GSdx9 for PCSX2 updated

Jakiś czas temu, bo dokładnie trzy dni temu ukazała się poprawiona wersja pluginu graficznego GSdx9 dla emulatora PCSX2, eliminująca błędy z poprzedniej odsłony takie jak: zamykanie emulatora w trybie wielowątkowym (MT) czy widoczna w przypadku wielu gier niestabilność obrazu.


W bonusie nowa (v10-3) odsłona wtyczki opatrzona została nowymi wymaganiami sprzętowymi (wymagana karta graficzna z obsługą PS2.0 oraz procesor z zestawem instrukcji SSE2) oraz zwiększoną wydajnością (10-20% w trybie software). Plik standardowo do pobrania z działu Download.

PCSX2 Online WIP

A nie mówiłem, że wrzesień będzie dobrym miesiącem dla emulacji :] Najpierw wysyp aktualizacji na szarej scenie, a dziś wręcz przełomowe info z czarnego obozu PCSX2. Ale do rzeczy – Panie i Panowie, chłopcy i dziewczęta z ogromną przyjemnością informuje, że wtyczka Dev9null odpowiedzialna za nieaktywną (w końcu tylko null) obsługę HDD, USB czy połączenia sieciowego odchodzi do lamusa, dzięki pracy GiGaHeRz`a udało się zemulować jedną z ww. funkcji, a mianowicie…


… obsługę portu Ethernet dzięki czemu nie będziemy jak dotychczas ograniczeni jedynie do samotnej rozgrywki, lecz możliwe stanie się stawanie w szranki z żywym przeciwnikiem czy to w sieci LAN, czy na dedykowanych serwerach w sieci internet. Jak zwykle, w przypadku nowo zaimplementowanych funkcji autorzy nie ograniczyli się do teoretycznych rozważań, lecz zamieścili obszerną audiowizualną dokumentację, po którą odsyłam Was na stronę domową emulatora PCSX2. Na zakończenie zostawiłem sobie dość nieprzyjemną dla co poniektórych informację – funkcje online emulatora wykorzystują mechanizmy antypirackie konsoli i bez własnoręcznie zrzuconego BIOSu działać niestety, a może stety nie będą.

Lily/TwinPad Released

Dotychczas osoby, które nie mogły sobie pozwolić na zakup stosownego kontrolera, bądź też z innych przyczyn wolały pozostać przy standardowym, myszowo-klawiatowym sterowaniu były ograniczone do emulacji gier nie korzystających z tzw. grzybków. Dotychczas bo…


ukazały się dwie nowe wtyczki sterowania, które umożliwiają emulację analogowego sterowania za pomocą kontrolerów tj. klawiatura, mysz i innych urządzeń – LilyPad Plugin oraz dedykowany specjalnie klawiaturom TwinPad Plugin. Zapraszam do testów.

PCSX2 WIP MGS3

Hasło na dziś – liczą się drobiazgi. Przykład pierwszy, z podręcznika małego polityka: nie ważne są układy i znajomości, nie ważne kto komu rękę myję, to Ty, ja czy Pani Jadzia z kotłowni kształtuje ten kraj na swoje upodobanie, bo to dzięki głosom szarych obywateli do koryta dochodzą coraz to nowe świnie, tudzież inna wiejska "gadzina" (jak mawiał mój dziadek). Przykład drugi, emulacja, w przypadku której wywody można oprzeć nie tylko na teorii niczym z socjalistycznych katechizmów, ale również z tak zwanego życia. Dla przykładu…


Refraction dodał ostatnio do emulatora obsługę funkcji Real Time Clock (w skrócie RTC), czyli z ich na nasze Zegara Czasu Rzeczywistego. Niby mała rzecz, bo umożliwia jedynie prawidłowe wyświetlanie czasu w dash`u konsoli… [u nas zwanym potocznie BIOSem, a w przypadku laików "tym czarnym z latającymi kwadracikami i kolorowymi kulkami oraz z menu Browse-Config" ;]… a okazuje się że w połączeniu z kilkoma zmianami we wtyczce ZeroGS zaimplementowanymi przez ZeroFroga, może przynieść wprost zadziwiające efekty… np. w postaci Metal Gear Solid 3: Snake Eater, czyli jednej z najlepszych gier na PS2, która uzyskała właśnie status InGame! Kończąc, standardowo zapraszam na stronę domową PCSX2 po: pełne info, masę screenów i nowy filmik do pobrania oraz czekam na Wasze komentarze.

