epsxe 1.6.0 i final fantasy 7 problem z texturami 2D

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
psemu91
Junior
Junior
Posty: 7
Rejestracja: 06 marca 2009, 22:48

epsxe 1.6.0 i final fantasy 7 problem z texturami 2D

Post autor: psemu91 »

Witam,
Mam taki problem używam epsxe 1.6.0 i chciałem sobie zagrać w final fantasy 7.

Konfiguruje grafę ("pete's openGL Driver 1.76") i włączam grę. Wszystko fajnie, grafika w walkach jest wspaniała, i przejścia są i wszystko by było ok, gdyby nie fakt że na tłach 2 D pojawiają się zielone paski, kreski itp. Po dalszej grze widzimy nowe odcienie czyli czerwony itp. Próbowałem różnych kombinacji i pozbyłem się tych kresek ale teraz tła 2d wyglądają ohydnie. Tak samo miałem na moim wcześniejszym komputerze. Oba posiadają karty Nvidii, może to dlatego?

Aha, na wcześniejszym kompie używałem epsxe 1.5.2 i wtyczkę "Pete's DX6 D3D Driver 1.76".

Dzieki za pomoc!
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5211
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Generalnie rzecz ujmując... podaj obecne ustawienia, w przypadku wtyczek Pete`a masz magiczny przycisk kopiowania ustawień, ułatwiający ten proces.

Tyle z praktyki, jeśli chodzi o teorię
Filtrowanie tekstur w trybie conajmniej 2-gim oraz włączone poniższe opcje
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on
powinny załatwić sprawę zielonych pasków na tłach.

A jak chcesz żeby było jeszcze ładniej to podaj konfigurację też sprzętową i coś pokombinujemy.

BTW; nowszy nie znaczy lepszy - jeśli pod uwagę weźmiesz ePSXe w wersjach 1.5.2 i 1.6.0 to w obsłudze FF7 lepiej sprawuje się starsza odsłona emulatora... Choć na nowym sprzęcie (szczególnie na wielordzeniowym) najlepiej będzie się sprawowało ePSXe 1.7.0

edit: w razie wątpliwości sięgnij do poniższej lektury -
http://www.psemu.pl/psx.php?dzial=Artyk ... fig&id=ff7
2BII!2B
psemu91
Junior
Junior
Posty: 7
Rejestracja: 06 marca 2009, 22:48

Post autor: psemu91 »

A więc takie mam ustawienia w pluginie graficznym

Plugin: Pete's OpenGL Driver 1.1.76
Author: Pete Bernert
Card vendor: NVIDIA Corporation
GFX card: GeForce FX 5200/AGP/SSE2

Resolution/Color:
- 640x480 Window mode
[32 Bit]- Keep psx aspect ratio: on

Textures:
- B8G8R8A8
- Filtering: 4
- Hi-Res textures: 1
- VRam size: 128 MBytes

Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto

Compatibility:
- Offscreen drawing: 4
- Framebuffer texture: 3
- Framebuffer access: 4
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on

Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: off
- 15 bit FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: off
- Screen cushion: off
- Game fixes: on [00000001]


I na tych ustawieniach pojawiają się te przeklęte kreski. Można też przestawić na lepszą konfiguracje ale to nie zmienia nic, bo dalej widać te "zniekształcenia" graficzne.

Za to jeśli ustawie je tak, to kreski znikają:

Plugin: Pete's OpenGL Driver 1.1.76
Author: Pete Bernert
Card vendor: NVIDIA Corporation
GFX card: GeForce FX 5200/AGP/SSE2

Resolution/Color:
- 640x480 Window mode
[32 Bit]- Keep psx aspect ratio: on

Textures:
- B8G8R8A8
- Filtering: 4
- Hi-Res textures: 0
- VRam size: 128 MBytes

Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto

Compatibility:
- Offscreen drawing: 4
- Framebuffer texture: 3
- Framebuffer access: 4
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on

Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: off
- 15 bit FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: off
- Screen cushion: off
- Game fixes: on [00000001]


Niestety 2D jest wtedy o wiele brzydsze. Natomiast jeśli przestawie z "texture Filtering: 4 na 6" znowu one się pojawiają. (ale w mniejszej ilośći). Można to jakoś naprawić?

