PPSSPP 1.12.2

Dzisiejszy wpis nie wymagał wcześniejszej zapowiedzi, celnych strzałów czy jakichkolwiek spekulacji. Pewnym było, że po pojawieniu się nowej wersji stabilnej tytułowego projektu, prędzej niż później pojawi się kolejne wydanie emulatora PPSSPP, naprędce naprawiające błędy stwierdzone u poprzednika.

3rd Birthday on PPSSPP emulator

Opisany powyżej stan jest już tradycją, którą kultywuje również ostatnie stabilne wydanie emulatora oznaczone numerem serii 1.12.x, więc bez głębszych spostrzeżeń i dalszych dywagacji…

… odsyłam do sekcji Download, gdzie znajdziecie najnowszą, stabilną wersję kodu źródłowego oraz binarek przeznaczonych dla systemów Android oraz Windows, jak również korzystającą z SDL odsłonę przeznaczoną dla systemu macOS.

PPSSPP 1.12

Kto trzymał kciuki, kto wyczekiwał i kto dał wiarę zapowiedzi, jaką pozwoliłem sobie zamieścić we wrześniowym niusie… temu dane jest cieszyć się teraz z nowej stabilnej wersji tytułowego emulatora PPSSPP.

PPSSPP emulator on Android tablet

Zmiany jakie znalazły się w opisywanej odsłonie nie powinny nikogo zaskoczyć bo na bieżąco opisywałem nowości jakie trafiały do rozwojowych wersji oznaczonych przedrostkiem 1.11.3. Do tego źródła odsyłam zatem wszystkich którzy chcieliby przestudiować szczegółowy changelog, tu napiszę jedynie że w przypadku stabilnej odsłony oznaczonej numerem 1.12 autorzy chwalą się przede wszystkim:

  • poprawną obsługą pamięci masowej na urządzeniach pracujących pod kontrolą systemu Android 12;
  • masą usprawnień wprowadzonych do trybu gry sieciowej, interfejsu, sterowania ekranowego, funkcji odpowiedzialnych za wyświetlanie obrazu, poprawki zwiększające kompatybilność programu względem sporej liczby tytułów;
  • możliwością cofnięcia/anulowania operacji szybkiego zapisu i ładowania stanu gry;
  • wprowadzeniem trybu wyświetlania obrazu w maksymalnej jakości i nowych animowanych tapet;

Nie przedłużając, odsyłam do sekcji Download, gdzie znajdziecie najnowszą, stabilną wersję kodu źródłowego oraz binarek przeznaczonych dla systemów Android oraz Windows, jak również najświeższą wersję rozwojową dla iOS. Miłej zabawy.

PPSSPP dev-1.11.3-1476

Wrześniowy przegląd istotnych plików był, krótkie niusy na rozgrzewkę po remontowej przerwie też były, czas spróbować sił w starciu z publikacją większego kalibru. Niniejszym której mianem bez przeszkód można określić tytułowy PPSSPP, który w pełnej krasie gościł na łamach serwisu ponad dwa miesiące temu.

ppsspp-nogravity

Tak długa absencja przekłada się na pokaźną lista zmian, jakie względem poprzednich odsłon wprowadzono do tytułowej wersji 1.11.3-1476-g0279b1928 opublikowanej 20 września br. i obejmujące między innymi:

  • wprowadzono zmiany umożliwiające uruchomienie emulatora na urządzeniach korzystających z układu Apple M1;
  • wprowadzono opcję wyświetlania obrazu pn. „Auto Max Quality” wymuszającą generowanie grafiki z użyciem mipmapingu i filtrowania anizotropowego w najwyższym z możliwych trybie;
  • dodano wsparcie RISC-V umożliwiające kompilację programu z wykorzystaniem przedmiotowej architektury ;


a teraz krótka przerwa na reklamę…
dzisiejszy wpis sponsorują:
cyferki 1, 3, 7, literka P oraz

TAJEMNICZY REKLAMODAWCA

Czytaj dalej „PPSSPP dev-1.11.3-1476”

JPCSP dev-3f30013

Drodzy parafianie, zaprawdę powiadam Wam… czekajcie, a będzie Wam dane. Kto zaś cierpliwość zasiał w swym umyśle, dane mu będzie zebrać plony, w tym najnowszą wersję JPCSP, będącego napisym w języku Java emulatora PlayStation Portable.

JPCSP running Tekken

W związku z powyższym wrzucam na stronę nieoficjalną wersje emulatora z 28 lipca br. oznaczoną symbolem 3f30013, która względem poprzednich wydań wprowadza następujące zmiany:

  • zaimplementowano tworzenie obrazu w trybie LLE z wykorzystaniem biblioteki OpenGL;
  • dodano obsługę natywnych bibliotek LWJGL dla systemów Linux, macOs oraz Windows;
Czytaj dalej „JPCSP dev-3f30013”

JPCSP WIP202107

Celem uniknięcia niedomówień i ewentualnych podejrzeń co do kolejnych opóźnień w publikacji materiałów poświęconych tytułowemu emulatorowi JPCSP, pragnę uprzejmie donieść że nic takiego miejsca nie ma.

