Po udanym wydaniu stabilnej wersji PPSSPP przyszedł czas przyjrzeć się rozwojowej odsłonie opisywanego emulatora przenośnego PlayStation. Rewolucji co prawda nie ma, ale rozbudowana obsługa urządzeń VR, usprawnione przetwarzanie tekstur i klika poprawek zwiększających wydajność programu również potrafią ucieszyć.

Lista zmian, jakie względem poprzednich odsłon wprowadzono do tytułowej wersji 1.13.2-872-ga2ca85bc8 opublikowanej 10 września br. obejmuje między innymi:
- naprawiono błędy i rozbudowano funkcjonalność wyświetlania obrazu w trybie VR z wykorzystaniem interfejsu OpenXR;
- wprowadzono nową metodę konwersji 16. i 32.bitowych tekstur;
- dodano natywne wsparcie dla gogli Oculus Quest VR;
- naprawiono działanie pamięci podręcznej shaderów;
- poprawiono błędy występujące przy wyświetlaniu 16.bitowych tekstur;
- usprawniono wyświetlanie ostrzeżeń w debuggerze GE;
- usunięto błędy powodujące przepełnienie pamięci podręcznej dla dekodowania dźwięku atrac3 pod system Android;
- wdrożono mieszanie shaderów w interfejsie D3DX9;
- usunięto błędy występujące w trakcie operacji zapisywania tekstur;
- naprawiono błędy występujące przy kompilacji emulatora dla 32.bitowej platformy ARM;
- naprawiono emulację funkcji sceKernelUnlockMutex;
- zaktualizowano biblioteki zewnętrzne tj.: zstd do wersji v1.5.3, xxhash do wersji v0.8.1, Vulkan Memory Allocator do najnowszego wydania;
- zwiększono kompatybilność programu, usprawniając emulację gier takich jak… Burnout Dominator, Darkstalkers, Digimon Adventure, DiRT, Katamari, Killzone, Need for Speed Underground Rivals, Need for Speed Carbon: Own the City, Outrun, Ratchet & Clank;
Zapraszam do pobrania najnowszych, rozwojowych wersji emulatora dla mobilnych systemów: Android oraz iOS, a także 64.bitowych Windowsów oraz systemów macOS.