Całkiem nieźle poszło uzupełnianie zaległości, warto jednak zadbać by pomiędzy wspomnianymi wcześniej wiadomościami pojawiły się również aktualne niusy. To też czynię publikując świeże materiały poświęcone ostatniemu wydaniu rozwojowego RPCS3.

Względem poprzednio opisanych odsłon, lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 20 sierpnia 2022 r. oznaczonej jako v0.0.23-14068 obejmuje między innymi:
- wdrożono obsługę szybkiego zapisu i ładowania stanu gry;
- dodano obsługę akcelerometru i żyroskopu wbudowanego w kontrolery DualShock3, DualShock4 oraz Dualsense;
- poprawiono znalezione błędy i zoptymalizowano działanie funkcji pod kątem generowania obrazu na układach graficznych Intel;
- zaimplementowano rekompilator LLVM dedykowany platformie arm64;
- zoptymalizowano kolejnowanie SPU i funkcje PPU HLE;
- poprawiono działanie oraz zoptymalizowano funkcje odpowiedzialne za emulację LV2;
- wdrożono ładowanie danych z buforu SSBO;
- rozbudowano obsługę tekstur w formacie BGRA;
- dodano funkcje emulujące działanie systemowego odtwarzacza muzyki;
- poprawiono i zoptymalizowano dekodowania werteksów SNORM16;
- aktywowano obsługę instrukcji FMA oraz AVX w procesorach arm64 Apple i Cortex;
- usunięto błędy powodujące nieprawidłową obsługę kontrolera DualShock4 pod systemami macOS;
- zaimplementowano emulację funkcji cellPhotoDecode, cellPhotoImport, cellPhotoExport, cellVideoExport;
- zaktualizowano zintegrowane biblioteki tj. FSR do wersji 1.0.2, MoltenVK do wersji git-1112005, wolfssl do wersji 5.4.0, curl do wersji 7.84.0, FAudio do wersji 22.07;
- zwiekszono kompatybilność emulatora, usprawniając obsługę gier takich jak… Demon Souls;
Zapraszam do pobrania nowych wersji rozwojowych emulatora, przeznaczonych dla systemów macOS, wszelakich dystrybucji Linux oraz powszechnie stosowanego Windows.