hps1x64 v0360

Skoro pierwsze koty już wczoraj trafiły za płoty, a praktyka pokazuje że nauka języka polskiego nie poszła w las zasadnym jest kontynuować publikację niusów z pomocą wpisu poświęconemu emulatorowi pn. hps1x64.

hps1x64 running Crash Bandicoot

Lista zmian jakie znalazły się w tytułowej wersji 0360 z 26 sierpnia 2021 r., względem poprzednio opisywanych wydań ogranicza się do…

Czytaj dalej hps1x64 v0360

PCSX-Redux Dev.20210817

Przyznam szczerze, że nie wzgardziłbym szybkim niusem dotyczącym emulacji szaraka, ot tak by sprawnie urozmaicić wiadomości z innych pionów. Jak na złość, projekty umożliwiające ww. trik, takie jak choćby Xebra czy hpsx64 stoją w pit-stopie po pierwszym kwartale br. Nie pozostaje mi zatem nic innego, jak mozolne przestudiowanie kilku stronnic nowości jakie wprowadzono do projektu PCSX-Redux.

PCSX-Redux emulator

Na podstawie przywołanej lektury, uprzejmie informuję że względem poprzednio opisanych wersji w wydaniu oznaczonym numerem 4953 z dnia 17 sierpnia 2021 r. znalazły się między zmiany obejmujące między innymi:

  • dokonano migracji bibliotek odpowiedzialnych za dynamiczną rekompilację kodu z używanych dotychczas ix86 na asembler JIT Xbyak;
  • dodano do debuggera edytor shaderów dla obrazu generowanego wewnątrz i poza obszarem wyświetlania;
  • dodano możliwość wyświetlania obrazu w trybie HDPI na urządzeniach z systemem MacOS;
Czytaj dalej PCSX-Redux Dev.20210817

DuckStation Dev-0.1-4599

Plany, plany, a życie i tak pisze swój scenariusz. Był pomysł, były chęci, a znowu wyszła nieplanowana obsuwa. Zdrowie zaczyna wracać do normy, a samopoczucie pozwala złożyć kilka logicznych zdań, więc wracam do Was z porcją aktualności rozpoczynając comiesięczną tyradę od wpisu poświęconego tytułowemu DuckStation.

DuckStation on Windows platform


Względem poprzednio opisanych wersji w wydaniu z 1 sierpnia 2021r. oznaczonym numerem wersji wersji 0.1-4599, najistotniejsze zmiany jakie znalazły się w aplikacji obejmują:

  • dodano opcję uruchamiania gier bezpośrednio z napędu;
  • wydano port aplikacji dla interfejsu Universal Windows Platform umożliwiający uruchamianie emulatora na konsoli Xbox One;
  • zaimplementowano obsługę bibliotek Direct3D 12 z myślą o ww. konsoli;
Czytaj dalej DuckStation Dev-0.1-4599

ePSXe 2.0.15 Android

Tego się nie spodziewałem i w ferworze pracy prawie przeoczyłem informacje o publikacji nowej wersji ePSXe przeznaczonego dla mobilnych urządzeń pracujących pod kontrolą systemu Android.

VR mode on ePSXe for Android
VR mode on ePSXe for Android

Lista zmian, jakie znalazły się w mobilnym emulatorze ePSXe 2.0.15 opublikonym 6 lipca br., przedstawia się następująco:

Czytaj dalej ePSXe 2.0.15 Android

DuckStation Dev-0.1-4410

Pomimo że tytułowy DuckStation to jeden z najmłodszych emulatorów szaraka, to pod względem możliwości, intuicyjności obsługi, czy innowacyjności zastosowanych rozwiązań pozostawia daleko w tyle inne aplikacje. Tyle w ramach zachęty. Kto jeszcze nie miał przyjemności sprawdzenia, powinien bezzwłocznie przetestować program. Zaś osoby zaznajomione z tytułowym emulatorem, chyba nie muszę zachęcać do zapoznania się ze zmianami wprowadzonymi do jego nowej wersji.

DuckStation emulator on Windows7


Względem poprzednio opisanych wersji w tytułowym wydaniu z 4 lipca 2021r. oznaczonym numerem wersji wersji 0.1-4410 znalazły się zmiany obejmujące między innymi:

  • dodano opcję umożliwiającą przywrócenie plików w edytorze kart pamięci;
  • rozbudowano obsługę RetroAchievementów o wskaźniki postępu oraz tablicę wyników;
  • dodano automatyczne ładowanie plików PPF;
  • wzbogacono funkcje przetwarzania danych z napędu o ulepszony tryb odczytu z wyprzedzeniem;
  • wprowadzono opcję przełączania trybu autofire;
  • dodano obsługę plików *.srm przeznaczonych na cele libretro core;
Czytaj dalej DuckStation Dev-0.1-4410

XEBRA Android 21/06/16

Po kilku odgrzanych kotletach czas na coś aktualnego. Tym samym zachęcam do zapoznania się z najnowszą odsłoną mobilnej wersji emulatora Xebra, która w przeciwieństwie do głównego nurtu projektu nie tylko publikowana jest znacznie częściej, ale nie rzadko komentowana zmianami jakie wprowadzono w ostatnim wydaniu.

