Play! Dev-20201207

W przeciwieństwie do poprzedniego niusa, dzisiejszy wpis pojawia się bez opóźnienia. Tym samym zapraszam do zapoznania się z informacjami dot. najnowszej wersji rozwojowej emulatora Play!

Względem opisywanej wcześniej wersji, wydanie z 7 grudnia oznaczone identyfikatorem fab8a434 obejmuje następujące zmiany:

  • dodano emulację rejestrów VIF ERR i IOP DPCR2;
  • usprawniono obsługę wątków rejestrów IOP ;
  • zaimplementowano obsługę instrukcji PEXEH jednostki EE;
  • rozbudowano emulację funkcji czasowych instrukcji CMIPS oraz rejestu QWC;
  • Zaimplementowano wtapianie (ang. blending) wykorzystujące algorytm Cs * (1 – As);
  • dodano opcję wstrzymywania/wznawiania emulacji w trybie pełnoekranowym;
  • rozbudowano wyświetlanie operacji VU w debuggerze;
  • poprawiono obsługę wątków GS pod systemem macOS;
  • usunięto z kody zbędne gamefixy wymagane wcześniej przez np. Capcom Arcade Collection;
  • przeprowadzono generalne porządki w kodzie emulatora w wersji dla systemów macOS;
  • kompilacja wersji dla systemów macOS przeniesiona na usługę GitHub Actions;

Co ciekawe, dzięki ostatnim z ww. opisanych zmian binarne wydanie emulatora dla systemów macOS schudło o dobre 40%. Nie zaniedbując pozostałe systemy w pobieralni umieszczam aktualne wydania dla mobilnych systemów z rodziny iOS oraz Android, jak również binarki dla dużych maszyn pracujących pod kontrolą systemów Linux oraz Windows.