RPCS3 Dev-0.0.21-13359

Miałem cichą nadzieję, że do czasu publikacji poświęconej kolejnej odsłonie rozwojowej RPCS3 pojawi się wydanie emulatora przeznaczone dla systemów macOS. Przeliczyłem się, może się uda następnym razem, a w międzyczasie cieszmy się ze zmian jakie trafiły do projektu w marcu br.

rpcs3-034

Względem poprzednio opisanych odsłon, lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 20 marca 2022 r. oznaczonej jako v.0.0.21-13359 obejmuje między innymi:

  • zaimplementowano nową metodę synchronizacji pomiędzy jednostkami CELL i RSX, usuwając błędy występujące w obsłudze DMA pod interfejsem Vulkan;
  • podobne modyfikacje, usuwające błędną obsługę buforów DMA wdrożono dla sterowników układów graficznych Intel;
  • poprawiono błędy występujące przy emulacji funkcji cellSearchStartListSearch, wdrożono emulację funkcji cellMusic i rozpoczęto implementację emulacji funkcji cellMusicDecode;
Czytaj dalej „RPCS3 Dev-0.0.21-13359”

RPCS3 WIP 220219

Na oficjalnym kanale RPCS3 opublikowano nowe materiały poświęcone tytułowemu emulatorowi.

RPCS3-WIP-20220219

Wpisem z 19 lutego 2022 r. autorzy zaprezentowali listę gier, charakteryzujących się niskim zużyciem zasobów, co umożliwia ich bezproblemowe uruchomienie na urządzenia o niewyśrubowanej konfiguracji i niskim poborze mocy.

Czytaj dalej „RPCS3 WIP 220219”

RPCS3 Dev-0.0.20-13309

Mam dziwne przeczucie że opisywany wcześniej PPSSPP nie będzie jedynym projektem, który w najbliższym czasie doczeka się nowego wydania zawierającego istotne zmiany. Z myślą o tym wypuszczam pośpiesznie niusa o rozwojowej wersji RPCS3 z lutego br.

rpcs3-050

Względem poprzednio opisanych odsłon, lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 21 lutego 2022 r. oznaczonej jako v0.0.20-13309 obejmuje między innymi:

  • poprawiono algorytmy asynchronicznego przetwarzania tekstur, zapewniających pełną zgodność ze specyfikacją interfejsu Vulkan i kompatybilność z najnowszymi (v.430+) sterownikami Nvidia;
  • usprawniono obsługę kontrolerów gier pod systemem macOS Monterey;
  • zaimplementowano otwartoźródłową bibliotekę SoundTouch z myślą o wyeliminowaniu trzasków w generowanym dźwięku przy pauzowaniu emulacji oraz zapewnieniu poprawnej obsługi zmiany szybkości i czasu trwania sygnału audio pod systemami Linux;
  • znacząco rozbudowano kod projektu tworzony z myślą o kompilacji programu dla macOS ze wsparciem systemów od wersji 11.6 oraz procesorów M1 i Intel;
Czytaj dalej „RPCS3 Dev-0.0.20-13309”

RPCS3 WIP 220213

Na oficjalnym kanale RPCS3 opublikowano nowe materiały poświęcone pracom nad tytułowym emulatorem.

rpcs3wip

Wpisem z 13 lutego 2022 r. autorzy poinformowali o postępach poczynionych w zakresie asynchronicznego przetwarzania tekstur, a zapewniających pełną zgodność ze specyfikacją interfejsu Vulkan i kompatybilność z najnowszymi sterownikami Nvidia.

Czytaj dalej „RPCS3 WIP 220213”

RPCS3 Dev-0.0.20-13221

Przyznam otwarcie i szczerze, że udana próba wypuszczenia grudniowych publikacji, pozbawionych nieświeżych wpisów niebywale mnie ucieszyła. Równie mocno usatysfakcjonuje mnie możliwość powtórzenia tego w miesiącu styczniu. Co ważne, projektów wymagających opisania nie pozostało wile więc bez dalszego lania wody biorę się za pierwszy z nich tj. tytułowy RPCS3.

