RPCS3 Dev-0.0.19-13104

Jestem zdania, że weekendowa przerwa jest doskonałą okazją na bliski kontakt trzeciego stopnia z większą porcją materiałów poświęconych emulacji. Z tego powodu, wrzucam na serwer najnowsze pliki oraz komplet informacji dot. zmian jakie wprowadzono w tytułowym emulatorze RPCS3.

RPCS3 on Windows.

Względem poprzednio opisanych odsłon, lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 15 grudnia 2021 r. oznaczonej jako v0.0.19-13104 obejmuje między innymi:

  • zaimplementowano emulację układu V406 USIO, wykorzystywanego przez automaty Namco System 357 na które ukazały się tytuły takie jak: Dragon Ball ZENKAI Battle Royale; Mobile Suit Gundam: Extreme Vs. Maxi Boost, Razing Storm, Taiko no Tatsujin Murasaki ver., czy Tekken Tag Tournament 2 Unlimited;
  • poprawiono błędy w emulacji RSX występujące z powodu niewłaściwej propagacji tekstur pomiędzy wywołaniami renderującymi oraz działanie niebuforowanego trybu wyświetlania obrazu;
  • zaktualizowano serwer sieciowy Rpcn do wersji 0.5.0, rozszerzając jego możliwości o m.in. nowy alokator pamięci, menadżer pamięci podręcznej oraz emulację funkcji sceNpMatching2DeleteServerContext, sceNpBasicGetFriendListEntry oraz sceNpManagerGetPsHandle;
  • zaimplementowano obsługę błędów SIGBUS w kompilacji przeznaczonej dla środowiska macOS/moltenVK;
  • naprawiono działanie kolejki PPU i zaktualizowano LLVM oraz zoptymalizowano działanie instrukcji VMHADDSHS i VMHRADDSHS;
  • usprawniono obsługę urządzeń usb dedykowanych grom z serii DJ Hero;
  • usunięto błędy znalezione i zoptymalizowano emulację cellAudio;
  • poprawiono czyszczenie rezerwacji danych PPU w lv2_obj::yield oraz transformacji vgf2p8affineqb, zoptymalizowano emulację funkcji VSUMSWS, VSUM2SWS, VSUM4SBS, VSUM4SHS, VSUM4UBS, VMHADDSHS, VMHRADDSHS oraz dodano wyświetlanie danych PPU ulegających rezewacji w debuggerze;
  • naprawiono operacja przeszukiwania pamięci nieuwzględniającą wielkość znaków, a samo narzędzie przemianowano na „Memory Searcher”;
  • naprawiono działanie deasemblera shaderów CGdisasm;
  • zmodyfikowano skalowanie FSR implementując dynamiczny tryb jego pracy;
  • wdrożono 128.bitową weryfikację SPU obsługiwaną przez instrukcje AVX;
  • poprawiono błędy występujące przy wykonywaniu rozkazów FMA na procesorach z rodziny Sapphire Rapids;
  • usprawniono obsługę instrukcji AVX-512 na procesorach z rodziny Alderlake;
  • zaktualizowano zintegrowane biblioteki w tym zaktualizowano zintegrowane biblioteki w tym: FAudio do wersji 21.11, glslang do wersji 11.7.1, xxHash do wersji 0.8.1;
  • zwiększono kompatybilność emulatora usprawniając obsługę tytułów takich jak: Castlevania: DJ Hero 2, God of War Collection, Harmony of Despair, MotorStorm, Ratchet and Clank: Into the Nexus, Ryu Ga Gotoku Kenzan, Tomb Raider Trilogy, Uncharted 2.

Zapraszam do działu Pliki, gdzie znajdują się nowe rozwojowe wersje emulatora przeznaczone dla systemu Linux oraz Windows.