorami PCSX2 stoi kolejne wyzwanie, któremu miejmy nadzieję, szybko podołają.

Pozostałe, kopiące zadek obrazki, możecie podziwiać na stronie domowej projektu.

PCSX2 0.8 WIP i Ridge Racer 5

Piękne połączenie, nieprawdaż? Na stronie domowej najlepszego obecnie emulatora PS2 pojawiły się kolejne informacje. Graczy ucieszy fakt, że do listy emulowanych tytułów dołączył znakomity arcade’owy racer – Ridge Racer 5, jedna z pierwszych gier wydanych na drugą konsole SONY.



Aktualnie możliwe jest jedynie poruszanie się po menu. Autorzy zapewniają jednak, że niewiele dzieli ich od uczynienia RR5 w pełni grywalnym szpilem. W niedługim czasie mają się pojawić kolejne screeny, obrazujące postępy w usprawnianiu emulatora. Czekamy z niecierpliwością na oficjalny release i kolejne, miejmy nadzieję ingame’owe, obrazki.