Pcsx2 beta 1888

Tak, dobrze widzicie – kolejna beta emulatora Pcsx2, tym razem nie wnosząca większych rewolucji. Zmiany skupiły się na dwóch konkretnych problemach: SuperVU, które ponownie zajęło się makro operacjami VU0 (jak się okazało, MicroVU nie jest jeszcze gotowe do obsługi takich rzeczy) oraz opcji MMX, która ze względu na przysparzanie bug’ów i zwalnianie emulacji została wyłączona w recompilerze EE. Prócz tego otrzymaliśmy paczkę pluginów (m.in. GSdx v. 1873, LilyPad v. 0.10.0, ZeroGS revision 1874, SPU2-X revision 1857), a także zapewnienia o nowym interfejsie (GUI), który ma się pojawić przy okazji następnego wydania Pcsx2 (‘this time for real”)


Większej weny twórczej niestety na dzień dzisiejszy nie mam, więc nie przedłużając zapraszam wszystkich Was do dowload’u i oczywiście do testów.

Download: Pcsx2 beta 1888
Uwaga: Do prawidłowego działania pluginów potrzebna jest najnowsza wersja pakietu DirectX (Link)

Pcsx2 beta 1736

„ Hmm… Kiedy to mieliśmy ostatnio porządnego update’a informacji o emulatorze PCSX2? Niech no przewinę stronę… o ja pie… ee… znaczy – o jej, 8 maja. Ale ten czas szybko leci… ”
Tak, tak. Cztery miesiące jak z bicza strzelił. Człowiek nawet nie wie kiedy to tak szybko zleciało. Powód? Może lenistwo, może brak czasu, a może zwyczajny brak motywacji…Kto wie. Ważne, że wracam(y) ze zdwojoną siłą i ochotą do działania, a kolejny news przed nami. A dokładniej – nowa odsłona beta emulatora, oznaczona numerem 1736, która wraz z pluginami pojawiła się wczorajszego dnia. Liczba zmian począwszy od wersji 1059 jest pokaźna, więc zainteresowanych szczegółami zapraszam na source website. A dla pozostałych wyjadaczy mamy przygotowany tradycyjny changelog:

  • MicroVu jest prawie ukończony, wraz z RegAlloc daje całkiem porządne przyśpieszenie emulacji,
  • MicroVu wykonuje teraz operacje VU0 makro (COP2),
  • Stworzono nowy Iso loader, który jest wbudowany w emulator,
  • Przeprowadzono różne porządki w kodzie oraz ogólne poprawki,
  • GSdx: Zmiany zostały nastawione na użyteczność pluginu, wprowadzono również kilka(naście?) usprawnień (m.in. eliminujących problem z minimalizowaniem itp.),
  • SPU2-X: Zmiany dotyczą systemu zapisu dźwięku (opcja 5.1 teraz powinna działać lepiej).


Innymi słowy – szybciej, stabilniej i coraz bliżej komfortowej emulacji. Paczka z instalatorem (prócz pluginów i emulatora) zawiera również najnowsze biblioteki Microsoft Visual C++ 2008 SP1 Redistributable, natomiast DirectX musimy już sami zaktualizować. Na zakończenie dodam, że obecna beta jest ostatnią, która wykorzystuje stary desing Pcsx2. Wraz z nadejściem nowych wersji, mamy mieć do czynienia z całkiem nowym okienkiem, ikonką i paroma innymi duperelami, które mają poprawić nasze wizualne doznania… czy coś takiego. Więcej na ten temat można poczytać na stronie głównej producenta.
Nie pozostaje już mi nic więcej, jak zaprosić was wszystkich do downloadu, testów i do dzielenia się wrażeniami w postaci komentarzy ;]

Download:
Pcsx2 beta 1736
GSdx Revision 1763
See you soon.

Edit:
Pojawiła się skromna aktualizacja pluginu GSdx (revision 1763). Link dodany do download’u.

Pcsx2 beta 1059 + Pluginy

Kolejna odsłona beta emulatora Pcsx2 oznaczona numerem 1056. Tym razem wprowadzone zmiany przynoszą naprawdę miarodajne rezultaty. Wszystko dzięki dwóm eksperymentalnym speedhackom – VU Cycle Sterling i Idle Loop Fast-Forward – które znacznie przyśpieszają emulację większości znanych tytułów (m.in. Tekken’a 5 – pełne 60 fps, chociaż do pełni szczęścia jeszcze trochę brakuje). Problemy jakie występują wraz z ich użyciem to niestety mniejsza kompatybilność oraz stabilność. Co więcej, w niektórych „growych” wypadkach nowe dopalacze mogą powodować efekt podobny do frame-skip , czyli zwyczajny brak płynności obrazu. Sam się z tym nie spotkałem, ale chyba lepiej uprzedzić, prawda? :]


Z emulatorem pojawiła się również paczka aktualnych pluginów (LilyPad, SPU2-X, ZeroGS) oraz nowa odsłona GSdx’a. Tradycyjnie o zmianach (nie licząc faktu, że jakieś są) niewiele wiadomo.
Zapraszam do testów.

