Wspomniana, edycja stabilna to jakby nie spojrzeć straszna kicha - ostatnia taka wersja (0.9.6) ukazała się w marcu 2009 roku, co za tym idzie oficjalna lista zmian jest nie do przełknięcia. Mimo to spróbuje opisać Wam z grubsza co znajdziecie nowego w wydanej wczoraj odsłonie
- Wątkowy interfejs napisany w wxWidgets.
- Intuicyjne menu o z szybkim dostępem do najważniejszych opcji i ustawień
- Wygodny edytor kart pamięci.
- Doskonale stabilne, szybkie i bezpieczne opcje wstrzymywania i kontynuacji gry
- Możliwość przełączania w locie ustawień emulatora i wtyczek.
- Potężne, acz proste w użytkowaniu narzędzie konfiguracji zawierające przyciski powrotu do ustawień domyślnych oraz suwak predefiniowanych ustawień
- Wszystkie opcje zostały okraszone opisami
- Interfejs kompatybilny z graficznymi motywami Windows
- Jak również interfejsami systemów Linux!
- Cały rdzeń emulatora został przebudowany, a wiele jego elementów napisane od nowa
- Naprawiono niezliczone błędy w generowaniu i wykonywaniu kodu.
- Dodano rekompilatory microVU oraz VIF
- Ulepszono proces rekompilacji jednostek wektorowych VU0/VU1/COP2
- Przepisano na nowo obsługę strumienia graficznego
- Ulepszono obsługę BIOSu, wykonywalnych plików ELF oraz wsparcia systemu plików
- Wprowadzono w automatyczną bazę gier informującą o kompatybilności oraz aplikującą łatki i poprawki
- Wielkie zmiany nie ominęły pluginu graficznego GSdx, który pod względem stabilności, kompatybilności, opcji konfiguracyjnych i prędkości zostawia w tyle wszystko co dotychczas było Wam dane zobaczyć
- Podobne zmiany zaszły w SPU2-X, który jest w stanie emulować prawie wszystkie dziwactwa znane z konsoli, dzięki czemu lista obsługiwanych tytułów wydatnie się powiększyła, a sam dźwięk brzmi co najmniej dobrze.