RPCS3

Względem poprzednio opisanych odsłon, lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 22 stycznia 2022 r. oznaczonej jako v0.0.20-13221 obejmuje między innymi:

  • wdrożono mechanizmy umożliwiające bezproblemowe uruchomienie interfejsu użytkownika XMB na najnowszym oprogramowaniu systemowym konsoli z emulacją układu UART obsługujące wyjście obrazu dla złączy Component oraz HDMI;
  • poprawiono obsługę sprzętowego wsparcia pamięci transakcyjnej (TSX) zwiększając stabilność przy korzystaniu z ww. rozszerzeń, jednocześnie eliminując błędy powodujące wyłączanie programu przy uruchamianiu niektórych gier;
  • rozpoczęto prace nad portem programu dla systemów Linux przeznaczonych architekturze ARM64;
Czytaj dalej „RPCS3 Dev-0.0.20-13221”

RPCS3 WIP 220103

Na oficjalnym kanale RPCS3 opublikowano nowe materiały poświęcone pracom nad tytułowym emulatorem.

RPCS3-wip20220103

Wpisem z 3 stycznia 2022 r. autorzy prezentują zmiany wprowadzone w projekcie umożliwiające m.in. bezproblemowe uruchomienie interfejsu użytkownika XMB na najnowszym oprogramowaniu systemowym konsoli, chwaląc się przy tym poprawnym jego wyświetlaniem oraz implementacją w emulatorze kilku dostępnych w nim funkcji.

Czytaj dalej „RPCS3 WIP 220103”

RPCS3 0.0.20

Autorzy RPCS3 oficjalnie poinformowali o rozpoczęciu nowego cyklu rozwojowego projektu i związanego z nim przejścia na kolejną cyfrę w oznaczeniu rozwojowej wersji emulatora.

RPCS3 on Windows

Przeskok na wyższą numerację, standardowo okraszono statystykami określającymi zakres prac, jakie wykonano pomiędzy kolejnymi wydaniami aplikacji. Przywołana analiza dla tytułowej wersji 0.0.20 przedstawia się następująco:

Czytaj dalej „RPCS3 0.0.20”

RPCS3 Dev-0.0.19-13104

Jestem zdania, że weekendowa przerwa jest doskonałą okazją na bliski kontakt trzeciego stopnia z większą porcją materiałów poświęconych emulacji. Z tego powodu, wrzucam na serwer najnowsze pliki oraz komplet informacji dot. zmian jakie wprowadzono w tytułowym emulatorze RPCS3.

RPCS3 on Windows.

Względem poprzednio opisanych odsłon, lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 15 grudnia 2021 r. oznaczonej jako v0.0.19-13104 obejmuje między innymi:

  • zaimplementowano emulację układu V406 USIO, wykorzystywanego przez automaty Namco System 357 na które ukazały się tytuły takie jak: Dragon Ball ZENKAI Battle Royale; Mobile Suit Gundam: Extreme Vs. Maxi Boost, Razing Storm, Taiko no Tatsujin Murasaki ver., czy Tekken Tag Tournament 2 Unlimited;
  • poprawiono błędy w emulacji RSX występujące z powodu niewłaściwej propagacji tekstur pomiędzy wywołaniami renderującymi oraz działanie niebuforowanego trybu wyświetlania obrazu;
  • zaktualizowano serwer sieciowy Rpcn do wersji 0.5.0, rozszerzając jego możliwości o m.in. nowy alokator pamięci, menadżer pamięci podręcznej oraz emulację funkcji sceNpMatching2DeleteServerContext, sceNpBasicGetFriendListEntry oraz sceNpManagerGetPsHandle;
Czytaj dalej „RPCS3 Dev-0.0.19-13104”

RPCS3 WIP 211126

Na oficjalnym kanale RPCS3 opublikowano nowe materiały poświęcone pracom nad tytułowym emulatororem.

RPCS3 WIP 211126

Wpisem z 26 listopada 2021 r. autorzy prezentują usprawnienia graficzne obejmujące m.in. poprawne generowanie dynamicznych cieni w grach Nughty Dog oraz efektów świetlnych w tytułach ze stajni Insomniac.

Czytaj dalej „RPCS3 WIP 211126”

RPCS3 WIP 211120

Na oficjalnym kanale RPCS3 opublikowano nowe materiały poświęcone pracy nad tytułowym emulatororem.

RPCS3 WIP 211120

Wpisami z 18 i 20 listopada 2021 r. autorzy opisują zalety korzystania z najnowszego sprzętu, wskazując co najmniej 20% wzrost prędkości przy wykorzystaniu instrukcji AVX-512 dostępnych w 12.generacji procesorów Intel Core.

Czytaj dalej „RPCS3 WIP 211120”