PPSSPP dev-ge3dd3e597

Celem urozmaicenia niusów oraz zaktualizowania plików zawartych w tutejszej pobieralni rzućmy okiem na najnowszą wersję rozwojową emulatora PPSSPP.

ppsspp-naruto
NARUTO SHIPPUDEN Ultimate Ninja na PPSSPP

Zmiany wprowadzone w bieżącym miesiącu usprawniają obsługę gier takich jak: Hot Shots Tennis, Ridge Racer 2, Warriors Orochi 2, Soulcalibur Broken Destiny i obejmuje miedzy innymi:

Czytaj dalej „PPSSPP dev-ge3dd3e597”

JPCSP r69699f20

Szybko i na temat. W najnowszej wersji rozwojowej, napisanego w języku JAVA emulatora konsoli Sony PlayStation znalazły się następujące zmiany:

  • zmodyfikowano sposób przechowywania informacji o dużych teksturach,
  • dodano szyfrowane wartości dla plików psmf.prx oraz libfont.prx,
  • zredukowano liczbę logów zapisywanych przez emulator.

Zaś w tutejszej pobieralni, znaleźć można stosowne pliki dla systemów Windows, Linux oraz macOS.

PPSSPP 1.10.3

Po kilku latach przerwy człowiek całkowicie zapomina jak napisać zgrabnego niusa. Na szczęście zespół developerski PPSSPP nie próżnował w tym czasie, a najnowsza odsłona przywołanego emulatora może pochwalić się całkiem rozbudowaną listą poprawek i nowo wprowadzonych funkcjonalności.

Poniżej lista najważniejszych zmian:

  • dodano wsparcie ekranów z notchem na urządzeniach z Androidem,
  • naprawiono działanie emulatora na urządzeniach Raspberry Pi 4 EGL,
Czytaj dalej „PPSSPP 1.10.3”

PPSSPP 1.9.0

Szukając odpowiedzi na pytanie Czym jest postęp? można obiektywnie przypisać mu czynności, w trakcie których dochodzi do porzucenia starych nawyków na rzecz nowych doświadczeń. Odnosząc tą jakże głęboką myśl do tytułowego emulatora, wysnuć należy konkluzję… jak chcesz bezproblemowo pograć w GoW na Nintendo Switch to zapomnij w końcu o Windows XP.

LocoRoco na PPSSPP

Sprawę przedstawi bliżej lista najistotniejszych zmian, jakie zawiera PPSSPP w wersji 1.9.0:

  • opublikowano emulator w wersji dla konsoli Nintendo Switch
  • dodano wsparcie dla bibliotek Visual Studio 2019, tym samym wycofano WindowsXP z listy wspieranych systemów;
  • naprawiono problemy związane z migotaniem ekranu oraz nieprawidłowym usuwaniem werteksów, występujące na nowych sterownikach układu Mali;
Czytaj dalej „PPSSPP 1.9.0”

PPSSPP 1.6.3

Poprawka, za poprawką, popychana kolejną poprawką. Tak w skrócie przedstawia się historia emulatora PPSSPP wydanego w ramach wersji 1.6.x i przygotowanego z myślą o uzyskaniu jak najwyższej wydajności przełożonej na jak największą prędkości emulacji, uzyskaną tytułem wykorzystania interfejsu Vulkan oraz wielowątkowego generowania obrazu w OpenGL.

Poniżej lista najistotniejszych zmian:

  • zaimplementowano tryb wielowątkowy interfejsu OpenGL, znacząco zwiększając prędkość emulacji;
  • wprowadzono multum poprawek związanych z wyświetlaniem obrazu z wykorzystaniem interfejsu Vulcan;
Czytaj dalej „PPSSPP 1.6.3”

PPSSPP 1.4.2

Uzupełniając zaległe niusy dotyczące oficjalnych i multiplatformowych odsłon emulatora PPSSPP, niniejszym wpisem publikuję zbiorczą informację odnoszącą się do wersji oznaczonych numerami 1.4.0, 1.4.1 oraz 1.4.2

Wipeout Pure na PPSSPP

Lista najistotniejszych zmian przedstawia się następująco:

