PCSX2 dev.1.7.0-1484

Planowałem wrzucić materiały poświęcone rozwojowemu wydaniu emulatora PCSX2 na koniec miesiąca, niemniej z uwagi na zmiany o których wspomniałem wcześniejna twitterze oraz facebooku końcówkę lipca chcę mieć zarezerwowaną na zakończenie planowanych prac.

PCSX2 emulator running Final Fantasy XII
Final Fantasy 12

Wrzucam zatem na stronę aktualną osłonę emulatora z 17 lipca br. oznaczoną sygnaturą wersji v1.7.0-dev-1484-g4eb5d2c5e, która w stosunku do opisanych poprzednio wydań zawiera zmiany obejmujące między innymi:

  • zintegrowano domyślą wtyczkę graficzną GSdx z emulatorem;
  • usprawniono obsługę cykli jednostki COP2 w debugerze;
  • poprawiono synchronizację między jednostkami VU przy korzystaniu z opcji poprawki VU Kickstart;
  • usprawniono emulację rejestru TPC jednostki MTVU;
  • naprawiono wyświetlanie ostrzeżeń generowanych przez wtyczkę graficzną;
  • zaimplementowano obsługę przerwań T-Bit w emulacji microVU/MTVU;
  • rozwiązano problemy występujące przy emulacji BIOSu, a związane z nadpisanem buforu DMA przed zakończeniem transferu;
  • naprawiono błędy, przywracając prawidłowe działanie wibracji gamepadów pod systemami Linux;
  • zaimplementowano obsługę kompresji JPEG wykorzystywanej przy emulacji EyeToy;
  • usunięto niewykorzystywane odwołania do biblioteki ALSA;
  • poprawiono funkcje odpowiedzialne za nagrywanie rozgrywki;
  • dodano obsługę kontrolerów przeznaczonych dla gry KEYBOARDMANIA;
  • naprawiono błędy występujące przy przetwarzaniu masek przezroczystości;
  • zoptymalizowano funkcje DEV9 pod kątem przechwytywania ruchu sieciowego;
  • naprawiono błędy występujące przy korzystaniu z zewnętrznych shaderów;
  • zaktualizowano bazę gamepadów wspieranych pod systemem Linux;
  • naprawiono błędy występujące pod systemami Windows przy uruchamianiu gier z napędu i braku włożonej płyty;
  • usunięto zbędne odwołania do biblioteki dynamicznego asemblera xbyak;
  • dodano w debuggerze menu kontekstowe pułapek oraz skróty klawiaturowe tj. G – idź do, E – edytuj pułapkę, D – włącz/wyłączpułapkę, B – dodaj pułapkę, M – wykonaj opcode;
  • poprawiono i rozbudowano wpisy w bazie gier wemulatora;
  • zwiększono kompatybilność programu usprawniając obsługę gier takich jak: Breath of Fire Dragon Quarter, Cartoon Network Racing, Crash Tag Team Racing, Enthusia Professional Racing, Fighting Fury, GetaWay, GoldenEye Rogue Agent, JakX, Naruto Uzumaki Chronicles 2, Oni, Red Faction 2, Scarface – The World is Yours, Strawberry Shortcake, Super Robot Wars;

Jednocześnie zapraszam do pobierania rozwojowej wersji emulatora przeznaczonego dla systemów Windows.