PCSX2v0.9 vs CPU

Zastanawiałem się czy po publikacji niusa dotyczącego 50fps’ów w FFX wycieknie więcej informacji na temat najnowszej odsłony PCSX2? Autorzy emulatora nie rozczarowali mnie i przeglądając ich wpisy na EmuForums można bezproblemowo odnaleźć kolejne informacje na temat v0.9.


Pozwólcie, że przytoczę IMHO najciekawsze wypowiedzi. Wielokrotnie wspominana, 20-50 klatkowa prędkość działania Final Fantasy X dotyczy procesu emulacji z włączoną obsługą dźwięku [ czy można chcieć czegoś więcej? ;]. Wyjaśniła się również zagadka magicznego wzrostu prędkości, za który winić można po części niezaimplementowaną wcześniej, lecz obecną w wersji v0.9 obsługę procesorów dwurdzeniowych [jeśli więc ktoś nosi się z zamiarem zakupu procesora z technologią Intel-HT lub AMD-X2 zyskał właśnie kolejny argument świadczący na korzyść swej decyzji :] Tyle na dziś, po więcej informacji tradycyjnie, odsyłam Was na łamy EmuForums.

PCSX2 v09 speed-WIP

Na stronie domowej projektu PCSX2 pojawiło się kilka ciekawych informacji dotyczących miedzy innymi: targów SoftExpo, na których zostanie zaprezentowana beta najnowszej wersji emulatora, krótka wzmianka o PSEmu.pl, o której napisze za chwilę oraz co najistotniejsze oficjalne info na temat opóźnień w publikacji PCSX2 v0.9


Same informacje nie są może nadzwyczajnie „świeże” gdyż są oficjalnie potwierdzają info, które umieściłem jakiś czas temu (12-02-2006) w niusie dotyczącym PCSX2 – w wyniku wprowadzonych do kodu zmian pogorszeniu uległa kompatybilność emulatora, przez co niezbędne są dalsze testy i kolejne poprawki. Jednakże [i tu dobra wiadomość] te same problematyczne zmiany spowodowały znaczne przyśpieszenie emulacji co zaobserwować można choćby w przypadku Final Fantasy X, który szaleje :] pod emulatorem z predkością wahającą się od 20 do 50 klatek/sek. Po więcej informacji odsyłam Was na stronę domową projektu, natomiast po dodatkowe screeny na EmuForum (dokładnie TU, TU i TU)

PCSX2 WIP – Grandia 3

Miesiąc zbliża się ku końcowi, a wraz z nim ostateczny termin premiery nowej wersji PCSX2. Na domiar złego już naelektryzowana atmosfera podsycona została przez zespół pracujący nad emulatorem, który właśnie wypuścił garść screenów i filmik prezentujący grę Grandia 3 pracującą pod kontrolą najnowszego PCSX2 [ prędkość emulacji 0.x-2 fps ]


Filmik do pobrania STĄD : plik umieszczony w sieci Torrent, waga ok. 14MB, czas trwania filmu 1min. 13 s., kodowanie Xvid… więcej informacji na stronie domowej PCSX2.

PCSX2 v0.9 – coming…

Męczyliście mnie na forum, męczyliście na GG i wymęczyliście :] Otóż, miałem dziś niebywałą przyjemność przeprowadzić dość długą i niezwykle treściwą rozmowę na temat prac nad emulatorem PCSX2. Co prawda obiecałem, że szczegółowe informacje pozyskane w ten sposób pozostawię jedynie dla siebie, aczkolwiek może kogoś zainteresuje ogólne info. Tak więc, obecne opóźnienie w publikacji najnowszej wersji emulatora PCSX2 wynikło…


…ze standardowych przyczyn – część developerskiego teamu boryka się z problemami dnia codziennego, a część gier zaczęła się sypać po wprowadzeniu kilku poprawek :] Toteż musimy poczekać, aż pewne sprawy się wyjaśnią, a błędy zostaną poprawione… Nie ma się co denerwować, bo: do końca miesiąca nie pozostało wiele czasu, a zmiany będą na tyle istotne że odcisną swe piętno także na PSEmu.pl.

