RPCS3 WIP 220103

Na oficjalnym kanale RPCS3 opublikowano nowe materiały poświęcone pracom nad tytułowym emulatorem.

RPCS3-wip20220103

Wpisem z 3 stycznia 2022 r. autorzy prezentują zmiany wprowadzone w projekcie umożliwiające m.in. bezproblemowe uruchomienie interfejsu użytkownika XMB na najnowszym oprogramowaniu systemowym konsoli, chwaląc się przy tym poprawnym jego wyświetlaniem oraz implementacją w emulatorze kilku dostępnych w nim funkcji.

Czytaj dalej RPCS3 WIP 220103

RPCS3 0.0.20

Autorzy RPCS3 oficjalnie poinformowali o rozpoczęciu nowego cyklu rozwojowego projektu i związanego z nim przejścia na kolejną cyfrę w oznaczeniu rozwojowej wersji emulatora.

RPCS3 on Windows

Przeskok na wyższą numerację, standardowo okraszono statystykami określającymi zakres prac, jakie wykonano pomiędzy kolejnymi wydaniami aplikacji. Przywołana analiza dla tytułowej wersji 0.0.20 przedstawia się następująco:

Czytaj dalej RPCS3 0.0.20

RPCS3 Dev-0.0.19-13104

Jestem zdania, że weekendowa przerwa jest doskonałą okazją na bliski kontakt trzeciego stopnia z większą porcją materiałów poświęconych emulacji. Z tego powodu, wrzucam na serwer najnowsze pliki oraz komplet informacji dot. zmian jakie wprowadzono w tytułowym emulatorze RPCS3.

RPCS3 on Windows.

Względem poprzednio opisanych odsłon, lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 15 grudnia 2021 r. oznaczonej jako v0.0.19-13104 obejmuje między innymi:

  • zaimplementowano emulację układu V406 USIO, wykorzystywanego przez automaty Namco System 357 na które ukazały się tytuły takie jak: Dragon Ball ZENKAI Battle Royale; Mobile Suit Gundam: Extreme Vs. Maxi Boost, Razing Storm, Taiko no Tatsujin Murasaki ver., czy Tekken Tag Tournament 2 Unlimited;
  • poprawiono błędy w emulacji RSX występujące z powodu niewłaściwej propagacji tekstur pomiędzy wywołaniami renderującymi oraz działanie niebuforowanego trybu wyświetlania obrazu;
  • zaktualizowano serwer sieciowy Rpcn do wersji 0.5.0, rozszerzając jego możliwości o m.in. nowy alokator pamięci, menadżer pamięci podręcznej oraz emulację funkcji sceNpMatching2DeleteServerContext, sceNpBasicGetFriendListEntry oraz sceNpManagerGetPsHandle;
Czytaj dalej RPCS3 Dev-0.0.19-13104

RPCS3 WIP 211126

Na oficjalnym kanale RPCS3 opublikowano nowe materiały poświęcone pracom nad tytułowym emulatororem.

RPCS3 WIP 211126

Wpisem z 26 listopada 2021 r. autorzy prezentują usprawnienia graficzne obejmujące m.in. poprawne generowanie dynamicznych cieni w grach Nughty Dog oraz efektów świetlnych w tytułach ze stajni Insomniac.

Czytaj dalej RPCS3 WIP 211126

RPCS3 WIP 211120

Na oficjalnym kanale RPCS3 opublikowano nowe materiały poświęcone pracy nad tytułowym emulatororem.

RPCS3 WIP 211120

Wpisami z 18 i 20 listopada 2021 r. autorzy opisują zalety korzystania z najnowszego sprzętu, wskazując co najmniej 20% wzrost prędkości przy wykorzystaniu instrukcji AVX-512 dostępnych w 12.generacji procesorów Intel Core.

Czytaj dalej RPCS3 WIP 211120

RPCS3 0.0.19

Autorzy RPCS3 oficjalnie poinformowali o rozpoczęciu nowego cyklu rozwojowego projektu i związanego z nim przejścia na kolejną cyfrę w oznaczeniu rozwojowej wersji emulatora.

