Breakthrough, czyli przełom!
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5252
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Breakthrough, czyli przełom!
Wygląda na to, że mamy punkt zwrotny w emulacji PlayStation2. Grafika wyświetlana bez przekłamań, 50% wzrost prędkości na wysoko-wydajnych maszynach, sprecyzowane wymagania sprzętowe emulatora, no i pełna prędkość emulacji - marzenie użytkownika PCSX2 stało się rzeczywistością. Co najciekawsze nie jest to wynikiem działania 64-bitowej wersji emulatora, 128-bitowego/4-jądrowego procesora, a...
... najnowszej wtyczki graficznej autorstwa gabest`a o nazwie GSdx10, (i jak sama nazwa wskazuje) korzystającej z dobrodziejstw nowego, graficznego API od Microsoftu. Jak na chwilę obecną tytułów kompatybilnych z ww. wtyczką jest niewiele, ale znajdziecie wśród nich takie perełki jak Resident Evil 4, Final Fantasty X / XII, Shadow of the Colossus, DBZ Budokai 3 i OKAMI! [przyp. red. nie mogłem się zdecydować na screena więc zamieszczam trzy]. Nie ma jednak róży bez kolców - wtyczka na dzień dobry wymaga DX10, a co za tym idzie Windows`a Vista oraz karty z wsparciem dla wspomnianej biblioteki. Pełną prędkość uzyskacie natomiast mając pod obudową Core2Duo taktowany zegarem 3GHz (wg. doniesień podkręcony E6500 daje radę), co najmniej 2GB RAMu oraz kartę graficzną z rodziny GF88xx (choć osiągi na GF8600GTS ponoć też nie są złe). Wszystkich szczęśliwców spełniających te kryteria gorąco zapraszam do downloadu po świeżutki plugin GSdx10, natomiast całą resztę odwiedzających po nową (niestety nie tak wydajną) odsłonę wtyczki GSdx9 v0.11. Jak dla mnie nius roku, a jaki jest Wasz komentarz?
... najnowszej wtyczki graficznej autorstwa gabest`a o nazwie GSdx10, (i jak sama nazwa wskazuje) korzystającej z dobrodziejstw nowego, graficznego API od Microsoftu. Jak na chwilę obecną tytułów kompatybilnych z ww. wtyczką jest niewiele, ale znajdziecie wśród nich takie perełki jak Resident Evil 4, Final Fantasty X / XII, Shadow of the Colossus, DBZ Budokai 3 i OKAMI! [przyp. red. nie mogłem się zdecydować na screena więc zamieszczam trzy]. Nie ma jednak róży bez kolców - wtyczka na dzień dobry wymaga DX10, a co za tym idzie Windows`a Vista oraz karty z wsparciem dla wspomnianej biblioteki. Pełną prędkość uzyskacie natomiast mając pod obudową Core2Duo taktowany zegarem 3GHz (wg. doniesień podkręcony E6500 daje radę), co najmniej 2GB RAMu oraz kartę graficzną z rodziny GF88xx (choć osiągi na GF8600GTS ponoć też nie są złe). Wszystkich szczęśliwców spełniających te kryteria gorąco zapraszam do downloadu po świeżutki plugin GSdx10, natomiast całą resztę odwiedzających po nową (niestety nie tak wydajną) odsłonę wtyczki GSdx9 v0.11. Jak dla mnie nius roku, a jaki jest Wasz komentarz?
Ostatnio zmieniony 18 grudnia 2007, 20:24 przez winter_mute, łącznie zmieniany 3 razy.
2BII!2B
Procesor mam 64bitowy ale system nadal 32, Karte graficzną bez wsparcia dla DX10. A mój komp to: 2gb ramu, karta 256 mb 7600GS, i intel core2duo 2,4GHz, czyl idla mnie to niejest przełom bo pewnie nawet różnicy niezauważe a poniewaz niemam wsparcia dla DX10 to, będę musiał odpalić GSdx9 v0.11. która niejest tak wydajna. A wiec podsumowując: Jak mam rozumieć "...sprecyzowane wymagania sprzętowe emulatora..." ?