Aha mam Geforce 5200 FX wcześniej miałem geforce 2 mx 400 (wiem że nie są to super karty :D ale na emu psx'a powinny starczyć szczególnie moja aktualna).

Próbowałem z OpenGL 2 i tam problemu nie ma jeśli się ustawi konfigurację na taką:

Plugin: Pete's OpenGL2 Driver 2.8
Author: Pete Bernert
Card vendor: NVIDIA Corporation
GFX card: GeForce FX 5200/AGP/SSE2

Resolution/Color:
- 640x480 Window mode
- Internal X resolution: 1
- Internal Y resolution: 1
- Keep psx aspect ratio:
- No render-to-texture: ę

- Filtering: 0
- Hi-Res textures: 2
- TexWin pixel shader: on
- VRam size: 128 MBytes

Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto

Compatibility:
- Offscreen drawing: 1
- Framebuffer effects: 2
- Framebuffer uploads: 1

Misc:
- Scanlines: off
- Mdec filter: on
- Screen filtering: on
- Shader effects: 4/4
- Flicker-fix border size: 0
- GF4/XP crash fix: off
- Game fixes: on [00000002]

Tylko jest problem. Walki odbywają się w zmniejszonym tempie i jest gorsza grafika 3D niż w pluginie "OpenGL 1.76" a myśle że mój sprzęt na większych konfiguracjach spowolni także i grę w 2D (już próbowałem).

Mogę też umieścić screena, jeśli będzie potrzeba.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5211
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Problem stanowi natywna rozdzielczość gry - zrób mały eksperyment i odpal emulator w rozdzielczości 320x240 po czym przyjrzyj się tłom. Bez problemu zauważysz, że te wyglądają doskonale, bo właśnie do takiej rozdzielczości zostały one wyrenderowane. Natomiast w momencie gdy rozciągasz je 2-krotnie (640x480) siłą rzeczy zaczynają wyglądać źle i aby polepszyć jakość obrazu należy nałożyć na to filtr lub/i skorzystać z wygładzania w wysokiej rozdzielczości.

Problem w tym, że opcje takie jak:
- Hi-Res textures
- Screen smoothing
zostały wprowadzone z myślą o kartach dużo wydajniejszych aniżeli GF2MX czy FX5200, dokładniej rzecz ujmując wymagają co najmniej GF4Ti lub pełnowartościowej karty z rodziny FX (5700+) toteż ich aktywacja na słabej grafice spowoduje widoczny spadek prędkości.

Cóż Ci mogę więc poradzić? Na początek wypróbuj wspomnianą powyżej opcję wygładzania pełnoekranowego (Screen smoothing) która bardzo przyjemnie pozbywa się kanciastości w generowanym obrazie. Jeśli będziesz zadowolony z rezultatu, a prędkość emulacji nie spadnie drastycznie to masz już rozwiązanie. Jeśli zaś framerate nie pozwoli komfortowo grać pomyśl nad zakupem lepszej grafiki na Allegro bez większych problemów kupisz do 150zł coś porządnego 4Ti (50zł) FX (100zł) 6600 (150zł) a przy odrobinie szczęścia za wspomnianą kwotę nabędziesz 6800 lub 7600, pytanie tylko czy jest sens inwestować w takiego "potwora" dla emulacji PSXa :]
Inne rozwiązanie - jeśli byłeś zadowolony z wcześniejszych efektów wróć do pluginu DX6 D3D - na słabszym sprzęcie różnica między OGL i wspomnianą wtyczką jest w zasadzie niezauważalna.
Jeszcze inne rozwiązanie to skorzystanie z pluginu programowego (Soft Driver) na którym elementy 2D wyglądają po prostu świetnie, a filtry dedykowane grafice dwuwymiarowej zwielokrotniają ten efekt :] Minus takiego rozwiązania jest natomiast taki, że całe 3D z braku obsługi akceleracji sprzętowej wygląda "niezaciekawie".

Popróbuj, pisz o rezultatach.
2BII!2B
KaCzA
Senior
Senior
Posty: 133
Rejestracja: 26 marca 2004, 20:59

Post autor: KaCzA »

Jeśli mogę coś dodać od siebie to proponuje na następny raz skorzystać najpierw z wyszukiwarki. Ponieważ był taki temat, w którym był ten problem.

odsyłam do tego tematu. Może coś to pomoże.

viewtopic.php?t=826
ODPOWIEDZ