Kontynuując serie niusów poświęconych rozwojowym wydaniom emulatora RPCS3 przyjrzymy się bliżej nowościom, jakie znalazły się w tytułowym emulatorze względem poprzednio opisanej wersji.

Lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 15 sierpnia 2021 r. oznaczonej jako 0.0.17-12637-cad96cef obejmuje między innymi:
- wprowadzono możliwość skalowania obrazu z wykorzystaniem technologii FidelityFX Super Resolution;
- dodano opcję umożliwiającą przypisanie do klawisza (myszy czy klawiatury) przycisku kontrolera ze zdefiniowaną siłą jego nacisku;
- zaimplementowano opcję uruchamiania VSH, tj. XrossMediaBar stanowiącego interfejs użytkownika dla konsoli PS3;
- zaimplementowano współdzieloną pamięć graficzną i zoptymalizowano emulator pod kątem wykorzystania skalowania do 2x i MSAA na kart graficznych z niewielką ilością VRAM;

a teraz krótka przerwa na reklamę…
dzisiejszy wpis sponsorują:
cyferki 1, 3, 7, literka P oraz
- dodano w menu opcję wyświetlania informacji o paczce PKG przed jej instalowaniem;
- usprawniono emulację kontrolera PSMove obsługiwanego za pomocą myszy i klawiatury;
- wprowadzono nowy system profili sterowania umożliwiający definiowanie ulubionych ustawień dla każdego z siedmiu kontrolerów graczy;
- zaimplementowano opcję tworzenia plików szybkiego zapisu, opcjonalnie katalogu gamedata oraz dev_hdd1 w jednym archiwum korzystającym z formatu TAR;
- usprawniono działanie pułapek PPU, zaimplementowano protokół kolejkowania i zmodyfikowano obsługę wątków SPU, tak by procesy nie tworzyły warunków wyścigu;
- poprawiono wyświetlanie informacji o identyfikatorze gracza, w przypadku gdy ten korzysta z innego niż pierwszy z podłączonych gamepadów;
- usprawniono przetwarzanie danych triady eliminując białe artefakty pojawiające się przy efektach cząsteczkowych
- naprawiono błędy występujące przy przetwarzaniu współrzędnych generowanych cieni;
- zaimplementowano mechanizm konwersji przestrzeni barw HSV do RGB;
- zaimplementowano kodowanie VTC w interfejsie OpenGL tak by układy nVidia poprawnie obsługiwały skompresowane tekstury;
- naprawiono błędy związane ze znikaniem kursora myszy oraz zmianą wielkości okien, występujące przy przełączaniu programu w tryb pełnoekranowy;
- dodano opcję umożliwiającą automatyczną i autonomiczną aktualizację emulatora;
- usunięto starą przeglądarkę instrukcji RSX, którą zastąpiła rozbudowana wersja zaimplementowana w głównym oknie debuggera;
- rozszerzono debuggera o możliwość zrzucania pamięci jednostki SPU przy starcie;
- poprawiono błędy występujące przy korzystaniu z domyślnego interfejsu dźwięku FAudio;
- rozbudowano debugger o historię wywołań PPU, wyświetlanie nazwy funkcji LLE przy pierwszej instrukcji oraz obsługę ich rutynowych trampolin;
- usunięto błędy występujące przy kompilacji pod VS2022;
- usprawniono obsługę aplikacji i przystawki PlayTV;
- zaktualizowano do nowych wersji wykorzystywane biblioteki takie jak: curl, FAudio, glext, glslang, stb_truetype, stb_image, VulkanSDK;
- zwiększono kompatybilność emulatora względem tytułów takich jak: Deadstorm Pirates, House of the Dead Overkill, NARUTO Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations, NeverDead, Nurarihyon no Mago: Hyakki Ryouran Taisen;
Po nowe wersje programu zapraszam do działu Pliki, gdzie znajdują się nowe rozwojowe wersje emulatora przeznaczone dla systemu Linux oraz Windows.