DUMBIOS v1.0

Wciśnij X, wybierz `mass:/`, wciśnij SELECT, całość zakończ wciskając TRÓJKĄT. Proste, nieprawdaż – tak moi mili wygląda proces: inicjacji urządzenia, sprawdzenie kompatybilności napędu USB oraz zrzucenia BIOSu PlayStation2 na masowe urządzenie magazynujące wpięte w port USB konsoli. A wszystko to za sprawą małej (~1,5MB po spakowaniu) kompilacji narzędziowej mojego autorstwa :] Kompilacji bo…


… na zrzucaniu BIOSu cała historia się nie kończy – za pomocą wspomnianej paczuszki bez zbędnej gimnastyki i w bardzo przyjazny sposób: zarchiwujecie wszystkie bądź tylko wybrane save`y z memorek, odtworzycie na konsoli muzykę w formacie MP3 lub filmy MPEG4 (DivX, XviD), uruchomicie homebrew zarówno w postaci darmowych gier jak i przydatnych aplikacji, przejrzycie pliki tekstowe i wykonacie podstawowe operacje (kopiowanie, usuwanie, itp.) na zawartości nośników wszelkiej maści (z HDD i obsługą LAN włącznie). Po plik odsyłam do downloadu, po więcej informacji do dołączonego pliku readme, z wszelkimi pytaniami i sugestiami zapraszam na forum, a na stronę domową nie odsyłam, bo na niej się znajdujecie :]

PCSX2 v0.9.4 WIP2

Osobiście ubolewam nad faktem, iż oznaczona numerkiem 0.9.4 wersja emulatora nie ukazała się tuż po Linuksowym porcie, przez co posiadacze systemów Windows nie są wstanie cieszyć się dodatkowymi fps`ami dostarczonymi dzięki wykorzystaniu 64-bitowej architektury nowych procesorów i SO. Okazuje się jednak, iż nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, bo co prawda przyjdzie nam jeszcze poczekać, ale z uwagi na fakt iż prace nad 0.9.4 posuwają się pełną parą dostaniemy kolejny zestaw poprawek i nowych możliwości… a są to między innymi:

  • poprawiony przez Zerofrog`a SPS (czyli Syndrom Spiczastych Poligonów), dzięki czemu z gier takich jak np. Kingdom Hearts II (screen powyżej) zniknęły złośliwe przekłamania graficzne.
  • poprawiona przez Saqib`a obsługa save`ów, dzięki czemu obsługa zapisu i wczytywania save`ów z memorki w grach takich jak Resident Evil 4 nie stanowi już problemu, a wile innych tytułów np. Phantasy Star Universe w końcu nie zacina się na obsłudze memorycarda.
  • Refraction wprowadził masę poprawek związanych z obsługą obrazu, co spowodowało iż kolejna porcja gier np. Tekken 5 zaczęła wyświetlać coś więcej niż czarny ekran
  • w końcu i same wtyczki zyskały kilka dodatkowych opcji, dla przykładu w ZeroGS dostało funkcję wygładzania obrazu z próbkowaniem 8 i 16x, na czym wielce zyskała jakość generowanej przez plugin grafiki.
Jeśli nie jesteście przekonani, co do osiągnięć autorów projektu, gorąco zapraszam na stronę domową PCSX2, gdzie oprócz pełnego info, obejrzeć można wysokiej jakości screeny z emulacji ww. gier oraz pobrać wideo prezentujące (imo) najlepsze aRPG na PlayStation2. Dla niecierpliwych, bezpośredni link do: pliku torrent (uprasza się o seed-owanie!) oraz streamu YouTube umieszczonego w sieci przez CKemu (gorąco pozdrawiam)

PCSX2 WIP – Path3

Osoby zaniepokojone sytuacją związaną z publikacją ostatniej (0.9.3) wersji PCSX2 mogą odetchnąć z ulgą. Jak donosi CKemu, wraz z kolejną odsłoną emulatora dostaniemy nie tylko działającą pod systemami Windows wersję x86-64, ale również kilka poprawek i usprawnień… w tym związanych z tytułową opcją Path3, która odpowiedzialna jest za obsługę tekstur i efektów graficznych…


… dzięki czemu z gier takich jak: And1 Streetball, Bloody Roar 4 , Bomberman Hardball, Burnout 2 – Point of Impact, Grand Theft Auto – San Andreas, Lemmings , Metal Slug 3D, Need for Speed Carbon, Need for Speed Most Wanted, Street Racing Syndicate, Swords of Destiny, The Fast and The Furious – Tokyo Drift, The Punisher, Torino 2006 zniknie większość przekłamań graficznych. Jest czego wyglądać, szczególnie iż oczekiwanie umili Wam spora porcja obrazków dostępna wraz z pełnym info na stronie domowej projektu. Have a nice day :]

PCSX2 v0.9.3 Released

Dość tych kpin i dowcipów, pora na poważne dyskusje – porozmawiajmy więc o ptakach polarnych, których to miłośnicy nie mogą narzekać w tym roku na nudę czy brak zainteresowania ich ukochanym systemem. Wpierw otrzymali Linuksowy port wspaniałego pSX`a, a dziś na krze wylądowała ekskluzywna wersja najbardziej zaawansowanego emulatora PlayStation2.


