Comiesięczny raport dotyczący emulatorów PSP rozpoczynamy od wieści poświęconych tytułowemu JPCSP. Primo, lubię ten program, jako niszowego przedstawiciela gatunku. Dwa, cenię projekt za nietypowe podejście i język wybrany do jego tworzenia. Dodatkowo, zmiany wprowadzone ostatnio w kodzie pokazują, że autor ma jeszcze sporo do zaoferowania.

Względem poprzednich wydań, opublikowana 16 maja 2022 r. i oznaczona symbolem 13cc6a9 wersja emulatora, obejmuje m.in. następujące zmiany:
- usunięto błędy występujące przy kalkulacji oświetlenia z wykorzystaniem cieniowania wierzchołkowego;
- zaimplementowano tworzenie powierzchni bazujących na krzywych Beziera z wykorzystaniem generatora teselowanego prymitywu;
- zoptymalizowano działanie shaderów pod kątem układów graficznych obsługujących interfejsy starsze niż OpenGL 4.1;
- usunięto konflikt występujący przy emulacji funkcji sceNpCommerce2;
- naprawiono błędy i zoptymalizowanie działanie shadera cieniowania geometrycznego;
- usprawniono generowanie obrazu z wykorzystaniem shaderów;
- poprawiono błędy w funkcjach odpowiedzialnych za obsługę pamięci podręczną vertexów;
- zastąpiono przestarzałą funkcje gl_LightSource zunifikowanymi parametrami wykorzystywanymi przez shadery generujące oświetlenie sceny;
Zapraszam do sekcji Pliki, gdzie znaleźć można najnowszą wersję tytułowej aplikacji w wersji dla MacOS i 64.bitowych systemów Linux oraz Windows.