Download: Pcsx2 beta 1059, Plugins 25 April 2009, GSdx r1145

Pcsx2 beta 976 + Pluginy

Studia, egzaminy, zaliczenia, choroba, święta, ponownie studia…itd. itd. Tak od pewnego czasu wygląda(ł) mój (jakże ciekawy) „harmonogram zajęć”. Co prawda, najbliższe dni nie zapowiadają się wcale lepiej (kolokwia z fizyki, matematyki dyskretnej, algebry i programowania, strzeżcie się! Nadchodzę!), to jednak ominęło nas już tyle aktualizacji, że aż żal d…. Donalda ściska ;]


Zacznijmy od tego, że pojawiły się trzy kolejne wydania beta Pcsx2 oraz dwie paczki z pluginami. My (ze względu na zbyt dużą liczbą zmian) skupimy się na tych najnowszych, czyli na Pcsx2 beta 976 i Plugins as of 14th of april 2009. Niestety muszę rozczarować tych, którzy spodziewali się jakiś rewolucji. Autorzy dalej walczą z grami firmy Tri-ace oraz Gust (których emulacja od czasów wersji 791 powinna się nieco poprawić), dodano kolejnego gamefixa (eliminującego problemy graficzne z grą Persona), poprawiono kilka rzeczy w obsłudze procesora (VU oraz EE), no i oczywiście (bo jakżeby inaczej) wprowadzono szereg optymalizacji i usprawnień, które w teorii powinny zwiększyć stabilność, kompatybilność oraz prędkość emulatora.
Co do naszej pluginowej paczki, wydała mi się nieco uboga (tylko dwie wtyczki – Lilipad i SPU2-X) więc postanowiłem dorzucić od siebie najnowszego GSdx’a. Zmiany to ponownie rzecz umowna, chociaż zasadniczo to nawet lepiej dla nas – jest jakaś motywacja do robienia testów…
Na zakończenie wspomnę jeszcze o browarze, który z powodu nadmiaru wolnego czasu, postanowił („tym razem na serio” hehe :]) kontynuować swój projekt zwany XenoGears PL. Fakt, że osobiście nie jestem zainteresowany tym tłumaczeniem (ze względu na nie posiadanie tejże gry) nie przeszkadza mi w mocnym trzymaniu kciuków oraz w życzeniu powodzenia i wytrwałości w dalszych pracach.
No dobra, to ja wracam do mych ulubionych algorytmów i innych zabawnych rzeczy, a Was standardowo zapraszam do download’u. Bye~bye.

Download: Pcsx2 beta 976, Plugins 14 April 2009

SPU2-X.1.0

Szanowni Państwo! Mam zaszczyt zaprezentować Wam plugin dźwiękowy SPU2-X.!


Zapewne zapytacie "o co tyle szumu"? Nowa wtyczka stworzona przez Air’a doczekał się pierwszego oficjalnego wydania i już na aktualną chwilę pozostawia konkurencję daleeeeeko w tyle. Świetnie radzi sobie niemalże ze wszystkimi tytułami grywanymi na Pcsx2, jest prosta w konfiguracji, genialnie oddaje efekty dźwiękowe, nie zacina się ani w trakcie rozgrywki, ani w trakcie oglądania video… itd. itd. Jej zalety można wypisywać tak bez końca. Ale po co? Lepiej żebyście sami sprawdzili powody, dzięki którym autor news’a jest tak zachwycony :] Zapraszam do komentowania oraz do testów:
Download: SPU2-X.1.0

Pcsx2-snapshot 528 & Plugins 18 February

Kolejna odsłona beta emulatora Pcsx2 na horyzoncie, tym razem wraz z paczką uaktualnionych plugin’ów – ZeroSPU2, ZeroGS, CDVDiso. Niestety, na temat tych drugich niewiele wiadomo, więc skupimy się na snapshot’cie 528.
Główne zamiany to przede wszystkim domyślne ustawienie „Denormals are Zero” (VU) i wyłączenie „Flush to Zero” (EE) dla konfiguracji Advanced, chwilowa (?) kasacja problematycznych opcji kart pamięci (Format, Reload itd.), drobne poprawki w obsłudze VIF, modyfikacje dla gier Katamari Damacy i Final Fantasty X oraz standardowe „oczyszczenie” kodu ze zbędnych śmieci wraz z optymalizacją.


Nie pozostaje nic więcej, jak zaprosić Was wszystkich do testów, komentowania oraz…
Download’u: Pcsx2-snapshot 528 , Plugins 18 February

