Obecny rok zdecydowanie stoi pod znakiem PCSX2. Nie dość, że w maju otrzymaliśmy nową, stabilną wersję emulatora to niedługo po jego publikacji zespół tworzący ten projekt zdecydował się zautomatyzować proces publikacji wersji svn oraz (i co bardziej istotne) wprowadzić wsparcie dla tychże.
Jest to informacja na tyle istotna, że obecnie najnowsza wersja (r4851) wprowadza szereg usprawnień względem wspomnianego powyżej 0.9.8 do których zaliczyć można:
- wtyczka SPU2-X zaktualizowana do nowej wersji
- poprawiono odtwarzanie wstawek filmowych
- dobitnie zwiększono kompatybilność pluginu GSdx
- zmodyfikowano GSnull, zzogl i stare wtyczki by były kompatybilne z poniższą zmianą
- poprawiono pliki odpowiedzialne za obsługę funkcji newGif
- usprawniono zapis/odczyt plików konfiguracyjnych
- choć spowalnia emulację, wibracja kontrolera ponownie działa poprawnie
- poprawiono obsługę kontrolera USB
Teoretycznie powinno mieć to odwzorowanie na prędkości działania emulatora, a także jego kompatybilności co w największej mierze powinni odczuć miłośnicy gier takich jak: Spyro: A New Beginning, Spyro: the Eternal Night, Tales of Legendia, Ty the Tasmanian Tiger 2, X-men Origins: Wolverine, Sly 3, ICO, Tekken 4, Call of Duty: World at War - Final Front, Star Wars: Force Unleashed, Metal Gear Solid 3, FFX-2, Legend of Legaia oraz Gran Turismo 4. Tyle w teorii, zapraszam więc do
downloadu, by potwierdzić ją w praktyce, a niecierpliwych na
oficjalną stronę projektu oraz do
automatycznego repozytorium wersji SVN.