Czasem brakuje sił, ot tak i po prostu. Przykładowo, tytułowy emulator dawno nie gościł w serwisie, bo sił na tłuczenie w klawisze nie było. Do podobnych wniosków doszli i sami autorzy AetherSX2, gdyż w ostatnim z wpisów zakomunikowali, że najbliższe wydania tej aplikacji będą jedynie odzwierciedlać zmiany jakie znajdą się w kodzie bazowego projektu.
W związku z powyższym, co najmniej do grudnia należy się spodziewać ograniczonych działań autorów w zakresie optymalizacji kodu pod kątem urządzeń mobilnych, wsparcia użytkowników w rozwiązywaniu problemów oraz publikacji rozwojowych odsłon emulatora. Mając to na uwadze przyjrzyjmy się jakie zmiany względem poprzednio opisywanych trafiły do ostatniej odsłony aplikacji oznaczonej symbolem v.1.4-3060 z dnia 30 października 2022 r. Przywołana lista zmian obejmuje m.in.:
- dodano obsługę trofeów, implementując system RetroAchievements;
- zoptymalizowano działanie rekompilatorów VU zwiększając wydajność aplikacji;
- usprawniono obsługę mipmapingu oraz filtrowania trójlinowego;
- wprowadzono funkcje rejestrujące czas rozgrywki w poszczególne tytuły;
- poprawiono i zoptymalizowano emulację jednostki VU0/COP2;
- usunięto błędy uniemożliwiające ukrycie kontrolera ekranowego;
- poprawiono obsługę tekstur w formacie RGBA32F;
- usunięto błędy powodujące nieprawidłowe wyświetlanie wstawek filmowych w wybranych tytułach ze stajni Konami;
- dodano możliwość odwrócenia kierunków gałki analogowej kontrolera ekranowego;
- zaimplementowano opcje umożliwiające eksport i późniejszy import wszystkich danych (ustawienia, pliki kart pamięci i szybkiego zapisu, łątki, itd.) emulatora;
- wprowadzono opcję umożliwiającą automatyczne pobranie okładek gier ze zdefiniowanego adresu url;
- zwiększono kompatybilność programu, usprawniając działanie gier takich jak… Ape Escape 2, Black, Jak 2, Jak 3,Ratchet & Clank, Silent Hill 2, Spartan: Total Warrior, Test Drive;
Tyle teorii, chętnych do testów praktycznych zapraszam do sekcji Pliki, skąd pobrać można opisywane wydanie tytułowej aplikacji.