Play! v.0.48

Końcówka ubiegłego roku została zdominowana przez konkurencyjne projekty i nic w tym dziwnego, bo systematyczne publikacje wydajnych emulatorów PS2 dla systemów Linux i Android nie da się witać inaczej, niż z otwartymi ramionami. Mimo to, tytułowy Play! jest projektem który wśród emulatorów ww. systemu budzi u mnie najcieplejsze odczucia . Wynikać to może z przemyślanych założeń projektowych, wszechstronności autora, multiplatformowych wydań, a może po prostu lubię niszowe programy. Sprawa wymaga głębszych przemyśleń i może wrócę do tego przy okazji kolejnych wpisów…

Play! emulator

Tymczasem, przyjrzyjmy się liście zmian, jaką opublikowano wraz z oznaczonym numerem v.0.48 stabilnym wydaniem emulatora z 13 stycznia br. obejmuje:

  • dodano opcję umożliwiającą włączenie JIT AltServer pod systemem iOS;
  • usunięto błędy powodujące krytyczne zamykanie aplikacji dla Androida;
Czytaj dalej Play! v.0.48

PCSX2 WIP#220108

Kontynuując serię niusów o kulisach projektu , uprzejmie informuję że na oficjalnym kanale PCSX2 opublikowano nowe materiały poświęcone pracom nad tytułowym emulatororem.

pcsx2wip-20220108

Wpisem z 8 stycznia 2022 r. autorzy podzielili się materiałami dedykowanymi implementacji interfejsu Vulkan. Możliwość generowania obrazu z wykorzystaniem tej biblioteki, samo w sobie jest świetną wiadomością i można by na tym zakończyć komentarz. Podkreślić jednak należy, że za wprowadzeniem opisywanej zmiany stoi Stenzek będący frontmenem opisywanego wielokrotnie DuckStation, a przesiadka na nowowprowadzony interfejs w lwiej części przypadków powoduje znaczący przyrost wydajności emulatora. Cóż rzecz więcej… Wielkie brawa.

Czytaj dalej PCSX2 WIP#220108

AetherSX2 alpha-981

Szanowne Panie, Drodzy Panowie. Ktoś z Was czeka na informacje dotyczące projektu AetherSX2? Ktoś z Państwa życzy sobie pobrać najnowsze eksperymentalne wydanie tego emulatora? A może wolelibyście odsłonę testową, charakteryzującą się stabilniejszą kulturą pracy? Jeżeli choć jedna odpowiedź na powyższe pytanie brzmi twierdzącą to z przyjemnością informuję że tutaj znajdziecie spełnienie wszystkich z przywołanych wyżej życzeń.

aethersx2-alpha-981

Mając to na uwadze zapraszam do zapoznania się ze zmianami zmianach, jakie 4 stycznia 2022 r. trafiły do eksperymentalnej wersji projektu oznaczonej symbolem alpha-981.

Czytaj dalej AetherSX2 alpha-981

PCSX2 dev.1.7.0-2166

Tradycyjne postanowienia noworoczne zamierzam co prawda trzymać na prywatnym podwórku, nie znaczy to jednak że nie mogę sobie czegoś założyć ciut wcześniej. Tym oto sposobem wpadłem na jakże dziwny pomysł by zrobić sobie mały Świąteczny challenge i do końca roku nadrobić wszystkie niusowe zaległości. Tak też zamierzam uczynić, co rozpoczynam niniejszym wpisem z aktualnymi materiałami poświęconymi tytułowemu PCSX2.

PCSX2 emulator running ICO

Oznaczona ciągiem v1.7.0-dev-2166 wersja z 27 grudnia br., w stosunku do opisanych poprzednio wydań zawiera zmiany obejmujące między innymi:

  • migrację środowiska produkcyjnego do GitHub Actions wdrażając automatyczne kompilacje kodu dla 32. i 64.bitowych wydań Linuksa oraz analogiczne wersje dla Windows w dwóch wariantach przeznaczonych dla procesorów z instrukcjami SSE4 oraz AVX2;
  • zaimplementowano nową metodę przetwarzania danych w ramach GSOffset, zastępując dotychczasowy tryb buforowany i eliminując występujące w nim wycieki pamięci;
  • naprawiono problemy występujące przy grach korzystających z flagi AA1, zapewniając poprawną obsługę mieszania alfa i wyświetlania linii przy zastosowanym antyaliasingu krawędzi;
  • dodano w debuggerrze funkcje przeszukiwania pamięci oraz odblokowano dostęp do adresów 0xB*;
Czytaj dalej PCSX2 dev.1.7.0-2166

AetherSX2 WIP#3

Pomimo, że tytułowa aplikacja nie doczekała się oficjalnej inauguracji, autor projektu nie szczędzi wysiłków na dopracowanie przedpremierowego wydania programu.