DOPISANE: Tak trohe z bulem podesżłem do testów wtyczki v0.11, byłem niezadowolony ze niemam sytemu 64 bitowego i ze niemam wsparcia na karcie dla DX10.. Ale c0.11 okazał się SUPER! W tekkenie z 18-20 fpsów prędkośc podskoczyła do 29-33 fpsów! W GTA VCS z 8fpsów do 22-28 fpsów!!! WYPAS totalny biorę się do dalszych testów.
pozdro
DOPISANE: Tak trohe z bulem podesżłem do testów wtyczki v0.11, byłem niezadowolony ze niemam sytemu 64 bitowego i ze niemam wsparcia na karcie dla DX10.. Ale c0.11 okazał się SUPER! W tekkenie z 18-20 fpsów prędkośc podskoczyła do 29-33 fpsów! W GTA VCS z 8fpsów do 22-28 fpsów!!! WYPAS totalny biorę się do dalszych testów.
pozdro
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5252
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Nie mów hop, z XP-kiem było to samo. Poczekamy na SP1 i wtenczas porozmawiamy :]Zardon pisze:Nawet nie wiecie, jak mi jest przykro, ale Visty (Wio!) NIE będę instalować nawet dla takiego "przełomu" ! xD
Nie bądź samolubem -fakt że Ty nie posiadasz, nie znaczy że inni nie mają. Co ważniejsze karty ze wsparciem DX10 nie są kosmicznie drogie więc nie wyprzedaj faktów - kto wie, może takową sam sobie sprawisz.N25 pisze:czyli dla mnie to niejest przełom bo pewnie nawet różnicy niezauważe a poniewaz niemam wsparcia dla DX10
Cóż, chyba w ten sposób, że jak dotąd wymagania emulatora nie były w żaden sposób sprecyzowane i jedynym stwierdzeniem jakie oddawało prawdziwy obraz emulacji PS2 było to, że im lepszy masz sprzęt tym emulator będzie Ci pracował szybciej. W chwili obecnej coraz więcej osób potwierdza iż do pełnej prędkości emulacji potrzebne są ww. komponenty i oprogramowanie.N25 pisze:Jak mam rozumieć "...sprecyzowane wymagania sprzętowe emulatora..." ?
Nie oszukujmy się - na chwilę obecną to moze szokować, ale nie zmienia to faktu że emulator pójdzie ścieżką Visty (ze względu na x64) i DX10 (wcześniej to samo było zGSdx9 i ZeroGS oraz DX9). Wspomniany system operacyjny jest niedopracowany co budzi największą niechęć ale po SP1 pewnie sytuacja się poprawi. Sprzęt oczywiście drogi, ale szybki rozwój gałęzi IT, a co za tym idzie w prost proporcjonalny do niego spadek cen sprawi, że za rok hardware niezbędny do bezstresowej emulacji PS2, warty dziś 3tys. będzie za rok kosztował 1,5 tysiąca.
Czyli moim zdaniem, nie jest źle.
No to teraz wyobraź sobie, że skok wydajnościowy na GSdx10 jest kilkukrotnie większy!N25 pisze:Tak trohe z bulem podesżłem do testów wtyczki v0.11, byłem niezadowolony ze niemam sytemu 64 bitowego i ze niemam wsparcia na karcie dla DX10.. Ale c0.11 okazał się SUPER!
Pewnie z GF84x, albo ATI HD2600, a do tego C2D max E5xxx. Kurcze jak by Ci to powiedzieć - u mnie w pracy jest kilka takich laptopów (ostatnio przybyły Toshiby Satellite A200) i coby o nich nie powiedzieć (bo to w sumie nieźle wyposażony i przyjemny dla oka sprzęt ) to wydajność takich komputerów ma się nijak do tego co oferują stacjonarne PC. Tak wiec nie spodziewaj się za dużo, bo się przejedziesz tak jak ja swego czasu ... aczkolwiek o rezultatach Twoich testów z chęcią poczytam.Saqool pisze:Wtyczkę przetestuje dokładnie w poniedziałek na FF X i kolejnych. W pracy posiadam nowiutkiego laptopa z Viśtą i kardą wspierająca Dx10.
BTW; swoją drogą to mało który laptop nie ma teraz Visty.
Tak.N25 pisze:czy to naprawde ten DX10 zadecydował o takim skoku wydajnośći ???
Ostatnio zmieniony 09 grudnia 2007, 17:38 przez winter_mute, łącznie zmieniany 1 raz.
