Play! Dev-0.44-1-70

Jak mi się zdaje, dzisiejszym wpisem poświęconym tytułowemu projektowi Play! kończę nadrabiać zaległości jakie powstały w serwisie podczas wrześniowej przerwy. Nie będę przy tym krył, że taki obrót spraw bardzo mnie cieszy, podobnie jak istotne zmiany jakie znalazły się w kodzie, w tym implementacja interfejsu Vulkan i poprawione błędy raportowane dla układów graficznych Adreno… Szczegóły sprawy poniżej.

play-Return_to_Castle_Wolfenstein

Względem opisywanych poprzednio wersji rozwojowych, lista zmian dla wydania z 1 października br. oznaczonego identyfikatorem 0.44-1-70-g3bc60f47 obejmuje między innymi:

  • dodano obsługę interfejsu Vulkan dla architektury arm64 i systemu Android;
  • poprawiono funkcje odpowiedzialne za wyświetlanie menu i obsługę maszyny wirtualnej, usuwając błędy w aplikacji mobilnej zaraportowane w GooglePlay.
  • usunięto błędy powodujące migotanie obrazu na urządzeniach wykorzystujących układ graficzny Adreno oraz usprawniono działanie programu na urządzeniach wyposażonych w układy graficzne Mali;
  • usprawniono prace Framebuffera, implementując w nim funkcje GetDisplayBounds i wdrażając niniejszą procedurę dla interfejsów Direct3D9, OpenGL oraz Vulkan;
  • wdrożono wsparcie układów Nvidia TX1;
  • usprawniono ładowanie tekstur z wykorzystaniem interfejsu Vulkan;
  • zaimplementowano renderowanie pozaekranowe dla obrazu generowanego z wykorzystaniem interfejsu Vulkan;
  • dodano funkcje uniezależniające Framedebugger od OpenGL GSH;
  • wdrożono obsługę wierzchołów i skalowania z wykorzystaniem zestawu funkcji Geometry Shader;
  • usunięto niewykorzystywaną w interfejsie Direct3D9 funkcje ReadFramebuffer;
  • zwiększono kompatybilność programu, usprawniając obsługę tytułów takich jak: Metal Slug 4, Onimusha, Silent Hill 3, Shooting Love: Trizeal, SNK vs. Capcom: SVC Chaos, Tekken 5;
  • zaktualizowano tłumaczenie programu na język chiński uproszczony, rosyjski;

Zapraszam do sekcji Pliki gdzie znajduje się kod źródłowy programu, najnowsze wydania dla mobilnych systemów z rodziny iOS oraz Android, jak również archiwa dla dużych maszyn pracujących pod kontrolą systemów Linux, macOS oraz Windows.