Emulacja przenośnego PlayStation, zdecydowanie odstaje od sceny poświęconej pozostałym konsolom Sony. Mamy świeży, prężnie rozwijający się projekt w postaci opisywanego ostatnio Soywiz’s Psp Emulator. Mamy PSPE4All, rodzone w mękach z popiołów PCSP. Wreszcie, mamy tytułowy JPCPS, który dzielnie dzierży palmę pierwszeństwa wśród emulatorów PSP i z każdym kolejnym miesiącem, każdą zmianą wprowadzoną w kodzie ugruntowuje pozycję lidera na scenie.

Opisany powyżej trend, odnieść można bezpośrednio do zmian wprowadzonych w najnowszej wersji rozwojowej programu. Zmian, które może nie zwiastują rewolucji i nie powodują opadu szczęki, bo przecież…
- usprawnione mapowanie tekstur w tytułach 2D
- poprawione przetwarzanie plików wykonywalnych ELF
- masa poprawek związanych z przetwarzaniem obrazu przez bibliotekę Xuggle
- usprawniona rekompilacja instrukcji MIPS obarczonych opóźnieniami
- zmodyfikowane GUI dla systemów MacOS
- zwiększona kompatybilność dla przetwarzania asynchronicznego
- poprawione teksturowanie z wykorzystaniem pamięci podręcznej werteksów
- obsługa sieci w trybie adhoc
- zoptymalizowany kod emulujący działanie czytnika UMD
- poprawiona emulacja funkcji: sceFontOpenUserMemory, sceCtrlPeekXXX, sceMd5, sceAtrac3, sceMpeg, sceNetSetDropRate