Poniżej zmiany wprowadzone do PCSX2, począwszy od najnowszej wersji 1.2.2 usuwającej usterki z linuxowymi sterownikami, poprzez poprawkę z odsłony 1.2.1, a skończywszy na skondensowanej liście modyfikacji przedstawionej wraz z wydaniem 1.2.0:
- rozwiązano problem losowych zwiech emulatora na sterownicha AMD/ATI
- rozwiązano problem nieprawidłowego wyswietlania głębi na sterach nVidii
- poprawiono funkcje odpowiedzialne za emulację MFIFO
- zintegrowano łatki umożliwiające poprawne wyświetlanie panoramicznego obrazu w prawie 1200 tytułach
- poprawiono emulację jednostek microVU
- wprowadzono nowe algorytmy do emulacji układu GIF
- poprawiono błędy występujące przy sczytywanie danych z nośnika
- usprawniono odczyt danych z kart pamięci, uwzględniając w tym karty przeznaczone dla pierwszego PlayStation
- znacząco poprawiono funkcje odpowiadające za emulację MFIFO, DMAC, Path 3, COP2, VIF, czy opóźnień VU
- wprowadzono opcję tworzenia pliku NVM, jeśli ten nie został zgrany wraz z BIOSem
- zmodyfikowano zintegrowaną baze gier dla powyższych poprawek
- poprawiona obsługa multitapu tj. gry wieloosobowej
- rozbudowano wtyczkę SPU2-X o obsługę Portaudio, poprawiono emulację DMA, naprawiono obsługę pogłosu i przeskoki słyszalne przy szybkiej zmianie fpsów,
- we wtyczce GSdx, wprowadzono nowy system obsługi shaderów oraz eksperymentalną obsługę OpenGL, usprawniono detekcję układu graficznego i skalowania obrazu oraz dodano różnorakie poprawki, zarówno dla konkretnych tytułów jak i sprzętu np. nVidii
- usprawniono plugin DEV9ghzdrk pod kątem gry sieciowej
- do Linuksowej aplikacji dodano możliwość ładowania zewnętrznych łatek z plików pnach
- wtyczkę OnePad zoptymalizowano pod kątem użytej pamięci oraz naprawiono problem występujący przy jednoczesnym wciśnięciu kilku przycisków,
- w pluginie ZZogl (wymagającego obecnie OpenGL 3.0), naprawiono szereg błędów i zaimplementowano obsługę sterowników MESA,
- wersję stabilną zoptymalizowano PGO, zwiększając jej wydajność o 10% względem wersji rozwojowych SVN