PCSX2 – Coming Soon…

Przed chwilą na sieci pojawił się nakręcony przez ekipę PCSX2 i zmontowany prze CKEmu klip przedstawiający najnowszą wersję emulatora w akcji. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że wraz z plikiem filmowym (wysoka jakość, niska jakość) wyciekło kilka interesujących informacji


Po pierwsze oficjalny nius na stronie PCSX2 opatrzony został tytułem „Coming Soon…” co pozwala na zuchwałe stwierdzenie, że najnowsza wersja emulatora ukaże się w najbliższej przyszłości. Po drugie uzupełniono informacje o prędkości emulacji gier z teledysku, które w większości pracują z prędkością poniżej 20fps’ów. Po trzecie sam teledysk został zlepiony z następujących tytułów: Capcom Fighting Jam, Capcom Vs SNK2, Final Fantasy X-2 / 12, MGS2 – Skate, Monster Hunter G, Rumble Roses, Virtua Fighter 4, Kingdom Hearts, DDR Party Collection, Gran Turismo 4, GTC Africa, Second Sight, Biohazard 4, Bloody Roar 3, Nightmare Before Christmas- Oogie’s Revenge, R-type Final, Rez, Final Fantasy X, Makai Kingdom, Frequency i istnieje duża szansa, że jest to lista gier grywalnych na PCSX2 v0.9. I co Wy na to?

PCSX2 0.9 WIP – KH2

O możliwości uruchomienia Kingdom Hearts (moim zdaniem najlepszego aRPG na PS2) pisaliśmy już dawno temu… natomiast kilka dni temu wypłynęła na światło dzienne jeszcze bardziej gorącą informacja. Otóż, PCSX2 v0.9 oprócz możliwości pogrania w ww tytuł umożliwi także odpalenie Kingdom Hears II.


Brzmi nieprawdopodobnie, a jednak… jak donosi General Plot w chwili obecnej emulator jest w stanie „pociągnąć” (bez skojarzen ;]) intro z prędkością 4fps’ów… jeślinadal powątpiewasz w prawdziwość niusa zachęcam do odwiedzin EmuForum gdzie można obejrzeć kilka ślicznych screenów i przeczytać pełne info… a jeśli i to za mało, to nie zawadzi obejrzeć krótki [czas pi razy oko 1,5 min., waga 19 MB, kodowanie Xvid] filmik… niam :]

PCSX2 Test WIP

Jakiś czas temu na sieci pojawiła się testowa wersja PCSX2… pojawił się tez odzew w postaci niusów w serwisach emulacyjnych czy też dyskusji na naszym forum. Zanim pojawią się dalsze komentarze, prośby i spekulacje pozwólcie że przedstawię oficjalne stanowisko serwisu PSEmu.pl w tej sprawie.

