W sierpniowych wiadomościach udało się opisać jedynie połowę z projektów dedykowanych emulacji drugiego PlayStation. Nadrabiając powstałe zaległości, wrzucam garść nowych materiałów poświęconych rozwojowemu wydaniu PCSX2.

Oznaczona ciągiem v1.7.0-dev-3275 wersja z 2 września br., w stosunku do opisanych poprzednio wydań zawiera zmiany obejmujące między innymi:
- wprowadzono tworzenie profilów z ustawieniami kontrolera dla poszczególnych gier;
- dodano wsparcie CCache przy kompilacji programu dla macOS;
- poprawiono emulację framebufora i DBX, eliminując problemy związane z rozciągnięciem prawej strony lub migotaniem obrazu we wstawkach filmowy;
- usprawniono skalowanie obrazu pod interfejsem Metal;
- rozpoczęto prace nad wdrożeniem systemu trofeów pn. RetroAchievements;
- zwiększono precyzję odczytu danych z nośników CD;
- usprawniono działanie dwuliniowej interpolacji w przestrzeni barw RGBA;
- rozpoczęto prace nad pełnoekranowym interfejsem programu;
- zaimplementowano zewnętrzne biblioteki imgui_stdlib oraz LRUCache;
- poprawiono wykrywanie i obsługę tekstur DXT/BPTC;
- zaktualizowano biblioteki zewnętrzne tj.: QT do wersji 6.3.1, SDL do wersji 2.24, cubeb do najnowszej wersji gałęzi master;
- zaktualizowano bazę kontrolerów, usprawniając dotychczasowe wsparcie dla urządzeń przeznaczonych dla konsol takich jak: 8BitDo Lite, Hori Real Arcade Pro, Steam, TRBot Virtual Joypad, Xbox One S, Xbox Series X;
- zwiększono kompatybilność programu, usprawniając emulację tytułów takich jak… Ace Combat 5, Armored Core – Last Raven, Atlantis III – The New World, ATV Offroad Fury, Chaos Field, Club Football – FC Bayern München, Driving Emotion Type-S, Kan Wo Long Xian Shen Wei, Kessen 2, Major League Baseball 2K5, ShellShock – Nam ’67, Sniper 2, Tomb Raider Angle of Darkness, Yuusei kara no Buttai X;
Zapraszam do sekcji Pliki gdzie znajdziecie jeszcze cieplutkie wydanie rozwojowe emulatora dla systemów Linux oraz macOS, standardowy Windows, a także kod źródłowy do własnoręcznej kompilacji.