PPSSPP dev-1.12.3-491

Kontynuując świąteczny czelendż, wrzucam kolejnego zaległego niusa poświęconego rozowojowym wydaniom tytułowego PPSSPP. Liczba zmian wprowadzonych w przeciągu minionego miesiąca może nie rzuca na kolana, ale jestem pewien że wśród przywołanych poniżej punktów, każdy użytkownik smartfona z Androidem czy programu korzystającego z Libretro znajdzie coś interesujacego dla siebie.

Lista zmian, jakie względem poprzednich odsłon wprowadzono do tytułowej wersji 1.12.3-491-gcc767622d opublikowanej 21 grudnia br. i obejmujące między innymi:

  • zmodernizowano kod odpowiedzialny za generowanie dźwięku w Libretro, zapewniając synchronizację przy zmiennej prędkości emulacji, optymalizując wielkość buforu i eliminując błędy związane z zawieszaniem dźwięku występujące przy korzystaniu z OpenGL;
  • zoptymalizowano działanie shadera 4xBRZ zyskujac ok. 20% wzrost jego wydajności na Androidzie korzystającym z interfejsu Vulkan, na podstawie ww. prac utworzono analogiczny shader 2xBRZ;
  • dodano funkcje obliczającą maksymalny poziom mapmipowania możliwy do wykonania w czasie przetwarzania obrazu z wykorzystaniem interfejsu Vulkan;
  • zaimplementowano kompilacje pod Linuksy z dołączoną biblioteką miniUPnPc, oraz rozszerzono wersję dla MacOS o obsługę biblioteki glew;
  • usunięto błędy związane z nieprawidłowym kończeniem procesu emulacji w libretro przy korzystaniu z interfejsu Vulkan;
  • zwiększono dokładność w przetwarzania tekstur i kanału alfa w programowym trybie wyświetlania obrazu;
  • poprawiono błędy jakie pojawiły się w emulacji po wdrożeniu nowej metody rysowania pikseli w trybie programowym z wykorzystaniem JIT, rozbudowano kod odpowiedzialny za rozpraszanie i przezroczystość oraz zoptymalizowano funkcje pod kątem wykorzystania architektury x64 i instrukcji SSE4.1;
  • naprawiono błędy związane z wyświetlaniem znaku „&” tzw. etki w menu ładowania/zapisu gry;
  • poprawiono synchronizację przy wykonywaniu funkcji with draw_->GetCurrentFramebuffer() przy wykorzystaniu interfejsu Vulkan;
  • usprawniono działanie sieci w zakresie danych przesyłanych z pomoca protokołu PDP, poprawiono działanie odpowiedzialnych za to funkcji tj. PdpCreate, PdpSend, PdpRecv, GetPdpStat, GetPtpStat oraz dodano możliwość przesyłania nieistniejącego MAC-adresu;
  • poprawiono emulację V;
  • poprawiono emulację rejestrów DXT1/DXT5 oraz RNDF2, zwiększając dokładność algorytmu generowania liczb losowych do pierwowzoru;
  • zaktualizowano narzędzie cmake do wersji 3.0 oraz interfejs vulkan do wersji 1.2.198;
  • zaktualizowano pliki lokalizacyjne programu dla języków: tagalskiego;
  • zwiększono kompatybilność programu, usprawniając emulację gier takich jak: NBA Ballers Rebound, Silent Hill, Splinter Cell Essentials, Tekken 5 Dark Resurrection;

Zapraszam do pobrania najnowszych, rozwojowych wersji emulatora dla mobilnych systemów: Android oraz iOS, a także 32. i 64.bitowych Windowsów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *