GSdx and SPU2ghz updated

Powiedzcie mi jak tu spokojnie spędzić wolny czas na graniu, podczas gdy co chwila pojawiają się nowe wersje pluginów. Zaledwie trzy dni temu pisałem o nowych wersjach wtyczek GSdx oraz SPU2ghz, a dziś mam przyjemność skrobać niusa o kolejnych. Jedyną zaletą takiej sytuacji jest fakt, iż…


… nowa wersja wtyczki wideo GSdx, otrzymała cały zestaw poprawek, dzięki którym gry takie jak: Final Fantasty X-2, Final Fantasty XII czy Kingom Hearts 2 sprawiają miniej problemów w czasie emulacji, natomiast…



…kolejna odsłona pluginu dźwiękowego SPU2ghz przeszła kompletną metamorfozę otrzymując oprócz mniejszych lub większych poprawek m.in. dwa nowe tryby generowania dźwięku (XAudio2, waveOut), poprawne wsparcie efektów czy wewnętrzny ogranicznik prędkości ulepszający synchronizację sygnału AV.

GSdx 0.1.1 and SPU2ghz

Prezentów ciąg dalszy, a co cieszy najbardziej, prezentów rozdawanych bez okazji – wszak Boże Narodzenie mamy już za sobą, a do nowego roku wciąż pozostało trochę czasu. Dlatego też wyraźmy nasz uznanie gromkimi brawami dla Gigaherz`a , który opublikował niedawno nową wtyczkę dźwiękową dla PCSX2 o nazwie SPU2ghz, która na dzień dzisiejszy posiada więcej wad aniżeli zalet, ale z uwagi na wiek projektu i świąteczną atmosferę myślę ze jesteśmy w stanie mu to wybaczyć :]


Równie gromkie oklaski należą się Gabest`owi, który stuningował swoją wtyczkę wideo GSdx do wersji 0.1.1 po raz kolejny poprawiając kompatybilność względem Final Fantasty X, a dokładniej eliminując błędy powodujące zacięcia przy rozpoczynaniu potyczki i irytujące paski w trakcie tejże. Na zakończenie przypominam o konieczności użycia modułu D3DX9/10 v36 (przepraszam za błąd w poprzednim niusie) wraz z opisywaną wtyczka wideo oraz fmod.dll w przypadku SPUghz.

GSdx 0.1.0 Released

Witam wszystkich w ten piękny świąteczny poranek, w którym to zgodnie z tradycją, wszystkim grzecznym dzieciom przysługuje przywilej otrzymywania prezentów. Bezsprzecznie wszyscy miłośnicy emulacji byli w tym roku nad wyraz grzeczni, dlatego też gwiazdka o imieniu gabest [foto poniżej ;] przygotował dla dla nich specjalny prezent w postaci…


… całkiem nowej wtyczki graficznej GSdx v0.1.0, będącej połączeniem dwóch wcześniejszych pluginów, dzięki czemu w jednym module wideo dostaliśmy wsteczną kompatybilność GSdx9 (wobec starszych kart graficznych, ofc) oraz zaawansowane możliwości GSdx10 (a co za tym idzie kilku dziesięcioprocentowy boost prędkości emulacji). Nie ma jednak choinki bez kolców – do prawidłowego działania, tytułowa wtyczka wymaga biblioteki GSDX9/10v36, a pełnię jej możliwości ujrzą jedynie posiadacze odpowiednio mocnych maszyn zaopatrzeni w Vistę, DX10 oraz kartę z pełnym wsparciem tegoż API. Na zakończenie mam dla Was jeszcze mały prezent w postaci nietypowej kolędy, życzę Wesołych Świąt i zapraszam do komentowania niusa.

GSdx update

Jak tu nadążyć ;] z niusami skoro w zasadzie co kilka dni ukazuje się nowa wersja wtyczki spod znaku GSdx9/10. Co gorsze, z każda kolejną aktualizacją ubywa informacji na temat najnowszego wydania i tak z najnowszą, oznaczoną końcówką x.4 odsłoną pluginów od gabest`a…


…nie dostaliśmy w zasadzie nic oprócz… nowych wtyczek, oczywiście :] W sumie można by pomarudzić (ostatnio lubię to słowo), że sytuacja zaczyna przypominać pewien projekt z zebrą w tle, ale po co – wszak od przybytku głowa nie boli. Zapraszam do downloadu po nowe wersje GSdx9 oraz GSdx10.

PCSX2 news roundup

Czas nadgonić zaległości w temacie emulacji PlayStation2, a wierzcie mi że przez ostatni tydzień zdążyło się ich trochę nagromadzić, więc bez zbędnych wstępów przechodzę od razu do rzeczy:

PCSX2 0.9.5 SVN Rev. 239 – ukazała się kolejna odsłona przedpremierowej wersji PCSX2 v0.9.5, a wraz z nią następującą lista zmian.

  • poprawiono obsługę funkcji IOP (FFX)
  • aktywowano opcję FPU Reg Caching (Katamati)
  • zwiększono stabilność kodu (Kingdom Hearts)
  • usprawniono obsługę `taktowania` i USB

ZeroPAD 0.2 linux src – Opublikowano nowy plugin sterowania dla systemów z rodziny Linux, który umożliwia grę na gamepad`zie z wykorzystaniem osi analogowych – mała rzecz, a cieszy, szczególnie gdy cała gama tytułów wymaga takiego kontrolera.


GSdx9 v0.11.2 – nowa, napisana od początku i bazująca na świeżutkiej wtyczce GSdx10 odsłona pluginu dla starszych [czyt. nie kompatybilnych z DirectX 10] kart graficznych, wprowadzająca oprócz nowych opcji (jak alternatywna obsługa kanału alpha) niestety również spadek kompatybilności, a w wielu przypadkach również prędkości.


GSdx10 0.1.2 – kolejna wersja najnowszego, a za razem najbardziej zaawansowanego i najszybszego z dostępnych obecnie pluginów graficznych. W obecnej odsłonie modułu znalazły się głównie tzw. crash-fixy poprawiające kompatybilność pluginu względem gier oraz kilka optymalizacji wdrożonych dla poprawy wydajności wtyczki.


UWAGA: Obydwie z ww. wtyczek wideo do poprawnego działania wymagają dodatkowych bibliotek uruchomieniowych przeznaczonych dla środowisk DX9 i DX10, które to należy rozpakować do głównego katalogu emulatora.

Breakthrough, czyli przełom!

Wygląda na to, że mamy punkt zwrotny w emulacji PlayStation2. Grafika wyświetlana bez przekłamań, 50% wzrost prędkości na wysoko-wydajnych maszynach, sprecyzowane wymagania sprzętowe emulatora, no i pełna prędkość emulacji – marzenie użytkownika PCSX2 stało się rzeczywistością. Co najciekawsze nie jest to wynikiem działania 64-bitowej wersji emulatora, 128-bitowego/4-jądrowego procesora, a…




… najnowszej wtyczki graficznej autorstwa gabest`a o nazwie GSdx10, (i jak sama nazwa wskazuje) korzystającej z dobrodziejstw nowego, graficznego API od Microsoftu. Jak na chwilę obecną tytułów kompatybilnych z ww. wtyczką jest niewiele, ale znajdziecie wśród nich takie perełki jak Resident Evil 4, Final Fantasty X / XII, Shadow of the Colossus, DBZ Budokai 3 i OKAMI! [przyp. red. nie mogłem się zdecydować na screena więc zamieszczam trzy]. Nie ma jednak róży bez kolców – wtyczka na dzień dobry wymaga DX10, a co za tym idzie Windows`a Vista oraz karty z wsparciem dla wspomnianej biblioteki. Pełną prędkość uzyskacie natomiast mając pod obudową Core2Duo taktowany zegarem 3GHz (wg. doniesień podkręcony E6500 daje radę), co najmniej 2GB RAMu oraz kartę graficzną z rodziny GF88xx (choć osiągi na GF8600GTS ponoć też nie są złe). Wszystkich szczęśliwców spełniających te kryteria gorąco zapraszam do downloadu po świeżutki plugin GSdx10, natomiast całą resztę odwiedzających po nową (niestety nie tak wydajną) odsłonę wtyczki GSdx9 v0.11. Jak dla mnie nius roku, a jaki jest Wasz komentarz?

PCSX2 public betas

Grudzień w sekcji PlayStation2 rozpoczynamy od ukłonu. Ukłonu ze strony zespołu tworzącego PCSX2 w kierunku osób niecierpliwych. Ukłonu będącego przedwczesnym prezentem świątecznym. W końcu, ukłonu, dzięki któremu miłośnicy tytułowego programu położą łapki na przedpremierowej wersji PCSX2 v0.9.5, w której:

  • dodano opcję FPU NaN handling, poprawiająca kompatybilność względem kilku tytułów
  • zaimplementowano eksperymentalną funkcję testową VU NaN Handling
  • wdrożono nowy, bardziej stabilny sposób ograniczania prędkości
  • wprowadzono nowy system pomijania wyświetlanych klatek
…a wszystko to by zwiększyć kompatybilność emulatora oraz zapewnić stabilne wyświetlanie generowanego obrazu. Zapraszam do downloadu i z niecierpliwością czekam na kolejną przedpremierową, publiczną betę.

