Play! v.0.46

Odnoszę wrażenie, że za bardzo skupiłem się na publikacji materiałów poświęconych rozwojowym wydaniom tytułowego emulatora i poprzednie stabilne wersje projektu Play!, ot tak i po prostu umknęły mojej uwadze. Zdarza się, zapominać się rzecz ludzka i błąd to żaden, bo z sytuacji łatwo wybrnąć, nadganiając powstałe zaległości, co niniejszym wpisem czynię.

Play! na iOS

Lista zmian, jaką opublikowano wraz z oznaczonym numerem v.0.46 stabilnym wydaniem emulatora z 11 listopada br. obejmuje:

  • poprawiono obsługę kontrolerów gier pod systemem Linux;
  • aplikacja dla systemu Android migrowała do SDK 30, co za tym idzie emulator zyskuje wsparcie 11. wersji Androida i wszystkie smakołyki tego systemu tj. dedykowany folder danych programu, usunięcie wszystkich danych przy odinstalowaniu apki, itp. Posiadacze urządzeń z Android 10 nadal będą mogli korzystać z programu i pamięci urządzenia bez ww. udogodnień;
  • naprawiono błędy występujące w grach Virtua Fighter 2 oraz Sega Rally Championship 95, powodujące niewłaściwe wyświetlane kolory pod interfejsem Vulkan;
  • wyeliminowano krytyczne błędy powodujące zakończenie procesu emulacji pod systemem Windows w trakcie przetwarzania zoptymalizowanych tekstur przez procesory niewspierające zestawu instrukcji SSSE3;
  • usprawniono skanowanie pamięci pod systemem iOS eliminując zawieszanie emulatora występujące podczas uruchamiania gier;
  • zwiększono kompatybilność programu usprawniając obsługę gier takich jak… Okage: The Shadow King, Way of the Samurai oraz Kya Dark Lineage;

Zapraszam do sekcji Pliki gdzie znajduje się kod źródłowy programu, najnowsze stabilne wydania dla mobilnych systemów z rodziny iOS oraz Android, jak również archiwa dla dużych maszyn pracujących pod kontrolą systemów Linux, macOS oraz Windows.