Jakimś dziwnym sposobem 😉 w lipcu nie przetworzyłem informacji poświęconych przedmiotowemu projektowi i z czasem nazbierało się zmian jakie trafiły do aktualnego wydania emulatora Play! Dlatego, bez dalszego przedłużania, przechodzę do sedna.

Względem opisywanych poprzednio wersji rozwojowych, lista zmian dla wydania z 10 sierpnia br. oznaczonego identyfikatorem 0.43-18-g3555a138 obejmuje między innymi:
- zoptymalizowano generowany kod jednostek VU, eliminując przetwarzanie instrukcji spoza zdefiniowanego zakresu;
- zoptymalizowano wyświetlanie kontrolera ekranowego wprowadzono nowe ustawienia (widoczność, stopień przezroczystości) związane z kontrolerem ekranowym, możliwość przypisania przycisków L3/R3 jak również Start/Select do zewnętrznych kontrolerów, oraz wdrożono obsługę technologii haptycznej na urządzeniach pracujących pod kontrolą systemu iOS;
- dodano możliwość generowania punktów prymitywnych z wykorzystaniem interfejsu Vulkan;
- zaimplementowano obsługę rejestru FBA jednostki GS;
- usprawniono funkcje odpowiedzialne za blending i osadzanie wartości kolorów;
- dodano możliwość generowania oteksturowanych linii z wykorzystaniem interfejsu OpenGL;
- zaimplementowano wstępną obsługę wykładniczego przestrajania dźwięku;
- rozpoczęto prace nad implementacja interfejsu Vulkan dla aplikacji przeznaczonej dla systemów Android;
- dodano możliwość kompilacji aplikacji dla systemu iOS z lub bez wykorzystania interfejsu Vulkan;
- wdrożono pauzowanie procesu emulacji w czasie jego spoczynku i nieaktywności, celem rozwiązania problemów występujących pod systemami macOS oraz iOS;
- rozbudowano obsługę obrazów gier o pliki w formacie *.chd;
- zaimplementowano nowe menu zapisu/ładowania stanu gry dla aplikacji przeznaczonej dla systemów iOS;
- zoptymalizowano kod pod kątem jego czytelności oraz przepuszczono przez linter Android Studio;
- zwiększono kompatybilność emulatora, usprawniając obsługę tytułów takich jak: Castlevania: Curse of Darkness, Metal Gear Solid 3, Onimusha 2;
Zapraszam do sekcji Pliki gdzie znajduje się kod źródłowy programu, najnowsze wydania dla mobilnych systemów z rodziny iOS oraz Android, jak również archiwa dla dużych maszyn pracujących pod kontrolą systemów Linux, macOS oraz Windows.