Play! Dev-0.43-18

Jakimś dziwnym sposobem 😉 w lipcu nie przetworzyłem informacji poświęconych przedmiotowemu projektowi i z czasem nazbierało się zmian jakie trafiły do aktualnego wydania emulatora Play! Dlatego, bez dalszego przedłużania, przechodzę do sedna.

Play! PS2 emulator running Final Fanstasy XII on iPhone

Względem opisywanych poprzednio wersji rozwojowych, lista zmian dla wydania z 10 sierpnia br. oznaczonego identyfikatorem 0.43-18-g3555a138 obejmuje między innymi:

  • zoptymalizowano generowany kod jednostek VU, eliminując przetwarzanie instrukcji spoza zdefiniowanego zakresu;
  • zoptymalizowano wyświetlanie kontrolera ekranowego wprowadzono nowe ustawienia (widoczność, stopień przezroczystości) związane z kontrolerem ekranowym, możliwość przypisania przycisków L3/R3 jak również Start/Select do zewnętrznych kontrolerów, oraz wdrożono obsługę technologii haptycznej na urządzeniach pracujących pod kontrolą systemu iOS;
  • dodano możliwość generowania punktów prymitywnych z wykorzystaniem interfejsu Vulkan;
  • zaimplementowano obsługę rejestru FBA jednostki GS;
  • usprawniono funkcje odpowiedzialne za blending i osadzanie wartości kolorów;
  • dodano możliwość generowania oteksturowanych linii z wykorzystaniem interfejsu OpenGL;
  • zaimplementowano wstępną obsługę wykładniczego przestrajania dźwięku;
  • rozpoczęto prace nad implementacja interfejsu Vulkan dla aplikacji przeznaczonej dla systemów Android;
  • dodano możliwość kompilacji aplikacji dla systemu iOS z lub bez wykorzystania interfejsu Vulkan;
  • wdrożono pauzowanie procesu emulacji w czasie jego spoczynku i nieaktywności, celem rozwiązania problemów występujących pod systemami macOS oraz iOS;
  • rozbudowano obsługę obrazów gier o pliki w formacie *.chd;
  • zaimplementowano nowe menu zapisu/ładowania stanu gry dla aplikacji przeznaczonej dla systemów iOS;
  • zoptymalizowano kod pod kątem jego czytelności oraz przepuszczono przez linter Android Studio;
  • zwiększono kompatybilność emulatora, usprawniając obsługę tytułów takich jak: Castlevania: Curse of Darkness, Metal Gear Solid 3, Onimusha 2;

Zapraszam do sekcji Pliki gdzie znajduje się kod źródłowy programu, najnowsze wydania dla mobilnych systemów z rodziny iOS oraz Android, jak również archiwa dla dużych maszyn pracujących pod kontrolą systemów Linux, macOS oraz Windows.