JPCSP logo - emulator WIP raport

Od opisywanych poprzednio wersji, nie opublikwano nieformalnych binarek programu, a oficjalnych wydań nie widać od stycznia bieżącego roku. Ponadto do kodu projektu nie wprowadzono poprawek, mogących mieć wpływ na kompatybilność czy funkcjonalność projektu, a ostatnie zmiany ograniczają się do aktualizacji bibliotek z których projekt korzysta, tj.:

Czytaj dalej „JPCSP WIP202107”

PPSSPP dev-1.11.3-861

Kontynuując serie niusów poświęconych wiodącym projektom, przechodzę do pionu poświęconego przenośnemu PlayStation i niniejszym wpisem publikuję materiały poświęcone najnowszej wersji rozwojowej emulatora PPSSPP.

PPSSPP emulator running Metal Gear Solid

Lista zmian, jakie względem poprzednich odsłon wprowadzono do tytułowej wersji 1.11.3-861-gc3c7eef6a opublikowanej 8 lipca br. obejmujące między innymi:

  • zaimplementowano nowy menedżer wątków dla współbieżnego przetwarzania danych;
  • usunięto błędy występujące na Androidzie przy podmianie tekstur gry na własne;
  • usprawniono wielowątkowe operacje skalowania tekstur;
Czytaj dalej „PPSSPP dev-1.11.3-861”

JPCSP dev-7a42567

Podczas gdy opóźnienie wczorajszego niusa przypisać muszę tylko i wyłącznie na konto sezonu ogórkowego, tak w przypadku poślizgu widocznego przy opisywanym dziś JPCSP część odpowiedzialności przepchnąć mogę na autorów emulatora. Jakby nie spojrzeć, od lutego nie ukazało się oficjalne wydanie programu, a zmiany wprowadzane w repozytorium projektu są incydentalne.

Mimo to do pobieralni wrzucam nieoficjalną wersje emulatora z 16 maja br. oznaczoną symbolem 7a42567, która względem poprzednich wydań wprowadza zmiany obejmujące m.in.:

  • rozbudowę funkcji odpowiedzialnych za emulację oprogramowania systemowego Syscon;
Czytaj dalej „JPCSP dev-7a42567”

PPSSPP dev-1.11.3-697

Poprzednim niusem przedstawiłem pozytywny wydźwięk niewielkiej ilości zmian. Dziś staje przed dylematem jak zachwalić mnogą liczbę zmian, z jaką mam do czynienia każdorazowo przy okazji wrzucania materiałów poświęconych opisywanemu emulatorowi PPSSPP. Cóż, nie pozostaje nic innego jak tylko gratulować autorom, dziękując za trud i ogrom pracy włożony w projekt.

Final Fantasy on ppsspp emulator

Tym samym wypada opisać po króćce zmiany, jakie względem poprzednich odsłon wprowadzono do tytułowej wersji 1.11.3-697-g7a28919ca opublikowanej 24 maja br., a obejmujące między innymi:

  • zaimplementowano kompresję ZSTD dla plików służących podmianie tekstur, plików szybkiego zapisu oraz plików ze zrzutami klatek GE;
  • usprawniono działanie sprzętowej teselacji obrazu;
  • zoptymalizowanie przetwarzania obrazu korzystającego z 16.bitowej palety formacie A1R5G5B5;
Czytaj dalej „PPSSPP dev-1.11.3-697”

JPCSP dev-f55df8c

Mając na uwadze trwającą od stycznia posuchę, jaka nie pozwala zebrać plonów w postaci świeżych wydań tytułowego emulatora JPCSP, po raz kolejny zmuszony jestem zanurzyć się w odmęty szarej strefy, wyławiając z niej w miarę aktualne, acz nieoficjalne pliki wykonywalne opisywanego programu

JPCSP on Linux

… tym samym, na łamy serwisu wrzucam tytułową wersje emulatora z 18 kwietnia br. oznaczoną symbolem f55df8c, która względem poprzednich wydań wprowadza zmiany obejmujące m.in.:

  • rozpoczęto prace nad emulacją wykonywania kodu PRE-IPL na konsolach z generacji 03g+;
  • rozbudowano funkcje odpowiedzialne za obsługę oprogramowania systemowego Syscon;
Czytaj dalej „JPCSP dev-f55df8c”

PPSSPP dev-1.11.2-446

Kontynuując wątek projektów o ugruntowanej pozycji, na łamy serwisu wrzucam materiały dotyczące najnowszej rozwojowej wersji emulatora PPSSPP w wydaniu z 8. kwietnia 2021r.

PPSSPP - PSP emulator
Kingdom Hearts

Zmiany jakie wprowadzono do opisywanej wersji 1.11.2-446-g6f332dd66, obejmują między innymi:

  • usprawnioną pracę programu w trybie wielowątkowym;
  • usystematyzowane wyświetlanie informacji w logach;
  • usprawnione działanie gałek analogowych pod systemami Windows;
Czytaj dalej „PPSSPP dev-1.11.2-446”