Pcsx2-snapshot 478 & LilyPad 0.9.9

Tyle istotnych rzeczy się wydarzyło, a czasu na napisanie news’a tak mało. Zacznijmy od pewnej "fuzji". W podziękowaniu za wielki trud i wysiłek włożony w rozwój emulatora PlayStation 2, twórcy Playground’a stali się częścią oficjalnego Team’u Pcsx2. Co nam to dało? Ano przede wszystkim koniec PG (ostatnia odsłona to 708, która nie wniosła znaczących zmian) oraz pojawienie się zupełnie nowej wersji beta emulatora, nazwanej svn snapshot. Pierwsze publiczne wydanie jest oznaczone numerem 478, poniżej można poczytać o zawartych w nim zmianach:

winter_mute napisa�:
– naprawiono błąd obsługi pamięci, który od długiego czasu w większości przypadków powodował niekontrolowane kończenie pracy programu
– dodano kompresję NTFS dla katalogu z kartami pamięci
– tryb MTGS został domyślnie włączony
– usprawniono obsługę COP0 w trybie interpretera i rekompilatora
– "framelimit" ustanowiono domyślnym trybem redukcji prędkości emulacji
– poprawiono błędy w obsłudze DMA i plików wykonywalnych elf
– przeprowadzono standardowe procedury oczyszczania i optymalizacji kodu
– usunięto funkcję/łatkę VSync INTC timing
– zoptymalizowano obsługę jednostek VU pod kątem działania funkcji Denormals are Zero
– poprawiono działanie łatki dla Magna Carta
– zmieniono nazwę pliku konfiguracyjnego z pcsx2pg.ini na pcsx2.ini
– podobnie zmodyfikowano pozostałe elementy, w tym logo i ikony co przypieczętowało połączenie projektu głównego i wersji PG

Aktualizacji doczekała się również wtyczka LilyPad 0.9.9. Osoby które chcą się dowiedzieć o wprowadzonych nowościach, zapraszam na forum. I to by było na tyle. Zachęcam do komentowania.
Download: Pcsx2-snapshot 478, LilyPad 0.9.9

Pcsx2pg svn681

Tym razem krótko i na temat – światło dzienne ujrzała nowa beta emulatora Pcsx2 Playground w wersji svn681. Główne zmiany dotyczą dwóch znanych tytułów: God of War i Kingom Hearts 2. Dzięki wprowadzonym poprawkom oraz gamefix’om (które muszą być włączone), zostały one dodane do długiej listy gier Playable. Nie licząc tego, naprawiono problem z plikami .ini (po wykasowaniu program nie tworzył nowych), stworzono kolejnego gamefixa dla gier Tri-ace oraz standardowo zoptymalizowano i oczyszczono kod ze zbędnych śmieci.


Zapraszam do download’u:
Pcsx2pg svn681

Pcsx2pg svn658

Czy to ptak? Czy to samolot? Nie! To nowa odsłona beta Pcsx2 Playground!…
Oznaczona numerem svn 658 przynosi nam ciekawe zmiany. Do najbardziej istotnych należy całkowita i ostateczna rezygnacja z awaryjnej wersji vm. Jeżeli ktoś nie pamięta, to właśnie dzięki niej emulator niegdyś osiągał znacznie lepsze rezultaty w postaci fps’ów, niż miało to miejsce w wersji „t”. Na nasze szczęście, aktualnie sprawy wyglądają całkowicie inaczej i ta „niespodzianka” tak naprawdę nic nie zmienia. Vtlb (nowa nazwa „t”) jest bardzo dobrą alternatywą i praktycznie niczym nie ustępuje swojemu porzuconemu bratu. Przyzwoita prędkość emulacji, znacznie większa stabilność oraz kompatybilność – to tylko kilka zalet, dzięki, którym smutek po vm szybko zanika.


Najnowsze zmiany objęły również pokaźną liczbę gier (m.in. SoulCalibur 2, SoulCalibur 3, Tekken 4, God of War i Drakan: The Ancient’s Gatek), ponadto ponownie „oczyszczono” kod emulatora oraz wprowadzono kilka poprawek dla opcji „savestates”. Reasumując – zabieram(y) się za testy . Zapraszam do komentowania oraz download’u:
Pcsx2pg-svn658

Pcsx2pg svn 636 + pluginy

Pojawiła się kolejna wersja Playground Pcsx2 oznaczona numerem 636.
Najnowsze zmiany głównie oscylują wobec kompatybilności względem problematycznych gier, jak choćby tytułów ze stajni Tri-ace. I tak pozycje takie jak: Star Ocean 3, Valkyrie Profile 2 czy Radiata Stories zyskały status uruchamianych. Analogiczne poprawki wprowadzono względem Fatal Frame i Rogue Galaxy dzięki czemu z każda kolejną wersją programu lista kompatybilnych z nim gier wciąż wzrasta. Oprócz poprawionej kompatybilności zastosowano sporo zmian w kodzie, z którymi, jak zapewniają autorzy zwiększyła się jego przejrzystość, a także (to co nas najbardziej interesuje) prędkość emulacji niektórych tytułów.


Co ważniejsze na tym nie koniec niespodzianek. Wraz z nową wersją, otrzymaliśmy również paczkę zaktualizowanych pluginów – Linuzappz, Zerogs, Spu2ghz oraz Zerospu. Zdaniem Krakatos’a (współtwórcy Playgrounda) nie mamy co liczyć na jakieś rewolucyjne zmiany, chociaż z naszych redakcyjnych testów wynika zupełnie co innego (m.in. gry SoulCalibur 2 oraz SoulCalibur 3 stały się praktycznie grywalne).

Na zakończenie zapraszam wszystkich do testów, komentowania oraz download’u:
Pcsx2pg-svn636, Plugins 19 January 2009