Spowolnienie w czasie gry

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
Al99
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 23 listopada 2007, 03:35

Spowolnienie w czasie gry

Post autor: Al99 »

Witam wszystkich, 8-)

1. Mam pytanie. Zakupiłem nowego kompa, pamięć 4GB, super karta, jednym słowem wypas :)
"Wprost idealnie nadaje się do wypróbowania ulubionych gier na PS" pomyślałem :wink:

Gra, o której powiem to Legacy of Kain: Soul Reaver
a emulator ePSXe 1.70
Moje ustawienia (wykorzystane z Artykułu na stronie głównej):

Pete's OpenGL plugin 1.76

Resolution/Color:
- 1024x768 Fullscreen [32 Bit]
- Keep psx aspect ratio: off

Textures:
- R8G8B8A8
- Filtering: 6
- Hi-Res textures: 1
- VRam size: 0 MBytes

Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto

Compatibility:
- Offscreen drawing: 3
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 0
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on

Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: off
- 15 bit FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: on
- Screen cushion: off
- Game fixes: off

Eternal SPU Plugin 1.41:
Audio Out Method - SPUAsync - Smooth

Podcza gry odnoszę wrażenie, że w czasie walki z przynajmniej dwoma przeciwnikami gra trochę zwalnia. Nie ma zacięć tylko spowolnienie.... :(

W ustawieniach zaznaczyłem możliwe przyczyny. Czy to wina ustawienia grafiki na Screen Smoothing czy też ustawienia pluginu dżwiękowego na SPUAsync - Smooth? Jak rozwiązać problem ?
Chciałbym, żeby na nowym kompie wszystko szło lux.... :(

2. Jak nazywa się gra na drugim screenie na stronie głównej z opisu emulatora ePSXe ?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc 8-)
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Zakupiłem nowego kompa, pamięć 4GB, super karta, jednym słowem wypas :)
Skoro komputer nowy, to procesor z dwoma rdzeniami co najmniej. Z miejsca odsyłam do tego tematu.
Podcza gry odnoszę wrażenie, że w czasie walki z przynajmniej dwoma przeciwnikami gra trochę zwalnia. Nie ma zacięć tylko spowolnienie.... :(
Wciśnij proszę podczas gry klawisz Delete. W lewym-górnym rogu pojawi się licznik. Jaką wartość przyjmuje amplituda wyświetlanych FPSów?
Czy to wina ustawienia grafiki na Screen Smoothing
Najlepiej sprawdzić, wyłączając na chwilę smoothing celem testu.
czy też ustawienia pluginu dżwiękowego na SPUAsync - Smooth?
J.w., choć nie sądze, aby problemy stwarzała któraś z tych opcji.

Pondato:

- podaj jeszcze ustawienia antyaliasingu i filtrowania anizotropowego [do sprawdzenia we właściwościach karty graficznej]
- wypróbuj Pete's OpenGL2 Driver 2.7; optymalna i hi-endowa konfiguracja do znalezienia na stronie
- Soul Reaver uruchamiany jest z napędu czy z obrazu?
- czy w przypadku innych gier wystepują takie same problemy?
Jak nazywa się gra na drugim screenie na stronie głównej z opisu emulatora ePSXe ?
Ta? Chrono Cross. Inna? Podaj link do screena.
Al99
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 23 listopada 2007, 03:35

Post autor: Al99 »

Skoro komputer nowy, to procesor z dwoma rdzeniami co najmniej. Z miejsca odsyłam do tego tematu.
Zgadza się :). Użyłem teraz Pete's OpenGL2 Plugin 2.8 ale wciąż wydaje mi się, że gra zwalnia....
Wciśnij proszę podczas gry klawisz Delete. W lewym-górnym rogu pojawi się licznik. Jaką wartość przyjmuje amplituda wyświetlanych FPSów?
"59.9" i tak utrzymuje się cały czas nawet przy tym zwalnianiu....
- Soul Reaver uruchamiany jest z napędu czy z obrazu?
z obrazu
- czy w przypadku innych gier wystepują takie same problemy?
może trochę
Chrono Cross
Tak, o tego screena chodziło dzięki
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5220
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Po pierwsze jesli działąsz pod XP to zainstaluj ForceASPI, a jeszce lepszeym pomysłem jest zrzucenie gry na dysk.

Co do konfiguracji:
Resolution/Color:
- 1024x768 Fullscreen [32 Bit]
Zła rozdzielczość, powinno stosować się natywną 320x240 oraz jej wielokrotności, a nie rozdzielczość pulpitu. Przemnóż powyższe razy 3, wpisz i uruchom w na pełnym ekranie.
Textures:
- Filtering: 6
- Hi-Res textures: 1
- VRam size: 0 MBytes
a) nie wiem po co tak wysokie filtrowanie 2 do gier 3D w zupełności wystarcza
b) jak już decydujesz się korzystać z hires (które tak na marginesie brzydko moim zdaniem wygląda) to uzupełnij ilość VRAMu, zamiast korzystać z automatu - proponuję wpisać tam z ręki wartość równą lub nawet 2x większą aniżeli masz na karcie czyli 256 lub 512. Pomimo że nie ma opcji do wyboru, można wpisać samodzielnie.
Eternal SPU Plugin 1.41:
Audio Out Method - SPUAsync - Smooth
Eh no, obstawiam ze tu leży pies pogrzebany - sprawdź jak gra działa na Eternalu w trybie Thread, lub/i wypróbuj dźwiękową wtyczkę od PEOpS`ów.
2BII!2B
ODPOWIEDZ