Miałem cichą nadzieję, że do czasu publikacji poświęconej kolejnej odsłonie rozwojowej RPCS3 pojawi się wydanie emulatora przeznaczone dla systemów macOS. Przeliczyłem się, może się uda następnym razem, a w międzyczasie cieszmy się ze zmian jakie trafiły do projektu w marcu br.

Względem poprzednio opisanych odsłon, lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 20 marca 2022 r. oznaczonej jako v.0.0.21-13359 obejmuje między innymi:
- zaimplementowano nową metodę synchronizacji pomiędzy jednostkami CELL i RSX, usuwając błędy występujące w obsłudze DMA pod interfejsem Vulkan;
- podobne modyfikacje, usuwające błędną obsługę buforów DMA wdrożono dla sterowników układów graficznych Intel;
- poprawiono błędy występujące przy emulacji funkcji cellSearchStartListSearch, wdrożono emulację funkcji cellMusic i rozpoczęto implementację emulacji funkcji cellMusicDecode;
- zdefiniowano minimalne wymagania dla macOS na wersję 11.6 tego systemu;
- dodano funkcję ostrzegającą użytkownika macOS o spadku wydajności emulatora spowodowanej włączeniem trybu oszczędzania energii;
- zoptymalizowano funkcje generowania obrazu z wykorzystaniem MSAA;
- usunięto błędy występujące przy przetwarzaniu danych z pamięci podręcznej tekstur, eliminując skutki obawiające się migotaniem niektórych powierzchni oraz zwiększając wydajność generowania obrazu;
- zwiększono kompatybilność emulatora usprawniając obsługę tytułów takich jak… Avatar, Kidou Senshi Gundam Extreme VS Full Boost, Persona 4 Arena Ultimax, Red Dead Redemption, Uncharted 2;
Zapraszam do pobrania nowych wersji rozwojowych emulatora, przeznaczonych dla systemów Linux oraz Windows. W dziale Pliki znalazła się również świeża odsłona kodu źródłowego tytułowego emulatora.