Mam dziwne przeczucie że opisywany wcześniej PPSSPP nie będzie jedynym projektem, który w najbliższym czasie doczeka się nowego wydania zawierającego istotne zmiany. Z myślą o tym wypuszczam pośpiesznie niusa o rozwojowej wersji RPCS3 z lutego br.

Względem poprzednio opisanych odsłon, lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 21 lutego 2022 r. oznaczonej jako v0.0.20-13309 obejmuje między innymi:
- poprawiono algorytmy asynchronicznego przetwarzania tekstur, zapewniających pełną zgodność ze specyfikacją interfejsu Vulkan i kompatybilność z najnowszymi (v.430+) sterownikami Nvidia;
- usprawniono obsługę kontrolerów gier pod systemem macOS Monterey;
- zaimplementowano otwartoźródłową bibliotekę SoundTouch z myślą o wyeliminowaniu trzasków w generowanym dźwięku przy pauzowaniu emulacji oraz zapewnieniu poprawnej obsługi zmiany szybkości i czasu trwania sygnału audio pod systemami Linux;
- znacząco rozbudowano kod projektu tworzony z myślą o kompilacji programu dla macOS ze wsparciem systemów od wersji 11.6 oraz procesorów M1 i Intel;
- rozpoczęto prace nad nowym algorytmem przetwarzania danych w ramach pamięci podręcznej tekstur interfejsu Vulkan, który już na pierwszych etapach wdrożenia zapewnił 5% wzrost wydajności programu;
- usunięto błędy powodujące zamrażanie emulacji, w trakcie kończenia operacji przechwytywania obrazu generowanego za pomocą interfejsu Vulkan;
- wdrożono obsługę bloków COW DMA, zwiększając stabilność programu pracującego na kartach/sterownikach Nvidia;
- rozszerzono zakres danych zapisywanych w logach w zakresie przetwarzania funkcji sceNpLookupTerm() oraz sceNpUtilCanonicalizeNpIdForPsp();
- usunięto błędy uniemożliwiające prawidłowe inicjowanie interfejsu Vulkan pod systemami macOS;
- usunięto obsługę formatu ABGR8, eliminując nieprawidłowe przetwarzanie tekstur w interfejsie OpenGL;nieprawidłowym ich wyświetlaniu w
- usprawniono profilowanie JIT pod systemami Linux;
- poprawiono błędy występujące przy propagacji funkcji VkDeviceCreateInfo::pNext powodujące nieprawidłowe działanie shaderów SPIR-V pod interfejsem Vulkan;
- usprawniono obsługę tekstur w formacie R32F przez interfejs OpenGL;
- usunięto błędy powodujące w systemach Windows krytyczne zamykanie programu przy odłączeniu kontrolera gier;
- zwiększono dokładność interfejsu Vulkan w zakresie emulacji operacji D16F;
- wdrożono nowy algorytm precyzji SPU LLVM, który w oparciu o instrukcje FCGT oraz FNMS zapewnia 10% przyrost prędkości;
- usprawniono sposób wykrywania kontrolerów DS3, DS4 i DS, eliminując opóźnienia wynikające zastosowanego dotychczasowy trybu czuwania;
- wdrożono nową metodę kończenia procesu emulacji, prawidłowo odwzorowującą wykonywanie instrukcji CELL_SYSUTIL_REQUEST_EXITGAME na konsoli;
- zwiększono kompatybilność emulatora usprawniając obsługę tytułów takich jak… Call of Duty: Black Ops II, God of War 3, God of War Origins Collection, Guitar Hero Live, inFamous 2, Killzone 3, Mobile Suit Gundam Target in Sight, NCAA Football 14, Persona 5, Ratchet & Clank: Into the Nexus, Resistance: Fall of Man, Warhawk;
Zapraszam do działu Pliki, gdzie znajdują się nowe rozwojowe wersje emulatora przeznaczone dla systemu Linux oraz Windows.