Free Xebra emulator for Android systems

Dla przykładu w tytułowej wersji z 16 czerwca 2021 r. naprawiono błędy kompilatora powodujące wieszanie aplikacji na 32.bitowych systemach operacyjnych.

Po przedmiotową apkę odsyłam do internetowego sklepu google, jak również tutejszej pobieralni, gdzie znajduje się mobilny emulator w wersji przeznaczonej dla systemów nowszych niż 10.wydanie Androida.

PCSX-Redux Dev.20210531

W ubiegłym miesiącu pominąłem publikację materiałów związanych z tytułowym projektem. W związku z tym, wrzucam do bazy PCSX-Redux wydany z końcem maja br.

PCSX-Redux running Oddworld

… a poniżej opisuje zmiany jakie znalazły się w wydaniu z 31 maja 2021 r. względem poprzednio opisanej wersji:

  • wprowadzono masę zmian związanych ze stylizacją kodu;
  • dostosowano kod projektu pod kątem repozytorium git;
  • zoptymalizowano użycie pamięci z wykorzystaniem funkcji stdatomics;
  • zaimplementowano iniekcję danych z wykorzystaniem PCdrv;

Najnowsze wydanie emulatora, przeznaczone dla 32.bitowych oraz 64.bitowych systemów Windows znajdziecie w tutejszym downloadzie.

Avocado Dev.20210518

Nie zawsze dobra zmiana, to wielkie obietnice, medialny szum i szczelna obstawa polityczna mniej lub bardziej udanych pomysłów. Czasem wystarczy kilka modyfikacji wprowadzonych w rodzimym emulatorze pn. Avocado by z czystym sumieniem przylepić do sprawy wspomnianą etykietę. Osobiście tak właśnie czynię w opisywanym przypadku, pozostałym zostawiam sprawę do własnej oceny.

Avocado PS1 emulator running Metal Slug.

W ślad za opublikowanymi poprzednio wiadomościami, uprzejmie przedstawiam listę nowości wprowadzonych w rozwojowym wydaniu z 18 maja br. oznaczonym 5cb5b05, która zakresem obejmuje:

  • poprawiono tryb panoramiczny usuwając z funkcji użycie wartości zmiennoprzecinkowych;
  • zoptymalizowano ładowanie interfejsu OpenGL, usuwając zbędne rozszerzenia, pozostawiając domyślny loader GLAD oraz biblioteki GLES2/3;

Najnowsze wersje emulatora, przeznaczone dla systemów Android, Linux, macOS oraz 64.bitowego Windowsa znajdziecie w tutejszym downloadzie.

DuckStation Dev-0.1-3968

Zwyczajowo przyjąłem pod koniec miesiąca informować Was o zmianach, jakie autorzy wprowadzili w tytułowym emulatorze DuckStation. W tym miesiącu postanowiłem zmienić przyzwyczajenia by przeciwdziałać informacyjnej skostniałości, a fakt że od poprzednio opisanego wydania w projekcie sporo się wydarzyło tylko sprzyja przyjętemu założeniu.

DuckStation emulator running Colony Wars Vengeance


Nie przedłużając, oto lista najistotniejszych zmian jakie znalazły się w tytułowym wydaniu z 8 maja 2021r. oznaczonym numerem wersji wersji 0.1-3968:

  • porzucono wydania dla platform z rodziny Apple z uwagi na brak sprzętu niezbędnego do testowania na bieżąco zmian w programie ;
  • ponownie wydano projekt w wersji libretro core, z zastrzeżeniem wykorzystania go jedynie do celów niekomercyjnych;
  • dodano możliwość definiowana dowolnych proporcji wyświetlanego obrazu;
  • wprowadzono nowe menu pauzy dla sytemu Android;
Czytaj dalej DuckStation Dev-0.1-3968

PCSX-Redux Dev.20210425

Skoro baza opisanych emulatorów pierwszego PlayStation powiększyła się o tytułowy projekt to należy rozpocząć jednocześnie serię niusów poświęconych aplikacji PCSX-Redux.

PCSX-Redux emulator image no.011

Startujemy zatem, przybliżając listę zmian jakie pojawiły się w ostatnim wydaniu z 25 kwietnia 2021 r. :

  • zredukowano rolę bibliotek SDL do obsługi dźwięku i kontrolerów gier;
  • zaktualizowano pakiety wykorzystywane do automatycznej kompilacji programu, w tym: gcc do wersji 10.3.0, binutils do versji 2.36.1 oraz gdb do wersji 10.2;
  • zmieniono podstawowe ustawienia programu i opcja FastBoot została domyślnie wyłączona;

Najnowsze wydanie emulatora, przeznaczone dla 32.bitowych oraz 64.bitowych systemów Windows znajdziecie w tutejszym downloadzie.