  • naprawiono problemy występujące na urządzeniach ARM64; 
  • dodano generowanie obrazu z wykorzystaniem DirectX 11 D3D;  
Czytaj dalej „PPSSPP 1.4.2”

PPSSPP 1.2.1

Opublikowano nową wersję najpopularniejszego programu symulującego działanie przenośnej konsoli PlayStation Portable. Wśród najistotniejszych zmian wprowadzonych w PPSSPP 1.2.x znalazło się wsparcie dla 64-bitowych Androidów, wielowątkowe miksowanie dźwięku i sporo poprawek zwiększających stabilność, prędkość i jakość generowanego obrazu.

God of War na PPSSPP

Bardziej szczegółowa lista zmian dla wersji 1.2 oraz 1.2.1, przedstawia się następująco: 

  • aplikacja w wersji dla systemu Android wspiera 64-bitową architekturę procesorów; 
  • poprawiono błędy powodujące niestabilność emulatora występujące przy przełączaniu aplikacji pod Androidem; 
Czytaj dalej „PPSSPP 1.2.1”

PPSSPP 1.0

Nie wiedzieć czemu, każdy projekt okraszony okrągłym numerem wydania budzi we mnie wewnętrzną ekscytację i poczucie podniosłości chwili. Tak było w przy okazji publikacji ePSXe v2.0, oraz PCSX2 v1.0, nie inaczej jest w przypadku tytułowego PPSSPP w wersji 1.0

FF7:Crisis Core na PPSSPP

 Na liście najistotniejszych zmian wymieniono: 

  • Usprawniono wyświetlanie wideo w formacie FFMPEG, emulację koprocesora operacji zmiennoprzecinkowych, naprawiono dynamiczne usuwanie martwego kodu i masę błędów w JIT; 
  • Zwiększono prędkość emulacji na procesorach x86 implementowano obsługę instrukcji SSE w JIT, 
  • Usprawniono generowanie obrazy na urządzeniach z układami PowerVR i Adreno; 
  • Naprawiono błędy występujące na urządzenia Asus ZenFone; 
Czytaj dalej „PPSSPP 1.0”

JPCSP SVN 3516

W temacie emulacji PSP – jak zapewne wielu z Was zauważyło – zdecydowanie faworyzuje PPSSPP. Nie należy jednak zapominać, że to nie jedyny program dobrze radzący sobie z emulacją PlayStation Portable. W związku z powyższym, chciałbym Wam przypomnieć tytułową aplikację…


… w której od czasu ostatniego niusa wprowadzono kilka istotnych zmian:
  • wprowadzono obsługę zewnętrznych wtyczek wideo
  • takich jak XBRZ4JPCSP od shenweip
  • czy własnych pluginów generujących obraz programowo, z optymalizacją dla instrukcji SSE2, SSE3, SSE41, AVX i AVX2
  • wraz z zaawansowaną obsługą tekstur
  • skalowaniem obrazu
  • oraz usprawnionym renderowaniem w trybie wielowątkowym,
  • zmodyfikowano interfejs programu na potrzeby powyższych zmian
  • zaimplementowano natywne dekodowanie dźwięku Atrac3+,
  • poprawiono obsługę szyfrowania save-ów i algorytmów AMCTRL.
JPCSP może nie jest najszybszym emulatorem PSP, z pewnością nie grzeszy również intuicyjnością, niemniej nie da się powiedzieć, że to kiepski program. Wręcz przeciwnie, pod względem innowacyjności, możliwości oraz specyfiki tworzenia kodu, od pojawienia się na scenie JPCSP pozostawił daleko w tyle konkurencję. Co bardziej istotne, dzięki ciągłemu rozwojowi, identyczne określenia można skierować względem najnowszej, rozwojowej wersji SVN, za co autorowi należą się gromkie brawa. Osobiście mam również nadzieję, że opisany wyżej, kawał świetnej roboty, nie tylko znajdzie uznanie wśród fanów emulacji, ale zmotywuje również deweloperów do cięższej pracy nad konkurencyjnymi projektami.