    PCSX2 11/06 Test WIP nie jest aplikacją oficjalnie wydaną przez grupę zajmująca się emulatorem PCSX2, co stanowi główną przyczynę, dla której zarówno plik(i) jak i materiały z nim(i) związane nie są i nie będą zamieszczone w serwisie PSEmu.pl. Po drugie z uwagi na fakt, iż jest to wersja nieoficjalna podobnie jak oficjalna strona PCSX2 nie gwarantujemy iż PCSX2 Test będzie: pracował poprawnie, nie powodował błędów, pracował stabilniej i charakteryzowac go będzie większa kompatybilność niż ostatnia oficjalna wersja emulatora oznaczona numerkiem 0.8.1. Po trzecie brak supportu nieoficjalnego oprogramowania z naszej strony dotyczy również rozwiązywania problemów z nim związanych dlatego proszę nie zadawać pytań typu „A czemu gra XYZ nie chodziła na PCSX2 Test, a pracuje na 0.8.1” lub „Jak ustawić pluginy dla PCSX2 Test” – takie tematy będą zamykane i/lub usuwane.
    Kwestie dodatkowe:
    1) Z PCSX2 Test korzystacie na własną odpowiedzialność, co więcej soft nie jest objęty wsparciem, zarówno ze strony autorów jak i naszej.
    2) Nieoficjalna dystrybucja zawiera głównie poprawki względem ostatniej (0.8.1) wersji emulatora i brak w niej wszystkich bardziej lub mniej znaczących funkcji z nadchodzącej wersji 0.9 emulatora – proszę się więc nie dziwić, że gry, które powinny pracowac pod PCSX2 0.9 mogą nie pracować pod PCSX2 Test.
    3) Źródła najnowszych, oficjalnych wersji developerskich (nazwijmy je testowymi) są powszechnie dostępne pod adresem http://cvs.sourceforge.net/viewcvs.py/pcsx2/ i można je własnoręcznie skompilować za pomocą DevC++ i MS Visual Studio 2005, aczkolwiek podobnie jak w przypadku PCSX2 Test nie macie co liczyć na wsparcie czy jakiekolwiek gwarancje poprawnej pracy takiej aplikacji.

To by było na tyle, oficjalnie serwis PSEmu.pl umywa ręce od nieoficjalnej wersji PCSX2, osobiście zaś proponuje poczekać, bo jakby nie spojrzeć mamy grudzień, a jak wiadomo w grudniu pojawi się oficjalna wersja PCSX2 oznaczona numerkiem 0.9

PCSX2 WIP – RE4

Sporo osób wyczekuje nowinek związanych z emulacją PlayStation 2, toteż mam nadzieję że ten nius wynagrodzi Wam długie czekanie. Resident Evil 4 – tegoroczny kandydat do tytułu „Gra roku” należy do grona pozycji, które można uruchomić pod emulatorem PCSX2. Jak będzie wyglądała kwestia grywalności RE4 na nadchodzącej (0.9) wersji trudno stwierdzić – jedne źródła podają, że gra zacina się po kilku sekundach właściwej rozgrywki, inne twierdzą, że tytuł jest grywalny i na PIV-3GHz / 512 MB RAM / R9200 i pracuje w 20 klatkach na sekundę.



Jak będzie naprawdę czas pokaże, tymczasem delektujcie oczy screenami (po kliknięciu otrzymacie powiększenie) i trzymajcie kciuki za autorów w nadziei, iż obiecywaną przez nich niespodzianka będzie dodanie RE4 do grona grywalnych tytułów.

PCSX2 0.9 WIP v3

Kontynuując serię niusów dotyczących nowej wersji PCSX2 po raz kolejny wracam do kwestii wspominanego kilkukrotnie IPUfix’a. Zgodnie z obietnicą dziś wyjaśnię, jaki wpływ będzie miała ta poprawka na nową wersję emulatora. Po pierwsze i najważniejsze umożliwia względnie poprawne wyświetlanie wstawek filmowych, co za tym idzie lista obsługiwanych tytułów znacznie się zwiększy, bo problem nie leżał przeciez tylko w intrach (te przecież można było pominąć), ale i w 'animowanych’ menusach. Po drugie obsługa wstawek jest już na tyle rozbudowana, iż w najnowszej wersji wyeliminowany zostanie system łatek odpowiedzialnych za pomijanie fmv – tzw. skip video patch’y, zawsze to kilka MB mniej w paczce, i kilka godzin mniej spędzonych nad tworzeniem svp. Po trzecie wyeliminowanie części łatek wymusiło na programistach monotonne usuwanie z kodu programu wszelkich procedur związanych z ich obsługą oraz kilka innych zmian o których… standardowo… napiszę w kolejnym niusie 😀 Na osłodę kilka screenów:


Tradycyjnie: po kliknięciu w powyższe miniaturki wyskakuje większa wersja obrazka, a prezentowane na screen’ach gry to: Dynasty Wariors 4, Mobile Suit Gundam – Zeonic Front oraz Tekken TAG Tournament.