LilyPad Plugin v0.8.4

Wiadomość z ostatniej chwili – w odpowiedzi na nigdy nie otrzymane skargi dotyczące pomijania niusów związanych z publikacją nowych wersji wtyczek dla PCSX2, w tym wszechstronnego i wciąż aktualizowanego pluginu sterowania LilyPad Plugin, stwierdzam co następuję. Ukazała się nowa (0.8.4) wersja tytułowego modułu, w której:

  • naprawiono błędy występujące w grze Silent Hill 4
  • poprawiono obsługę trybu analogowego dla kilku urządzeń
  • zwiększono rozdzielczość osi analogowych
Z przyjemnością stwierdzam również, iż jesteśmy pierwszym polskim serwisem (na większych zagranicznych sajtach też nic nie widzę), który wspomniał o tytułowej wtyczce dlatego też z czystym sumieniem odsyłam Was do downloadu w nadziei, że wspomniane na początku skargi jednak nigdy do mnie nie dotrą.

PCSX2 v0.9.4 SP2

Jaka jest analogia pomiędzy Windows`em a PCSX2? W przypadku jednego i drugiego pierwszy release w większościprzypadków jest niedopracowany. Na szczęście, w odróżnieniu od użytkowników Visty :p miłośnicy emulacji PlayStation2 nie musza czekać kilku, czy kilkunastu miesięcy na poprawioną wersję swojego ulubionego oprogramowania….


Jeśli więc, doznałeś niewytłumaczalnych zwolnień w 64-bitowej odsłony PCSX2, nie było Ci dane uruchomić wersji VM emulatora, a prędkość przywodząca na myśl pokaz slajdów w wersji TBL emulatora doprowadzała Cię do szewskiej pasji…. odwiedź download, w którym to znajdziesz poprawioną i co ważniejsze o wiele (do 25% przy wariancie TBL) szybszą odsłonę PCSX2 v0.9.4 R3 dla 32-bitowych systemów Windows (wersja 64-bitowa powędrowała do kosza, w związku z faktem, że działała wolniej aniżeli 32-bitowa), a także kod źródłowy dla Linuksa.

PCSX2 v0.9.4 Released

Pismo mówi – czekajcie, a będzie Wam dane. Czekali, czekali… i w końcu, po dwunastu miesiącach się doczekali :] Drodzy czytelnicy, z niebywałą przyjemnością informuje, iż po dwunastu miesiącach oczekiwań ukazała się nowa wersja najlepszego emulatora PlayStation2 dla komputerów PC – PCSX2 v0.9.4, która wprowadza ze sobą powiew świeżości w postaci następujących zmian i dodatków:

  • wprowadzenie długo oczekiwanej, 64-bitowej wersji emulatora dla systemów Windows XP oraz Vista. Niestety, brak optymalizacji rekompilatorów pod kątem 64-bitowego kodu wyklucza znaczny wzrost prędkości przy przesiadce na 64-bitowy system [sorry, może następnym razem].
  • dodano możliwość rozgrywki Online! Opcja wymaga kodu DNAS konsoli i Network Access Disk`u.
  • ZeroSPU2 – nowy sound-plugin od zerofroga, umożliwiający generowanie najbardziej optymalnego, dokładnego, tudzież w pełni zsynchronizowanego z obrazem dźwięku.
  • ZeroGS 0.97 – nowa wersja najlepszej wtyczki wideo zawierająca zarówno masę poprawek względem poprzedniej odsłony jak i kilka nowych opcji tj. wygładzanie krawędzi z dokładnością do 16x, czy podkręcaniu opcji pluginu.
  • dodane wsparcie dla nośników dual-layer, a przez to gier takich jak XenoSaga czy GT4
  • łatka Path3 GS, usprawniająca wyświetlanie tekstur w wielu tytułach.
  • dodano wsparcie dla zegara czasu rzeczywistego
  • oraz poprawiono obsługę kart pamięci.
Cóż mogę rzec więcej – gorąco zapraszam do Downloadu po odbiór PCSX2 v0.9.4 w wersji 32-bitowej i 64-bitowej dla systemów Windows oraz kodu źródłowego dla systemów Linux. Zachęcam do testów i publikacji wyników tychże prób na łamach działu Lista kompatybilności.