RPCS3 Dev-0.0.22-13821

Kontynuując serie wpisów uzupełniających i nadganiających powstałe zaległości, zapraszam do zapoznania się ze zmianami jakie znaleźć można w kodzie najnowszych wydań rozwojowej wersji emulatora RPCS3.

PS3 emulator running game #037 - image at PSEmu.pl source of PS# emulation news, recent RPCS3 emulator builds, free homebrew games and more. Odwiedź PSEmu.pl po najnowsze wersje emulatorów, aktualności, darmowe gry niezależne, informacje dot. emulacji PS3 na systemach Windows i Linux.

Względem poprzednio opisanych odsłon, lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 24 czerwca 2022 r. oznaczonej jako v0.0.22-13821 obejmuje między innymi:

  • zaimplementowano podstawowe kod HLE odpowiedzialny za operację wysunięcia oraz włożenia płyty do napędu oraz rozbudowano go o obsługę płyt z systemów PS1 oraz PS2;
  • wdrożono obsługę protokołu IPC poprzez implementację serwera PINE;
  • usprawniono działanie rekompilatora PPU LLVM na platformie arm64;
  • naprawiono obsługę pamięci wirtualnej oraz ograniczeń W^X JITpod kątem układów Apple Silicon;
  • wprowadzono poprawki eliminujące problemy z wydajnością emulatora pracującego w trybie OpenGL na układach graficznych od AMD;
Czytaj dalej „RPCS3 Dev-0.0.22-13821”

11th RPCS3 BDAY

Był nius rok temu, wypada złożyć życzenia również w bieżącym. Komunikuje zatem wszem i wobec, że W dniu dzisiejszym, tytułowy projekt RPCS3 obchodzi 11.jubileusz istnienia na scenie. Mając na uwadze powyższe,

RPCS3 10th bday.

gratuluję przebiegu i niezwykle owocnej pracy, życzę przy tym dalszych sukcesów, które cieszyć będą wszystkich użytkowników tego emulatora.

RPCS3 0.0.22

Autorzy RPCS3 oficjalnie poinformowali o rozpoczęciu nowego cyklu rozwojowego projektu i związanego z nim przejścia na kolejną cyfrę w oznaczeniu rozwojowej wersji emulatora.

rpcs3-029 - image at PSEmu.pl source of PS# emulation news, recent RPCS3 emulator builds, free homebrew games and more. Odwiedź PSEmu.pl po najnowsze wersje emulatorów, aktualności, darmowe gry niezależne, informacje dot. emulacji PS3 na systemach Windows i Linux..

Przeskok na wyższą numerację, standardowo okraszono statystykami określającymi zakres prac, jakie wykonano pomiędzy kolejnymi wydaniami aplikacji. Przywołana analiza dla tytułowej wersji 0.0.22 przedstawia się następująco:

Czytaj dalej „RPCS3 0.0.22”

RPCS3 WIP 220406

Na oficjalnym kanale RPCS3 opublikowano nowe materiały poświęcone tytułowemu emulatorowi.

RPCS3-WIP-202200406 - image at PSEmu.pl source of PS# emulation news, recent RPCS3 emulator builds, free homebrew games and more. Odwiedź PSEmu.pl po najnowsze wersje emulatorów, aktualności, darmowe gry niezależne, informacje dot. emulacji PS3 na systemach Windows i Linux..

Wpisem z 6 kwietnia 2022 r. autorzy zaprezentowali artykuł opublikowany na łamach magazynu DigitalTrend, jaki powstał na podstawie rozmowy przeprowadzonej z jednym z członków zespołu w kwestiach odnoszących się bezpośrednio do tematu wstecznej kompatybilności PlayStation5, kanałów dystrybucji gier poprzednich generacji i emulacji systemu PS3.