2BII!2B
Witam
To może zaczne tak
sprzęt :
Athlon x2 6000+
ddr 2 4 gb dual 4x1 gb
geforce 8800 gts 320 md
msi K9n sli (uklad nforce 570 sli)
FFX jest abslutnie plynna i piekna ( to tyle o tym )
lemings na xp nie działają na viscie i nowym plugninie chodza plynnie i nie ma zadnych problemow
Teken 5 no tu jest gorzej problemy z grafiką ale szybkośc w granicach 20 klatek , kwestia dopracowania mi sie wydaje emulatora
FF XII nie testowalem ale zrobie to dzis
Ściągnołem viste specjalnie dla tego plugina wersia ultimate ograniczona do 30 dni , 2 gdoziny odchwaszczania i dziala naprawde dobrze az mi przeszlo przez glowe zeby kupic wersie home a to już dziwna rzecz u mnie
same gry pod nia crisis i call of duty 4 dostaly paru efektów chodzą w większej rozdzielczości i to płynie , nie ma zadnych problemów z tym ze system jest 64 bitowy .
Wracając do emulacji jest to według mnie naprawde duży skok i wcale się nie dziwie ze rozwój plugina idzie w tą strone wieksze możliwości ,co za tym idzie plynność animacji .
Postawione ma dwa systemy Xp i Viste w razie jakby coś padło , pracuje na viscie od wczoraj i coraz bardziej nie chce mi sie odpalać XP , a to już o czymś świadczy .
Emulator pracuje w środowisku 64 bitowym bez najmniejszych problemów .
No i najważniejsze Xp widzi tylko 3 gb ramu maksymalnie i ne da się z tym nic zrobić a Vista max to nei wiem ile ale z 4 gb radzi sobie wspaniale.
To może zaczne tak
sprzęt :
Athlon x2 6000+
ddr 2 4 gb dual 4x1 gb
geforce 8800 gts 320 md
msi K9n sli (uklad nforce 570 sli)
FFX jest abslutnie plynna i piekna ( to tyle o tym )
lemings na xp nie działają na viscie i nowym plugninie chodza plynnie i nie ma zadnych problemow
Teken 5 no tu jest gorzej problemy z grafiką ale szybkośc w granicach 20 klatek , kwestia dopracowania mi sie wydaje emulatora
FF XII nie testowalem ale zrobie to dzis
Ściągnołem viste specjalnie dla tego plugina wersia ultimate ograniczona do 30 dni , 2 gdoziny odchwaszczania i dziala naprawde dobrze az mi przeszlo przez glowe zeby kupic wersie home a to już dziwna rzecz u mnie
same gry pod nia crisis i call of duty 4 dostaly paru efektów chodzą w większej rozdzielczości i to płynie , nie ma zadnych problemów z tym ze system jest 64 bitowy .
Wracając do emulacji jest to według mnie naprawde duży skok i wcale się nie dziwie ze rozwój plugina idzie w tą strone wieksze możliwości ,co za tym idzie plynność animacji .
Postawione ma dwa systemy Xp i Viste w razie jakby coś padło , pracuje na viscie od wczoraj i coraz bardziej nie chce mi sie odpalać XP , a to już o czymś świadczy .
Emulator pracuje w środowisku 64 bitowym bez najmniejszych problemów .
No i najważniejsze Xp widzi tylko 3 gb ramu maksymalnie i ne da się z tym nic zrobić a Vista max to nei wiem ile ale z 4 gb radzi sobie wspaniale.
-
- Senior
- Posty: 124
- Rejestracja: 23 stycznia 2005, 19:09
moj komentarz jest taki ze jak zwykle ktos poszedl na latwizne. zamiast poprawiac kod znowu podciagaja wymagania sprzetowe.
moze za rok,dwa da sie uruchomic na linuksie pcsx2 majac karte ati (patrzac na stan ich sterownikow nie jest to takie pewne)
dobrze jednak miec konsole, a nie czekac na emulator ktory ciagle podnosi wymagania sprzetowe i poprzeczkę finansową.
moze za rok,dwa da sie uruchomic na linuksie pcsx2 majac karte ati (patrzac na stan ich sterownikow nie jest to takie pewne)
dobrze jednak miec konsole, a nie czekac na emulator ktory ciagle podnosi wymagania sprzetowe i poprzeczkę finansową.