RPCS3 Dev-0.0.17-12637

Kontynuując serie niusów poświęconych rozwojowym wydaniom emulatora RPCS3 przyjrzymy się bliżej nowościom, jakie znalazły się w tytułowym emulatorze względem poprzednio opisanej wersji.

RPCS3 running Resident Evil 0 on Windows system

Lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 15 sierpnia 2021 r. oznaczonej jako 0.0.17-12637-cad96cef obejmuje między innymi:

  • wprowadzono możliwość skalowania obrazu z wykorzystaniem technologii FidelityFX Super Resolution;
  • dodano opcję umożliwiającą przypisanie do klawisza (myszy czy klawiatury) przycisku kontrolera ze zdefiniowaną siłą jego nacisku;
  • zaimplementowano opcję uruchamiania VSH, tj. XrossMediaBar stanowiącego interfejs użytkownika dla konsoli PS3;
  • zaimplementowano współdzieloną pamięć graficzną i zoptymalizowano emulator pod kątem wykorzystania skalowania do 2x i MSAA na kart graficznych z niewielką ilością VRAM;


a teraz krótka przerwa na reklamę…
dzisiejszy wpis sponsorują:
cyferki 1, 3, 7, literka P oraz

TAJEMNICZY REKLAMODAWCA

  • dodano w menu opcję wyświetlania informacji o paczce PKG przed jej instalowaniem;
  • usprawniono emulację kontrolera PSMove obsługiwanego za pomocą myszy i klawiatury;
  • wprowadzono nowy system profili sterowania umożliwiający definiowanie ulubionych ustawień dla każdego z siedmiu kontrolerów graczy;
  • zaimplementowano opcję tworzenia plików szybkiego zapisu, opcjonalnie katalogu gamedata oraz dev_hdd1 w jednym archiwum korzystającym z formatu TAR;
  • usprawniono działanie pułapek PPU, zaimplementowano protokół kolejkowania i zmodyfikowano obsługę wątków SPU, tak by procesy nie tworzyły warunków wyścigu;
  • poprawiono wyświetlanie informacji o identyfikatorze gracza, w przypadku gdy ten korzysta z innego niż pierwszy z podłączonych gamepadów;
  • usprawniono przetwarzanie danych triady eliminując białe artefakty pojawiające się przy efektach cząsteczkowych
  • naprawiono błędy występujące przy przetwarzaniu współrzędnych generowanych cieni;
  • zaimplementowano mechanizm konwersji przestrzeni barw HSV do RGB;
  • zaimplementowano kodowanie VTC w interfejsie OpenGL tak by układy nVidia poprawnie obsługiwały skompresowane tekstury;
  • naprawiono błędy związane ze znikaniem kursora myszy oraz zmianą wielkości okien, występujące przy przełączaniu programu w tryb pełnoekranowy;
  • dodano opcję umożliwiającą automatyczną i autonomiczną aktualizację emulatora;
  • usunięto starą przeglądarkę instrukcji RSX, którą zastąpiła rozbudowana wersja zaimplementowana w głównym oknie debuggera;
  • rozszerzono debuggera o możliwość zrzucania pamięci jednostki SPU przy starcie;
  • poprawiono błędy występujące przy korzystaniu z domyślnego interfejsu dźwięku FAudio;
  • rozbudowano debugger o historię wywołań PPU, wyświetlanie nazwy funkcji LLE przy pierwszej instrukcji oraz obsługę ich rutynowych trampolin;
  • usunięto błędy występujące przy kompilacji pod VS2022;
  • usprawniono obsługę aplikacji i przystawki PlayTV;
  • zaktualizowano do nowych wersji wykorzystywane biblioteki takie jak: curl, FAudio, glext, glslang, stb_truetype, stb_image, VulkanSDK;
  • zwiększono kompatybilność emulatora względem tytułów takich jak: Deadstorm Pirates, House of the Dead Overkill, NARUTO Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations, NeverDead, Nurarihyon no Mago: Hyakki Ryouran Taisen;

Po nowe wersje programu zapraszam do działu Pliki, gdzie znajdują się nowe rozwojowe wersje emulatora przeznaczone dla systemu Linux oraz Windows.