PS3 emulator running game #050

Przeskok na wyższą numerację, standardowo okraszono statystykami określającymi zakres prac, jakie wykonano pomiędzy kolejnymi wydaniami aplikacji. Przywołana analiza dla tytułowej wersji 0.0.19 przedstawia się następująco:

Czytaj dalej RPCS3 0.0.19

RPCS3 Dev-0.0.19-12984

Z myślą o tym, by materiały publikowane były w miarę regularnie i co bardziej istotne bez większych opóźnień, postanowiłem przysiąść nad tytułowym projektem RPCS3 i w listopadzie przedstawić Wam całkiem świeże materiały z nim związane.

PS3 emulator running game #032

Względem poprzednio opisanych odsłon, lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 4 listopada 2021 r. oznaczonej jako v0.0.19-12984 obejmuje między innymi:

  • dodano wsparcie dla kamer PlayStation Eye oraz EyeToy;
  • wprowadzono mechanizmy umożliwiające ładowanie plików wykonywalnych ELF/PRX/OVL z dowolnego folderu znajdującego się w katalogu /dev_bdvd/PS3_GAME/USRDIR oraz montowanie obrazów gier spoza katalogu /PS3_GAME/USRDIR;
  • zaimplementowano wsparcie dla gitar będących kontrolerami przeznaczonymi dla gry Guitar Hero Live;
Czytaj dalej RPCS3 Dev-0.0.19-12984

RPCS3 WIP 211024

Na oficjalnym kanale RPCS3 opublikowano informacje o postępach, jakie poczyniono w pracach nad tytułowym emulatorem.

rpcs3 WIP 2021-10-24

Wpisami z 24 października 2021 r. autorzy donoszą o owocnym zakończeniu prac nad wdrożeniem obsługi PlayStation Eye Camera, którą wykorzystać można choćby do… śledzenia ruchów głowy kierowcy w Gran Turismo 5.

Czytaj dalej RPCS3 WIP 211024

RPCS3 WIP 211020

Na oficjalnym kanale RPCS3 opublikowano informacje o ostatnich postępach, jakie poczyniono w pracach nad tytułowym emulatorem.

rpcs3-wip20211020

Wpisem z 20 października 2021 r. autorzy chwalą się zwiększoną kompatybilnością programu, pozwalającą w chwili obecnej uruchomić (z lepszym bądź gorszym rezultatem) wszystkie 3233 tytuły z testowanej biblioteki gier. Trzymam kciuki, by w jak najkrótszym czasie przywołane 3 tysiące pozycji zyskało status w pełni grywalnych tytułów. Tymczasem, wielkie brawa dla autorów.

Czytaj dalej RPCS3 WIP 211020

RPCS3 Dev-0.0.18-12895

Kontynuując serie niusów poświęconych rozwojowym wydaniom emulatora RPCS3 przyjrzymy się bliżej nowościom, jakie znalazły się w tytułowym emulatorze względem poprzednio opisanej wersji.

PS3 emulator running Dragon Ball

Lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 13 października 2021 r. oznaczonej jako 0.0.18-12895-ab6c74b3 obejmuje między innymi:

  • wdrożono nowy system łatek, który w porównaniu do dotychczasowego metody podmiany instrukcji zapewnia między innymi 64k dedykowanej pamięci, dynamiczną alokację kodu, wywołania funkcji LLE/HLE, skoki do wskazanego adresu, priorytet przetwarzania wprowadzanego kodu, definiowanie flag określających operacje wykonywane na instrukcjach (zapis/odczyt/wykonanie), zabezpieczenie przed wykonaniem błędnie zdefiniowanych instrukcji;
  • zoptymalizowano kod odpowiedzialny za obsługę SPU LLVM w zakresie przetwarzania danych związanych m.in. z funkcjami/instrukcjami: VPERM2B, VDBPSADBW, ctlz, ctpop, avg, SHUFB, fpcast, FI, fre, frsqe, fmax, fmin, vmovd, itd.;
  • zaktualizowano serwer gry sieciowej RPCN do wersji 0.4, która umożliwia definiowanie znajomych i wysyłanie im zaproszeń do gier;
Czytaj dalej RPCS3 Dev-0.0.18-12895