End-of-year recapitulation

31 grudzień to dobry dzień na podsumowanie mijającego roku, toteż takowe możecie znaleźć poniżej. Zacznijmy od wydarzeń ze świata – choć obyło się bez skandali i przełomowych odkryć to rok 2006 z pewnością zaliczyć można do udanych, a to za sprawą kilku projektów:

  • PCSX2, który wraz z serią publikacji z serii 0.9X stał się synonimem emulacji PlayStation2 w pełnym tego słowa znaczeniu. Żabie skoki przechodzą do historii, prędkość powyżej 50 klatek/sekundę to rzeczywistość. Szkoda, że takowy framerate jest możliwy do osiągnięcia tylko w niektórych tytułach i co gorsza tylko na sprzęcie z najwyższej półki cenowej, ale fakt pozostaje faktem.
  • pSX – świeży, bo liczący sobie zaledwie 12 miesięcy emulator szaraka, który swym nastawieniem na styl retro, prostotę użytkowania i niespotykane dotąd możliwości zdobył serca tysięcy jeśli nie milionów emu-fan`ów.
  • Xebra – kolejna aplikacja udająca wysłużonego PSX`a, która podczas minionego roku niejednokrotnie była celem mojej krytyki i niezbyt pochlebnych komentarzy… dziś, trafia do grona najbardziej zasłużonych projektów 2006 roku, a to za sprawą częstych aktualizacji, których pozazdrościć może niejeden program.
  • W końcu słowa pochwały należą się ludziom tworzącym polską (nie koniecznie emu-) scenę. Mam tu na myśli programistów, grafików oraz lingwistów, ROM-hakerów i tłumaczy… jednym słowem wszystkie osoby, dzięki którym mamy, bądź będziemy mieć możliwość pogrania w gry takie jak: FinalFantasy7, FinalFantasy9, MetalGearSolid, ResidentEvil2, Tenchu, VargantStory, XenoGears w polskiej wersji językowej.
Jeśli zaś chodzi o PSEmu.pl… cóż, 2006 rok nie był dla nas łatwy – trwające 7 miesięcy natrętne ataki spam`ujących forum robotów czy wystawiające na próbę cierpliwości, możliwości serwerów oraz łącz włamania i ataki typu (D)DOS to tylko techniczne bolączki z jakimi przyszło nam się zmierzyć. Doliczyć do tego należy: ciągnący się od zmiany adresu (w 2005 roku) spadek oglądalności serwisu, kłopoty finansowe, przez które utrzymanie serwisu nie należało do najprostszych, a organizacja kolejnych konkursów stała się niemożliwa oraz tradycyjny brak czasu, z powodu którego praca serwisu w głównej mierze obracała się wokół niusów i forum. Z drugiej zaś strony udało nam się wprowadzić kilka nowych pomysłów w życie, dzięki czemu zanotowaliśmy ponad 100tys. odwiedzin miesięcznie i ponad milion w skali roku… to zaś pozwala nam przypuszczać iż mijający 2006 rok nie był wcale aż tak zły :]

Kończąc ten przydługi tekst chciałbym w imieniu całego zespołu PSEmu.pl życzyć Wam: zdrowia bo to najważniejsze, miłości i pieniędzy w wymarzonej przez Was kolejności i proporcjach, upragnionych konsoli i sprzętu komputerowego, PCSX2 v1.0, pSX v2.0, powrotu na scenę projektów takich jak ePSXe czy PSXeven oraz wielkich figur jak Pete Bernert, jak najwięcej tłumaczeń i aktualizacji… oraz doskonałej zabawy dzisiejszej nocy i jak to mawiają `Happy New Year` czyli Szczęśliwego Nowego Roku.