PPSSPP dev-1.12.3-978

Stawiam, że już niebawem stronę wypełnią niusy o stabilnej wersji tego emulatora. Póki to jednak nie nastąpi, a korzystając z okazji wrzucam naprędce nowe materiały poświęcone rozwojowemu wydaniu PPSSPP.

ppsspp-naruto

Lista zmian, jakie względem poprzednich odsłon wprowadzono do tytułowej wersji 1.12.3-978-ge98e48e2e opublikowanej 21 lutego br. obejmuje między innymi:

  • wdrożono nowe algorytmy pamięci podręcznej, efektów świetlnych, obsługi CLUT, werteksów, mipmap, mieszania alfa, buforu ramki i model kolejkowania operacji, de-facto przepisując i optymalizując większość kodu odpowiedzialnego za programowe generowanie obrazu, jednocześnie zwiększając do 30% wydajność działania tego trybu;
  • poprawiono błędy i zoptymalizowano działanie kompilatora JIT z wykorzystaniem instrukcji BMI2 oraz PEXT/PDEP;
  • dodano opcję umożliwiająca zmianę motywu/koloru dla interfejsu emulatora;
  • zmodyfikowano debugger GE, lekko optymalizując kod, usuwając błędy i dodając nowe menu oraz opcje filtrowania wywołań, śledzenia zmian w rejestrach i czyszczenia buforu na żądanie;
Czytaj dalej „PPSSPP dev-1.12.3-978”

JPCSP dev-60bffa3

Miało być tak pięknie, a zreanimowana strona projektu JPCSP powinna na bieżąco publikować najnowsze wydania programu. Chyba poszło coś nie tak, niemniej dla chcącego nic trudnego…

…w związku z czym wrzucam na stronę nową, kolejną oficjalną wersje emulatora z 7 lutego br. oznaczoną symbolem 60bffa3, która względem poprzednich wydań wprowadza następujące zmiany:

  • zaimplementowano wyświetlanie tekstur przechowywanych przez PFB (VRAM+video output control) z wykorzystaniem OpenGL;
Czytaj dalej „JPCSP dev-60bffa3”

PPSSPP dev-1.12.3-624

Nie zakładam, że w bieżącym miesiącu uda mi się opanować wszystkie niusy, ale o nową wersję rozowjową, tytułowego emulatora PPSSPP pominąć nie mam zamiaru. W związku z tym, wrzucam do serwisu nowe materiały poświęcone tejże sprawie.

3rd Birthday on PPSSPP emulator

Lista zmian, jakie względem poprzednich odsłon wprowadzono do tytułowej wersji 1.12.3-624-gc8247401b opublikowanej 10 stycznia br. obejmuje między innymi:

  • zoptymalizowano procedury liniowego filtrowania tekstur oraz wyświetlania efektów świetlnych z wykorzystaniem instrukcji  SSSE3/SSE4;
  • zainicjowano użycie instrukcji AVX/AVX2 dla JIT w kompilacji przeznaczonej 64.bitowym systemom, zyskując dochodzący do 10% przyrost wydajności programu;
wdrożono funkcje

JPCSP dev-5fc6e6e

Odnoszę dziwne wrażenie, że bieżący rok będzie przychylny dla fanów emulacji. Pierwszym przykładem potwierdzającym przywołaną tezę jest tytułowy projekt JPCSP, który w ubiegłym roku przechodził niemiłą stagnację. Natomiast już w w pierwszych dniach roku Pańskiego 2022 mocno zaskoczył… naprawiając działanie strony domowej, przywracając oficjalne kompilacje programu obejmujące również dawno niewidziane wydanie dla systemów MacOS oraz publikując nową wersję emulatora.

LLE firmware upgrade on JPCSP

W związku z powyższym i z wielką przyjemnością wrzucam na stronę nową, oficjalną wersje emulatora z 4 stycznia br. oznaczoną symbolem 5fc6e6e, która względem poprzednich wydań wprowadza następujące zmiany:

  • wdrożono automatyczne kompilacje kodu z wykorzystaniem GitHub Actions;
  • zaimplementowano funkcje umożliwiajace aktualizację oprogramowania systemowego konsoli obejmujące firmware w wersjach od 1.50 do 6.61;
  • naprawiono błędy występujące przy restarcie programu emulującego działanie konsoli w wersji PSP-3000 oraz PSP-Street;
Czytaj dalej „JPCSP dev-5fc6e6e”

PPSSPP dev-1.12.3-491

Kontynuując świąteczny czelendż, wrzucam kolejnego zaległego niusa poświęconego rozowojowym wydaniom tytułowego PPSSPP. Liczba zmian wprowadzonych w przeciągu minionego miesiąca może nie rzuca na kolana, ale jestem pewien że wśród przywołanych poniżej punktów, każdy użytkownik smartfona z Androidem czy programu korzystającego z Libretro znajdzie coś interesujacego dla siebie.

Lista zmian, jakie względem poprzednich odsłon wprowadzono do tytułowej wersji 1.12.3-491-gcc767622d opublikowanej 21 grudnia br. i obejmujące między innymi:

  • zmodernizowano kod odpowiedzialny za generowanie dźwięku w Libretro, zapewniając synchronizację przy zmiennej prędkości emulacji, optymalizując wielkość buforu i eliminując błędy związane z zawieszaniem dźwięku występujące przy korzystaniu z OpenGL;
  • zoptymalizowano działanie shadera 4xBRZ zyskujac ok. 20% wzrost jego wydajności na Androidzie korzystającym z interfejsu Vulkan, na podstawie ww. prac utworzono analogiczny shader 2xBRZ;
Czytaj dalej „PPSSPP dev-1.12.3-491”

JPCSP dev-b0a7947

Kolejny miesiąc, kolejna garść informacji o tytułowym projekcie pn. JPCSP. Podobnie jak przez większość roku materiały z półoficjalnych źródeł i stąd odniesienie do plików z końca ubiegłego miesiąca, niemniej i jak zwykło się mawiać, lepszy wróbel w garści niż posucha na scenie emulacji PSP ;]

naruto on Windows ver. of jpcsp emulator

Tym samym, wrzucam na stronę nieoficjalną wersje emulatora z 28 listopada br. oznaczoną symbolem b0a7947, która względem poprzednich wydań wprowadza następujące zmiany:

  • zaimplementowano mechanizmy umożliwiające pracę emulatora w trybie LLE wykorzystujący aktualizację systemową do wersji 6.61;
  • poprawiono działanie funkcji odpowiedzialnych za zmianę wielkości okna oraz szybkiego zapisu/ładowania stanu dostosowując je do ostatnio wprowadzonych zmian;
  • dodano obsługę obrazów CSO przygotowanych z pomocą maxcso;
Czytaj dalej „JPCSP dev-b0a7947”

PPSSPP dev-1.12.3-276

Z okazji opublikowanych we wrześniu stabilnych wydań PPSSPP, ciut zaniedbałem wpisy poświęcone rozwojowym publikacjom tego projektu. Wychodząc naprzeciw powstałem problemowi, niniejszym odświeżam temat i zasoby sekcji Pliki z nim związane.

PPSSPP running LocoRoco

Lista zmian, jakie względem poprzednich odsłon wprowadzono do tytułowej wersji 1.12.3-276-gfb755bac1 opublikowanej 24 listopada br. i obejmujące między innymi:

  • zintegrowano z projektem pochodzącą od AMD bibliotekę VIM (Vulkan Memory Allocator) z myślą o poprawie stabilności oraz wydajności emulatora;
  • rozpoczęto prace nad implementacją metody JIT dla rysowania pikseli w programowym trybie generowania obrazu;
  • zoptymalizowano działanie shaderów odpowiedzialnych za skalowanie obrazu, umożliwiając działanie filtrów 4xBRZ, MMPX na jednostkach Mali, jednocześnie zwiększając wydajność na układach NV, Intel, Adreno oraz GPU od Apple wykorzystując do tego MoltenVK;
Czytaj dalej „PPSSPP dev-1.12.3-276”

JPCSP dev-643c210

Jakże miło widzieć, że scena nie jest zmonopolizowana informacjami dotyczącymi jednego emulatora. Mam przy tym nadzieje, że równie przyjemne jest dla Was, gdy wspomniane informacje są publikowane na bieżąco. Z tą jakże pozytywną myślą, zapraszam do zapoznania się z nowymi materiałami poświęconymi projektowi pn. JPCSP.

jpcsp-ffcc

W związku z powyższym wrzucam na stronę nieoficjalną wersje emulatora z 9 listopada br. oznaczoną symbolem 643c210, która względem poprzednich wydań wprowadza następujące zmiany:

  • usprawniono operacje zapisu danych na karcie pamięci zapewniając lepszą synchronizację wykorzystywanego systemu plików;
  • usunięto błędy występujące w wielowątkowym generowaniu obrazu w OpenGL, jakie występowały po wywołaniu funkcji sceKernelLoadExec();
Czytaj dalej „JPCSP dev-643c210”

PPSSPP 1.12.3

Przyznam szczerze, że miałem cichą nadzieje że opisywana poprzednio odsłona oznaczona numerem 1.12.2 będzie ostatnią stabilną wersją programu. Cóż, jak widać po niniejszym przykładzie w przypadku tytułowego emulatora PPSSPP autorzy nie dają za wygraną i zgodnie z przyjętą normą publikują po trzy poprawki do każdego stabilnego wydania.

PPSSPP emulator running FF7:Crisis Core

Z drugiej strony, nie ma co narzekać. łatwo i przyjemnie wrzucam do serwisu materiały niewymagające kilkugodzinnego ślęczenia nad listą zmian, a na Wasze dyski w równie przyjemny sposób trafić może…

… najnowsza, stabilna wersja emulatora przeznaczona dla mobilnych urządzeń wykorzystujących systemy Android oraz iOS, jak również dużych maszyn pracujących pod kontrolą systemów macOS oraz Windows. A jak komuś mało, to zawsze można kompilować we własnym zakresie z kodu źródłowego.

JPCSP dev-1e3f7fa

Sporo było w bieżącym miesiącu o programie będącym przodownikiem w temacie emulacji PlayStation Portable. Nie wypada zapomnieć o równie interesującym projekcie pn. JPCSP.

monster hunter 3 on jpcsp emulator

W związku z powyższym wrzucam na stronę nieoficjalną wersje emulatora z 10 października br. oznaczoną symbolem 1e3f7fa, która względem poprzednich wydań wprowadza następujące zmiany:

  • naprawiono błędy występujące przy wyświetlaniu obrazu z wykorzystaniem zewnętrznej wtyczki renderowania programowego;
  • wprowadzono możliwość zmiany rozmiaru okna debuggera z informacjami o przetwarzanym pliku wykonywalnym ELF;
  • poprawiono błędy w emulacji funkcji sceKernelRegisterIntrHandler;
  • dodano w debuggerze możliwość podglądu tekstur przetwarzanych przez OpenGL;
  • zaktualizowano tłumaczenie programu na język brazylijski;

Zapraszam do sekcji Pliki, gdzie znaleźć można najnowszą wersję tytułowej aplikacji w wersji dla 64.bitowych systemów Linux oraz Windows.