PCSX2 news roundup

Czas nadgonić zaległości w temacie emulacji PlayStation2, a wierzcie mi że przez ostatni tydzień zdążyło się ich trochę nagromadzić, więc bez zbędnych wstępów przechodzę od razu do rzeczy:

PCSX2 0.9.5 SVN Rev. 239 – ukazała się kolejna odsłona przedpremierowej wersji PCSX2 v0.9.5, a wraz z nią następującą lista zmian.

  • poprawiono obsługę funkcji IOP (FFX)
  • aktywowano opcję FPU Reg Caching (Katamati)
  • zwiększono stabilność kodu (Kingdom Hearts)
  • usprawniono obsługę `taktowania` i USB

ZeroPAD 0.2 linux src – Opublikowano nowy plugin sterowania dla systemów z rodziny Linux, który umożliwia grę na gamepad`zie z wykorzystaniem osi analogowych – mała rzecz, a cieszy, szczególnie gdy cała gama tytułów wymaga takiego kontrolera.


GSdx9 v0.11.2 – nowa, napisana od początku i bazująca na świeżutkiej wtyczce GSdx10 odsłona pluginu dla starszych [czyt. nie kompatybilnych z DirectX 10] kart graficznych, wprowadzająca oprócz nowych opcji (jak alternatywna obsługa kanału alpha) niestety również spadek kompatybilności, a w wielu przypadkach również prędkości.


GSdx10 0.1.2 – kolejna wersja najnowszego, a za razem najbardziej zaawansowanego i najszybszego z dostępnych obecnie pluginów graficznych. W obecnej odsłonie modułu znalazły się głównie tzw. crash-fixy poprawiające kompatybilność pluginu względem gier oraz kilka optymalizacji wdrożonych dla poprawy wydajności wtyczki.


UWAGA: Obydwie z ww. wtyczek wideo do poprawnego działania wymagają dodatkowych bibliotek uruchomieniowych przeznaczonych dla środowisk DX9 i DX10, które to należy rozpakować do głównego katalogu emulatora.