Czytaj dalej „RPCS3 WIP 220406”

RPCS3 Dev-0.0.21-13400

Nietypowo, bo z początkiem miesiąca, wypuszczam kolejną porcję informacji poświęconych nowemu wydaniu, rozwojowego RPCS3. Odpuszczam jednak dalsze dygresje na temat braku zapowiadanej wersji dla systemu macOS… i choć zapewne byłoby to miłe, to jednak nie przystoi mi dalej piszczeć jak mała dziewczynka… szczególnie, gdy ww. sprzętu nawet nie planuję zakupić :]

RPCS3 emulator for Windows running Dragon Ball - PSEmu.pl PS3 Emulation. RPCS3, download, news, download games

W związku z tym na spokojnie przyjrzyjmy się, jakie zmiany względem poprzednio opisanych odsłon, wprowadzono w wersji z dnia 5 marca 2022 r. oznaczonej jako v0.0.21-13400 obejmuje między innymi:

  • wdrożono statyczne adresowanie pamięci dla wybranych operacji cieniowania wierzchołków, co nie tylko zwiększyło prędkość tej operacji, ale spowodowało dochodzący do 10% ogólny wzrost wydajności emulatora;
  • zaimplementowano dodatkowe mechanizm filtrowania obrazu wyświetlanego z wykorzystaniem MSAA, usuwając artefakty widoczne w niektórych grach, zmniejszając zniekształcenia aliasingu i podnosząc jakość generowanej grafiki;usprawniono działanie algorytmów testowania kolizji oraz wdrożono dodatkowe mechanizmy buforujące celem zwiększenia prędkości wyszukiwania tekstur w pamięci podręcznej;
Czytaj dalej „RPCS3 Dev-0.0.21-13400”

RPCS3 Dev-0.0.21-13359

Miałem cichą nadzieję, że do czasu publikacji poświęconej kolejnej odsłonie rozwojowej RPCS3 pojawi się wydanie emulatora przeznaczone dla systemów macOS. Przeliczyłem się, może się uda następnym razem, a w międzyczasie cieszmy się ze zmian jakie trafiły do projektu w marcu br.

rpcs3-034

Względem poprzednio opisanych odsłon, lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 20 marca 2022 r. oznaczonej jako v.0.0.21-13359 obejmuje między innymi:

  • zaimplementowano nową metodę synchronizacji pomiędzy jednostkami CELL i RSX, usuwając błędy występujące w obsłudze DMA pod interfejsem Vulkan;
  • podobne modyfikacje, usuwające błędną obsługę buforów DMA wdrożono dla sterowników układów graficznych Intel;
  • poprawiono błędy występujące przy emulacji funkcji cellSearchStartListSearch, wdrożono emulację funkcji cellMusic i rozpoczęto implementację emulacji funkcji cellMusicDecode;
Czytaj dalej „RPCS3 Dev-0.0.21-13359”

RPCS3 WIP 220219

Na oficjalnym kanale RPCS3 opublikowano nowe materiały poświęcone tytułowemu emulatorowi.

RPCS3-WIP-20220219

Wpisem z 19 lutego 2022 r. autorzy zaprezentowali listę gier, charakteryzujących się niskim zużyciem zasobów, co umożliwia ich bezproblemowe uruchomienie na urządzenia o niewyśrubowanej konfiguracji i niskim poborze mocy.

Czytaj dalej „RPCS3 WIP 220219”

RPCS3 Dev-0.0.20-13309

Mam dziwne przeczucie że opisywany wcześniej PPSSPP nie będzie jedynym projektem, który w najbliższym czasie doczeka się nowego wydania zawierającego istotne zmiany. Z myślą o tym wypuszczam pośpiesznie niusa o rozwojowej wersji RPCS3 z lutego br.

rpcs3-050

Względem poprzednio opisanych odsłon, lista zmian wprowadzonych w wersji z dnia 21 lutego 2022 r. oznaczonej jako v0.0.20-13309 obejmuje między innymi:

  • poprawiono algorytmy asynchronicznego przetwarzania tekstur, zapewniających pełną zgodność ze specyfikacją interfejsu Vulkan i kompatybilność z najnowszymi (v.430+) sterownikami Nvidia;
  • usprawniono obsługę kontrolerów gier pod systemem macOS Monterey;
  • zaimplementowano otwartoźródłową bibliotekę SoundTouch z myślą o wyeliminowaniu trzasków w generowanym dźwięku przy pauzowaniu emulacji oraz zapewnieniu poprawnej obsługi zmiany szybkości i czasu trwania sygnału audio pod systemami Linux;
  • znacząco rozbudowano kod projektu tworzony z myślą o kompilacji programu dla macOS ze wsparciem systemów od wersji 11.6 oraz procesorów M1 i Intel;
Czytaj dalej „RPCS3 Dev-0.0.20-13309”