AetherSX2 WIP 2021-12-20

Mając na uwadze powyższe, a nie chcąc pozostać w tyle, nie pozostaje mi nic innego jak przybliżyć Wam informacje o zmianach, jakie 20 grudnia 2021 r. znalazły się w testowej wersji emulatora AetherSX2

Czytaj dalej AetherSX2 WIP#3

PCSX2 WIP#211219

Jakiś czas temu wspomniałem na łamach naszych mediów społecznościowych (choćby tutaj), że w ślad za autorami RPCS3 również i zespół tworzący PCSX2 rozpoczął publikację materiałów ilustrujących postępy prac nad tytułowym emulatorem. Przywołanych wpisów zaczyna przybywać, więc będzie nie najgorszym pomysłem, by te pojawiały się i tutaj.

PCSX2 with 2GB Memory Card

Inaugurując przedmiotowe materiały, informuję ze wpisem z 19 grudnia 2021 r. autorzy pokazali wszem i wobec prezent, jaki na święta przygotowano dla miłośników PCSX2. Kto nie dostał na Mikołaja wymarzonego kucyka, różowej piżamki, czy najnowszego lambo w tym samym kolorze, bez większego wysiłku, listów do M. i łaski pozostałych domowników, może zgarnąć rozwojowe wydanie tytułowego emulatora, które dzięki wysiłkom autorów obsłuży karty pamięci o wielkości dochodzącej do 2GB.

Czytaj dalej PCSX2 WIP#211219

Play! v.0.47

Może tytułowy Play!, nie jest projektem wiodącym prym w segmencie programów udających drugie PlayStation, przeznaczonych czy to dla urządzeń mobilnych, czy dla komputerów stacjonarnych, niemniej w moim odczuciu to właśnie jego nieszablonowość powoduje powiew świeżości na scenie emulacji PS2.

Play! PS2 emulator running LEGO StarWars

Dlatego przyjrzyjmy się liście zmian, jaką opublikowano wraz z oznaczonym numerem v.0.47 stabilnym wydaniem emulatora z 8 grudnia br., która obejmuje:

  • zaimplementowano AltJIT umożliwiający korzystanie z kompilacji JIT na urządzeniach z iOS 14+;
  • poprawiono błędy powodujące niekontrolowane zamykanie programu pod systemem Android;
  • usprawniono działanie filtrów w obrazie generowanym z wykorzystaniem interfejsu Vulkan zwiększając jakość wyświetlanej grafiki;
Czytaj dalej Play! v.0.47

AetherSX2 WIP#2

Staram się by na stronie głównej, czy w danym pionu nie pojawiały się dwa niusy o tym samym projekcie. Na ogół, niniejsze starania przynoszą zamierzony rezultat. Czasem jednak założeniom sprostać się nie da…

AetherSX2-wip20211204

Tak też jest w dniu dzisiejszym z powodu tytułowego AetherSX2, który nie tylko przeszedł w fazę beta, ale również został udostępniony zainteresowanym do testów.

Czytaj dalej AetherSX2 WIP#2

AetherSX2 WIP#1

W odległej galaktyce, dawno dawno temu, gdy obgryzając paznokcie czekałem na pojawienie się PCSX2 v1.0 i napawałem się skokiem technologicznym jaki oferowały pierwsze smartfony pracujące na czwartej odsłonie Androida… fantazjowałem o PCSX2 w wersji przeznaczonej na urządzenia mobilne. Podobnie marzył mi się inteligentny telefon umożliwiający bezproblemową emulację tytułów z pierwszego PlayStation i w ogóle normalnie działający smartfon, którym ciężko było nazwać cokolwiek z drugim Andkiem na pokładzie.

AetherSX2


Po dziesięciu latach, większość urządzeń dostępnych na rynku pozwala na komfortową pracę, uruchomienie gier z PS1 bez zwisów i pikselozy nie przysparza też żadnych problemów, a rozwój Androida umożliwia równie proste uruchomienie tytułow z PSP na 50+ calowym ekranie 4K… kto wie może za chwilę spełni się i pierwsze z wspomnianych życzeń.

Czytaj dalej AetherSX2 WIP#1

Play! v.0.46

Odnoszę wrażenie, że za bardzo skupiłem się na publikacji materiałów poświęconych rozwojowym wydaniom tytułowego emulatora i poprzednie stabilne wersje projektu Play!, ot tak i po prostu umknęły mojej uwadze. Zdarza się, zapominać się rzecz ludzka i błąd to żaden, bo z sytuacji łatwo wybrnąć, nadganiając powstałe zaległości, co niniejszym wpisem czynię.

Play! na iOS

Lista zmian, jaką opublikowano wraz z oznaczonym numerem v.0.46 stabilnym wydaniem emulatora z 11 listopada br. obejmuje:

  • poprawiono obsługę kontrolerów gier pod systemem Linux;
  • aplikacja dla systemu Android migrowała do SDK 30, co za tym idzie emulator zyskuje wsparcie 11. wersji Androida i wszystkie smakołyki tego systemu tj. dedykowany folder danych programu, usunięcie wszystkich danych przy odinstalowaniu apki, itp. Posiadacze urządzeń z Android 10 nadal będą mogli korzystać z programu i pamięci urządzenia bez ww. udogodnień;
Czytaj dalej Play! v.0.46