RPCS3 Dev-0.0.18-12895

Kontynuując serie niusów poświęconych rozwojowym wydaniom emulatora RPCS3 przyjrzymy się bliżej nowościom, jakie znalazły się w tytułowym emulatorze względem poprzednio opisanej wersji.

PS3 emulator running Dragon Ball

Lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 13 października 2021 r. oznaczonej jako 0.0.18-12895-ab6c74b3 obejmuje między innymi:

  • wdrożono nowy system łatek, który w porównaniu do dotychczasowego metody podmiany instrukcji zapewnia między innymi 64k dedykowanej pamięci, dynamiczną alokację kodu, wywołania funkcji LLE/HLE, skoki do wskazanego adresu, priorytet przetwarzania wprowadzanego kodu, definiowanie flag określających operacje wykonywane na instrukcjach (zapis/odczyt/wykonanie), zabezpieczenie przed wykonaniem błędnie zdefiniowanych instrukcji;
  • zoptymalizowano kod odpowiedzialny za obsługę SPU LLVM w zakresie przetwarzania danych związanych m.in. z funkcjami/instrukcjami: VPERM2B, VDBPSADBW, ctlz, ctpop, avg, SHUFB, fpcast, FI, fre, frsqe, fmax, fmin, vmovd, itd.;
  • zaktualizowano serwer gry sieciowej RPCN do wersji 0.4, która umożliwia definiowanie znajomych i wysyłanie im zaproszeń do gier;
Czytaj dalej RPCS3 Dev-0.0.18-12895

RPCS3 WIP 210926

Na oficjalnym kanale RPCS3 opublikowano informacje o ostatnich postępach, jakie poczyniono w pracach nad tytułowym emulatorem.

rpcs3-wip20210926
The Darkness, uruchomione na najnowszym RPCS3

Wpisem z 26 września 2021 r. przybliżono i zilustrowano zmiany, jakie kd-11 wprowadził do kodu projektu, naprawiając błędy graficzne występujące m.in. w tytułach takich jak: God of War 3 Ascension, inFamous 2, The Darkness.

Czytaj dalej RPCS3 WIP 210926

RPCS3 0.0.18

Było krótko, było treściwie, to teraz coś z mojej ulubionej kategorii. Czas na coś spóźnionego ;] Na początku września autorzy RPCS3 poinformowali o rozpoczęciu nowego cyklu rozwojowego projektu i związanego z nim przejścia na kolejną cyfrę w oznaczeniu rozwojowej wersji emulatora.

PS3 emulator running Virtua Fighter

Przeskok na wyższą numerację, standardowo okraszono statystykami określającymi zakres prac, jakie wykonano pomiędzy kolejnymi wydaniami aplikacji. Przywołana analiza dla tytułowej wersji 0.0.18 przedstawia się następująco:

Czytaj dalej RPCS3 0.0.18

RPCS3 WIP 210825

Na oficjalnym kanale RPCS3 opublikowano informacje o ostatnich postępach, jakie poczyniono w pracach nad tytułowym emulatorem.

the Last of Us, uruchomione na RPCS3

Wpisami z 23 sierpnia 2021 r. przybliżono i zilustrowano zmiany związane między innymi z:

Po więcej informacji odsyłam do źródła. Stosowne linki powyżej.

RPCS3 Dev-0.0.17-12637

Kontynuując serie niusów poświęconych rozwojowym wydaniom emulatora RPCS3 przyjrzymy się bliżej nowościom, jakie znalazły się w tytułowym emulatorze względem poprzednio opisanej wersji.

RPCS3 running Resident Evil 0 on Windows system

Lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 15 sierpnia 2021 r. oznaczonej jako 0.0.17-12637-cad96cef obejmuje między innymi:

  • wprowadzono możliwość skalowania obrazu z wykorzystaniem technologii FidelityFX Super Resolution;
  • dodano opcję umożliwiającą przypisanie do klawisza (myszy czy klawiatury) przycisku kontrolera ze zdefiniowaną siłą jego nacisku;
  • zaimplementowano opcję uruchamiania VSH, tj. XrossMediaBar stanowiącego interfejs użytkownika dla konsoli PS3;
  • zaimplementowano współdzieloną pamięć graficzną i zoptymalizowano emulator pod kątem wykorzystania skalowania do 2x i MSAA na kart graficznych z niewielką ilością VRAM;


a teraz krótka przerwa na reklamę…
dzisiejszy wpis sponsorują:
cyferki 1, 3, 7, literka P oraz

TAJEMNICZY REKLAMODAWCA

Czytaj dalej RPCS3 Dev-0.0.17-12637

RPCS3 WIP 210716

Na oficjalnym kanale RPCS3 opublikowano informacje o ostatnich postępach, jakie poczyniono w pracach nad tytułowym emulatorem.

RPCS3 running Swort Art ONLINE!
Swort Art ONLINE! uruchomione na RPCS3

Wpisem z 16 lipca 2021 r. przybliżono kierunek rozwoju, jaki projekt przyjmie w kilku kolejnych odsłonach i zilustrowano ostatnie zmiany wprowadzone w emulacji usług sieciowych z pomocą kilku obrazków, w tym powyższego screena z Sword Art Online -Lost Song-

Czytaj dalej RPCS3 WIP 210716

RPCS3 Dev-0.0.17-12437

Choć z uruchomieniem nowego pionu nie brakuje wpisów poświęconych tytułowemu RPCS3 to przyznać musze szczerze, że w przywołanym segmencie nie ma jeszcze niusów, do jakich przywykli odwiedzający serwis PSEmu.pl

Naturalna kolej rzeczy stanowi, że wszystko się kończy, jednakże by kiedyś mogło mieć to miejsce, sprawy winny mieć również swój początek.

RPCS3 dev-build running on Windows

W związku z powyższym, inicjuję serię zwyczajowych niusów poświęconych rozwojowej wersji ww. emulatora, rozpoczynając wpisem poświęconym wydaniu z 2 lipca 2021 r. oznaczonym numerem 12437. Lista zmian jakie znalazły się w przedmiotowej odsłonie programu, w ramach wydania 0.0.17 obejmuje między innymi:

  • rozbudowano interfejs debuggera o wyświetlanie informacji dot. trybu obsługi PPU LLVM;
  • rozbudowano emulację układu graficznego o dynamiczne aktualizowanie przesunięć wierzchołków w trakcie generowania obrazu;
Czytaj dalej RPCS3 Dev-0.0.17-12437

RPCS3 WIP 210701

Na oficjalnym kanale RPCS3 opublikowano informacje o ostatnich postępach, jakie poczyniono w pracach nad tytułowym emulatorem.

RPCS3 WIP logo

Wpisem z 1 lipca 2021 r. zaprezentowano usprawnione wyświetlanie powiadomień o zdobytych trofeach, porównując opisywany element interfejsu z jego poprzednią wersją oraz konsolowym pierwowzorem.

Czytaj dalej RPCS3 WIP 210701

RPCS3 WIP 210630

Na oficjalnym kanale RPCS3 opublikowano informacje o ostatnich postępach, jakie poczyniono w pracach nad tytułowym emulatorem.

Wpisem z 30 czerwca 2021 r. zaprezentowano usprawnione wyświetlanie efektów świetlnych prezentowane na przykładzie gry Ratchet & Clank Future: A Crack in Time. Efekt prac widoczny na powyższym obrazku.

Czytaj dalej RPCS3 WIP 210630