PCSX2 SVN r5932

Od publikacji ostatniej stabilnej wersji emulatora minęły dwa miesiące, dlatego warto się przypatrzeć jakie modyfikacje, od tego czasu poczyniono w projekcie PCSX2.


Lista najistotniejszych zmian rozwojowej wersji emulatora przedstawia się następująco:
  • poprawiono obsługę najnowszej wersji bibliotek Mesa oraz OGL/GL4.1 pod linuxem,
  • znacząco rozbudowano narzędzia developerskie takie jak: zaawansowany podgląd deasemplera R5900 i R3000, podświetlana lista zmian w rejestrach, skanowanie funkcji i widok makr, przerwania warunkowe, widok pamięci z możliwością edycji, itp.,
  • usprawniono obsługę pamięci, poprawiając funkcje odpowiedzialne za emulację DMA,
  • skorygowano ustawienia synchronizacji pionowej dla obrazu wyświetlanego z przeplotem,
  • naprawiono błędy występujące przy emulacji VIF, GIF i SPR, kilka dzięciołów we wtyczce SPU2-X oraz zintegrowanej bazie gier,
  • z kolei w pluginie graficznym GSdx zaimplementowano obsługę funkcji DATE, wykorzystywanej do generowania cieni i innych efektów, oraz anizotropowe filtrowanie tekstur zwiększające jakość obserwowanego pod kątem obrazu,
  • zaimplementowano szereg funkcji mających w przyszłości umożliwiać uruchamianie na emulatorze gier z pierwszego PlayStation.
Ok, czas na tradycyjne posłowie praktyczne. Jak każdy widzi, zmian mogłoby być więcej, co więcej fixy poprawiają kompatybilność programu jedynie względem kilku tytułów, tj.: Syphon Filter – Omega Strain, Final Fantasy XII, All Star Pro Wrestling, Legendz Gekitou! Saga Battle oraz seria Gromit. Niemniej, jeśli ktoś doświadczył problemów grając w jedną z wymienionych pozycji, ewentualnie posiada przyzwoity sprzęt z wypasioną grafiką i chciałby uzyskać jak najlepszy efekty wizualny emulując gry z PlayStation2… zdecydowanie powinien zainteresować się rozwojową wersją PCSX2, tym samym odwiedzić nasz Download w celu pobrania stosownego pliku, ewentualnie stronę domową projektu w poszukiwaniu szczegółowych informacji na temat najnowszego wydania.