RPCS3 Dev-0.0.19-12984

Z myślą o tym, by materiały publikowane były w miarę regularnie i co bardziej istotne bez większych opóźnień, postanowiłem przysiąść nad tytułowym projektem RPCS3 i w listopadzie przedstawić Wam całkiem świeże materiały z nim związane.

PS3 emulator running game #032

Względem poprzednio opisanych odsłon, lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 4 listopada 2021 r. oznaczonej jako v0.0.19-12984 obejmuje między innymi:

  • dodano wsparcie dla kamer PlayStation Eye oraz EyeToy;
  • wprowadzono mechanizmy umożliwiające ładowanie plików wykonywalnych ELF/PRX/OVL z dowolnego folderu znajdującego się w katalogu /dev_bdvd/PS3_GAME/USRDIR oraz montowanie obrazów gier spoza katalogu /PS3_GAME/USRDIR;
  • zaimplementowano wsparcie dla gitar będących kontrolerami przeznaczonymi dla gry Guitar Hero Live;
  • dodano procesory z rodziny Alder Lake (12. gen. Intel Core) na listę układów korzystających w emulatorze z zestawu instrukcji FMA;
  • domyślnie dezaktywowano użycie instrukcji TSX z myślą o stabilności programu i występowaniu nagminnych spadków wydajności, z wyjątkiem procesorów Haswell/Broadwell gdzie odnotowano pozytywny wpływ działania rozszerzeń i opcja jest domyślnie włączona, wszyscy pozostali mogą testować ustawienie na własną rękę korzystając ze stosownej kontrolki w ustawieniach emulatora;
  • usprawniono obsługę formatu EDAT/SDAT;
  • poprawiono błąd związany ze sprawdzaniem zabezpieczeń DRM w funkcji sceNpDrmIsAvailable;
  • dodano do dezasemblera wywołania PPU/LV1 oraz poprawiono obsługę operandów MFSPR/MTSPR, usprawniono przetwarzanie danych zmiennoprzecinkowych SPU w dezasemblerze i dodano możliwość wyszukiwania instrukcji tej jednostki;
  • wizualnie doszlifowano sposób wyświetlania komunikatów z informacjami o trofeach;
  • naprawiono przesyłanie pakietów na host lokalny pod systemem Windows, tworząc przekierowanie na adres 127.0.0.1, w miejsce nieobsługiwanego 0.0.0.0;
  • usunięto błąd powodujący krytyczne zamykanie emulatora podczas tworzenia zrzutu VM na systemach Windows7;
  • wprowadzono poprawki umożliwiającej prawidłowe działanie opcji zapobiegającej wygaszeniu ekranu w środowisku Linux/MATE;
  • wprowadzono doraźne poprawki dla błędów generowanych przez funkcję sceNpBasicRegisterHandler;
  • zwiększono dokładność sygnału wygaszania odchylenia pionowego, poprawiając synchronizację wybranych tytułów z regionu NTSC pracujących w częstotliwości 59.94Hz;
  • zaktualizowano zintegrowane biblioteki w tym XAudio2 1.2.6 do wersji 1.2.8, FAudio 21.07 do wersji 21.10, cURL 7.77.0 do wersji 7.79.1, stb_truetype 1.25 do wersji 1.26, glslang 11.5.0 do wersji 11.6.0, LLVM 11.0 do wersji 13.0 ;
  • zwiększono kompatybilność emulatora usprawniając obsługę tytułów takich jak: Air Conflicts: Vietnam, Beyond Good and Evil HD, Class of Heroes 2G, FIFA Street 3, Jak II HD, NBA 07, NBA 08, NBA 09, NBA Street Homecourt, Ratchet and Clank: All 4 on, Space Channel 5 Part 2;

Tyle w teorii, zapraszam do działu Pliki, gdzie znajdują się nowe rozwojowe wersje emulatora przeznaczone dla systemu Linux oraz Windows.