PPSSPP dev-1.11.3-1476

Wrześniowy przegląd istotnych plików był, krótkie niusy na rozgrzewkę po remontowej przerwie też były, czas spróbować sił w starciu z publikacją większego kalibru. Niniejszym której mianem bez przeszkód można określić tytułowy PPSSPP, który w pełnej krasie gościł na łamach serwisu ponad dwa miesiące temu.

ppsspp-nogravity

Tak długa absencja przekłada się na pokaźną lista zmian, jakie względem poprzednich odsłon wprowadzono do tytułowej wersji 1.11.3-1476-g0279b1928 opublikowanej 20 września br. i obejmujące między innymi:

  • wprowadzono zmiany umożliwiające uruchomienie emulatora na urządzeniach korzystających z układu Apple M1;
  • wprowadzono opcję wyświetlania obrazu pn. „Auto Max Quality” wymuszającą generowanie grafiki z użyciem mipmapingu i filtrowania anizotropowego w najwyższym z możliwych trybie;
  • dodano wsparcie RISC-V umożliwiające kompilację programu z wykorzystaniem przedmiotowej architektury ;


a teraz krótka przerwa na reklamę…
dzisiejszy wpis sponsorują:
cyferki 1, 3, 7, literka P oraz

TAJEMNICZY REKLAMODAWCA

  • usprawniono obsługę tekstur w formacie DXT5 w zakresie przetwarzania przezroczystości i tekseli;
  • zoptymalizowano funkcje dostępu do plików znacznie redukując czas potrzebny na wykonanie szybkiego zapisu i odczytu stanu gry pod systemami Android 11+;
  • dodano pamięć podręczną dla operacji wykonywanych na memorce;
  • naprawiono błędy w funkcjach odpowiedzialnych za usuwanie niewidocznych powierzchni z obrazu generowanego w trybie programowym;
  • dodano nowe tło aplikacji z animowaną falą znaną użytkownikom dużych konsoli firmy Sony oraz tło ze statyczną tapetą reagującą na ruchy użytkownika wykonywane w obrębie interfejsu graficznego programu;
  • wprowadzono możliwość przypisania czterech wybranych operacji programu (np. pauza, szybki zapis, wywołanie menu deweloperskiego) do przeciągnięcia palcem po ekranie dotykowym (w górę, dół, prawo i lewo);
  • usprawniono obsługę obrazu panoramicznego wyświetlanego w trybie VR;
  • naprawiono obsługę punków przerwań w slotach opóźnień .
  • dodano opcję umożliwiającą wyłączenie czatu;
  • zoptymalizowano sposób wyświetlania elementów kontrolera ekranowego;
  • dodano opcje umożliwiające dostosowanie sposobu wyświetlania informacji o prędkości emulacji, w tym wybór tła, pozycji, rozmiaru czcionki i koloru elementów opisywanego liczydła;
  • wdrożono algorytm ZSTD jako domyślny sposób kompresji plików szybkiego zapisu;
  • naprawiono błędy występujące przy kompilacji programu pod systemem macOS z powodu konfliktu bibliotek FFMPEG;
  • poprawiono błędy występujące przy konfiguracji sterowania na systemach Android TV;
  • dodano opcje umożliwiające regulację i wyłączenie efektu pogłosu;
  • usprawniono obsługę interfejsu Vulkan z wykorzystaniem aplikacji w wersji libreto dla systemów Linux, przy okazji poprawiono obsługę działanie szybkiego zapisu w przywołanym środowisku;
  • zaimplementowano mechanizmy zapewniające zwiększoną wydajność przetwarzania, poprawną obsługę i modelowy dostęp do systemu plików w środowisku Android SDK 30 tj. na urządzeniach korzystających z Android 11 oraz nadchodzącej 12 wersji ww. systemu korzystającej z restrykcyjnego mechanizmu Scoped Storage;
  • dodano do interfejsu przyciski umożliwiający cofnięcie przypadkowego załadowania oraz zapisu stanu gry oraz przywrócono działanie przycisku Reset po wystąpieniu krytycznego błędu systemowego;
  • usprawniono konwersję 64-bitowych zmiennych;
  • dodano wsparcie dla oficjalnego kontrolera PS5 tj. DualSense ;
  • naprawiono błędy występujące przy wyświetlaniu listy plików pod systemami Android;
  • zaimplementowano pod systemem Windows opcję automatycznego wykrywania i korzystania z nowych urządzeń interfejsu audio;
  • naprawiono błędy w wyświetlaniu obrazu z wykorzystaniem interfejsu D3D11 występujące przy niewłaściwym przetworzeniu interwału wygaszania w pionie;
  • usprawniono obsługę zewnętrznych czcionek;
  • naprawiono błędy występujące przy przewijaniu listy gier z pomocą klawiszy Page Up/Dn;
  • zaktualizowano pliki lokalizacyjne programu dla języków: hiszpańskiego, japońskiego, tajskiego;
  • naprawiono błędy występujące przy korzystaniu z interfejsu Vulkan i przełączaniu aplikacji pod systemem Android;
  • zwiększono kompatybilność programu, usprawniając emulację gier takich jak: Dirt 2, God of War – Chains of Olympus, God of War – Ghost of Sparta, Hot Shots Golf – Open Tee 2, Infected, King Of Fighters ’96, LocoRoco 2, Metal Gear Solid Peace Walker, MTX MotoTrax, NFL Street 2 Unleashed, Tom Clancy Ghost Recon, Valkyria Chronicles II, Vulcanus Seek and Destroy, Y’s Seven, YuGiOh Arc V Tag Force Special;

Pomimo sporej liczby zmian, nowych odsłon emulatora nie wrzucam do pobrania, bo wrześniowe wersje aplikacji dla systemów: Android, iOS i Windows wrzuciłem w drugim tygodniu bieżącego miesiąca. Dodatkowo chcę zostawić sobie bufor, na wszelki wypadek i okoliczność oficjalnego wydania emulatora w stabilnej wersji v1.12.0, które jak stawiam pojawi się lada chwila. Ot, taki „spekulacyjny” przeciek na miłe zakończenie dzisiejszego wywodu.