Na domiar dobrego [a dla niektórych złego :] wraz z najnowszą odsłoną PCSX2 oznaczoną numerkiem 0.9.3 pojawiła się: wyczekiwana przez wielu wersja dla maszyn i systemów 64-bitowych, zapowiedziana wcześniej odsłona ZeroGS dla środowiska OpenGL oraz mała niespodzianka w postaci nowego pluginu sterowania o nazwie ZeroPad. Czy musze pisać dalsze zachęty – wszystkich Linuksiarzy zapraszam do ściągania PCSX2 v0.9.3 w wersji i386, x64 oraz src (ta ostatnia do kompilacji wymaga Cg Toolkit). Natomiast dla wszystkich użytkowników systemu z Redmond mam dwie nowiny: najpierw zła – z powodu kłopotów z implementacją x64 musicie poczekać w swych okienkach na wersję 0.9.4, która (i tu druga, dobra wiadomość) według zapewnień autorów pojawi się już niedługo.

SSSPSX Pad 1.7M

Testując gry takie jak: Final Fantasy XII, Gran Turismo 3 czy Summer Heat Beach Volleyball spotkać się można z kłopotliwym zagadnieniem emulacji analogowego sterowania charakterystycznego dla kontrolera DualShock2. Dotychczas rozwiązaniem ww. problemu było jednoczesne wciśnięcia przycisków X+R2, O+L1, itd, aczkolwiek trudno było nazwać takie rozwiązanie intuicyjnym czy wygodnym. Dlatego też, z przyjemnością informuję, iż opisane problemy się skończyły – światło dzienne ujrzała wtyczka SSSPSX Pad 1.7 "Pressure Mod", w której:

  • dodano funkcje "Get_Pressure" eliminującą opisaną wyżej konieczność wciskania dwóch klawiszy naraz
  • z projektu VS2005 usunięto opcję "Ignore default libraries" uniemożliwiającą kompilacje pluginu
Na zakończenie słowa uznania lecą w stronę całego teamu pcsx2 oraz odpowiedzialnego za tytułową wtyczkę nagisa, natomiast w Waszym kierunku zmierza plik, który tradycyjnie zgarniecie z downloadu.

PCSX2 WIP – SC2

Od czterech miesięcy nie gościliśmy niusa o PCSX2, czas najwyższy coś z tym zrobić… szczególnie iż na stronie domowej pojawiło się oficjalne info poświęcone prowadzonym obecnie pracą nad ww. emulatorem, w którym to:

  • Po raz kolejny, potwierdzono wypuszczenie 64-bitowej wersji emulatora [żadna nowość, pisałem o tym jeszcze w październiku ubiegłego roku]
  • Po raz drugi potwierdzono powrót linuks-owego portu emulatora [niespodzianki wciąż brak – wspomniałem o tym w listopadzie 2006 r.]
  • Po raz pierwszy zapowiedziano zaś pojawienie się wtyczki graficznej ZeroGS pracującą w środowisku OpenGL [priorytetem mają być systemy z rodziny Linuks, ale może i okienkom też się coś dostanie]
  • Poinformowano o rozpoczęciu testów kolejnej wersji emulatora oznaczonej numerkiem 0.9.3 [no może nie wprost, ale oficjalna lista kompatybilności wydaje się to potwierdzać]
  • Standardowo obiecano nam wzrost prędkości uzyskany głównie dzięki wykorzystaniu dobrodziejstw architektury x64… oraz kompatybilności – co potwierdza choćby poniższy obrazek

PCSX2 v0.9.3 pozostaje zagadką. Czy będziemy mieć do czynienia z kolejną wersją rozwojową, poprawiającą jedynie błędy poprzednika, czy autorom uda się nas zaskoczyć realizując niektóre, a może wszystkie z ww. celów? Odpowiedź na to i wiele innych pytań zweryfikuje czas. A skoro o czasie mowa to mniemam, iż nadszedł czas najwyższy by odesłać Was po pełne info i więcej obrazków z Soul Calibur 2 na stronę domową PCSX2.