Bazując na zakulisowych informacjach, a chcąc zapewnić wysoką jakość publikowanych materiałów, nie miałem innego wyjścia jak przeliczyć na palcach poprawność postawionej poniżej tezy. Może zajęło to ponad dwa tygodnie i okupione zostało solidnym bólem stawów, ale to nic w porównaniu do osiągnięcia jakim pochwalili się autorzy PCSX2.

Wpisem z 20 marca 2022 r. wszem i wobec ogłoszono porzucenie 32.bitowych wydań programu. Niezwykle ucieszył mnie ten ruch, bo wcześniejsze argumenty typu „Program świetnie radzi sobie z emulacją, bazując na 32.bitowym kodzie” może sprawdzały się w nieźle w przypadku komputerów pracujących pod kontrolą Windows, tak dla użytkownika natywnie 64.bitowej dystrybucji systemu Linux mogły być źródłem niepotrzebnej irytacji.
Nie kryję przy tym, że wspomniane powyżej rozdrażnienie, popchnęło mnie na pomysł zaprezentowanej powyższej zagadki, która w zamyśle nawiązywać ma do znanego dowcipu w stylu „ilu elektryków potrzeba do…” i odpowiedzieć na zasadnicze pytanie pt. ile czasu potrzeba by zaimplementować w PCSX2 obsługę nowożytnych standardów? Przy czym:
- jako datę zakończenia zadania przyjmuje się publikację ww. wpisu, tj. dzień 20 marca 2022 r.;
- z kolei jako datę początkową, termin pojawieniu się na rynku pierwszych procesorów Athlonx64, tj. dzień 23 września 2003r.;
Patrząc jedynie na powyższe daty nie ma wątpliwości, że opisywana zmiana nie trafiła pod strzechy z prędkością bolidu F1. To ponad 18 lat, przeszło 221 miesięcy, bądź konkretnie 6753 dni dzielących przywołane powyżej wydarzenia. Dla autorów emulatora, brawo że wreszcie zdezydowali się przedmiotową zmianę, a dla Was jako że spaliłem zadanie… nowa zagadka:
Czy w przywołanym okresie 6753 dni, żółwiowi lamparciemu sunącemu przez 8 godzin dziennie, uda się przemierzyć odległość równą obwodowi kuli ziemskiej? Odpowiedź poprzyj stosownymi obliczeniami.
Źródło: