PCSX2 1.4.0

Z wielką przyjemnością skrobię niusa składając słowa opisujące najnowszą wersję emulatora PCSX2 oznaczoną numerem wydania 1.4.0. Przy tej okazji, zaznaczyć warto na wstępie, że przytoczona aplikacja została przygotowana z myślą o rosnącej bazie użytkowników zakorzenionych w systemach z rodziny Linux. Z myślą o tym środowisku aplikacje uzbrojono w liczne usprawnienia zapewniające znaczący wzrost wydajności względem poprzedniej odsłony, na czele z nową wtyczką GSdx zoptymalizowaną dla interfejsu OpenGL.

Final Fantasy X na PCSX2

Niezależnie od powyższego opisywaną wersję PCSX2 v1.4.0 wydano również dla systemów rodem z Redmond, dlatego wszystkich użytkowników tytułowego emulatora zapraszam do zapoznania się z listą najistotniejszych zmian:

  • przygotowano nowy debugger z podglądem disassemblera pracującym w czasie rzeczywistym, umożliwiający bezpośredni wgląd w przetwarzany kod, co z zasady winno usprawnić przygotowanie łatek dla problematycznych gier;
  • wprowadzono nowy sposób przechowywania kart pamięci w osobnych katalogach dla każdej z uruchamianych gier, co ma na celu ułatwienie zarządzaniem zawartością kart pamięci oraz wyeliminować problemy z ograniczoną pojemnością oryginalnych nośników.
  • zaimplementowano opcję zmiany taktowania procesora konsoli, a zmniejszenie tej wartości umożliwia znacząco przyśpieszyć prędkość emulatora uruchomionego na słabszym sprzęcie;
  • usprawniono kod odpowiedzialny za emulację instrukcji GIF, flag i rejestrów MicroVU, transferu w obrębie instrukcji SIF, kodu instrukcji VIF oraz obsługę rejestrów i liczników w trybie interpretera;
  • zaimplementowano emulację jednostki blendingu GS z wykorzystaniem shaderów OpenGL;
  • poprawiono adresację i kontrolę wielkości tekstur w trybie programowego wyświetlania obrazu* we wtyczce SPU2-X dodano możliwość ustawienia głośności dla każdego z dostępnych kanałów (modyfikowana ręcznie w pliku ini) oraz zredukowano tempo zmian opóźnienia by zapewnić stabilność generowanego dźwięku;
  • dodano wsparcie odczytu obrazów płyt skompresowanych z wykorzystaniem formatu Gzip (oferujący minimalny rozmiar plików) oraz CSO (szybszy odczyt w emulatorze);
  • dodano plik konfiguracyjny PCSX2_ui.ini umożliwiający dostosowanie idformacji wyświetlanych w górnej belce okna programu
  • przeprojektowano z myślą o przystępności, okna dialogowe konfiguracji emulatora oraz wtyczki GSDX
  • zwiększono kompatybilność emulatora względem gier takich jak: Indiecar Series 2005, Superman – Shadow Of Apokolips, True Crime – New York City , DT Racer, DT Carnage, Chessmaster, Stuart Little 3, Tarzan, Looney Tunes Back In Action, Skyrunner, Devil May Cry 3, Tribes: Aerial Assault, Silent Hill 3, Lupin the 3rd, Horsez, Stolen

Tyle w teorii, chcąc przejść do praktyki nie pozostaje mi nic innego jak oddelegować Was do pobieralni gdzie znajdziecie archiwa PCSX2 1.4.0 z kodem źródłowym oraz binarki dla systemów Linux oraz Windows.