JPCSP dev-13cc6a9

Comiesięczny raport dotyczący emulatorów PSP rozpoczynamy od wieści poświęconych tytułowemu JPCSP. Primo, lubię ten program, jako niszowego przedstawiciela gatunku. Dwa, cenię projekt za nietypowe podejście i język wybrany do jego tworzenia. Dodatkowo, zmiany wprowadzone ostatnio w kodzie pokazują, że autor ma jeszcze sporo do zaoferowania.

JPCSP JAVA emulator running PSP game FF: Crisis Core on Windows

Względem poprzednich wydań, opublikowana 16 maja 2022 r. i oznaczona symbolem 13cc6a9 wersja emulatora, obejmuje m.in. następujące zmiany:

  • usunięto błędy występujące przy kalkulacji oświetlenia z wykorzystaniem cieniowania wierzchołkowego;
  • zaimplementowano tworzenie powierzchni bazujących na krzywych Beziera z wykorzystaniem generatora teselowanego prymitywu;
  • zoptymalizowano działanie shaderów pod kątem układów graficznych obsługujących interfejsy starsze niż OpenGL 4.1;
  • usunięto konflikt występujący przy emulacji funkcji sceNpCommerce2;
  • naprawiono błędy i zoptymalizowanie działanie shadera cieniowania geometrycznego;
  • usprawniono generowanie obrazu z wykorzystaniem shaderów;
  • poprawiono błędy w funkcjach odpowiedzialnych za obsługę pamięci podręczną vertexów;
  • zastąpiono przestarzałą funkcje gl_LightSource zunifikowanymi parametrami wykorzystywanymi przez shadery generujące oświetlenie sceny;

Zapraszam do sekcji Pliki, gdzie znaleźć można najnowszą wersję tytułowej aplikacji w wersji dla MacOS i 64.bitowych systemów Linux oraz Windows.