Problem z Chrono Cross

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Problem z Chrono Cross

Post autor: Mortus »

Jak sam temat wskazuje mam problem z Chrono Cross. Podczas intra nie ma głosu, po intrze (gdzie jest logo) widac jakieś czarne kwadraty, a gdy próbuje uruchomić już samą gre ePSXe wyskakuje z błędem o treści
"ePSXe.exe wygenerował błędy i będzie zamknięty przez system Windows. Musisz ponownie uruchomić program.".
Mój sprzęt to:
AMD Athlon 700 MHz
256 RAM
GeForce 2 MX
SB Live!
Korzystam z emulatorka w wersji 1.52 i tych wtyczek:
Pete's OpenGL Driver 1.68
Eternal SPU Plugin 1.30
ePSXe CDR WNT/W2K core 1.5.2.
Mój system to Win 2k/Win 98 SE
Proszę o pomoc ;-)
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Gra powinna działać bez problemu w końcu ją przeszedłem i nie spotkałem się z problemami...
1. Błędy w intrze: Wyłacz "frameskip" w Pete's OpenGL Driver 1.68 lub jesli koniecznie chcesz go używać to przełącz się na Pete's OpenGL 1.67 (podejrzewam że to przez to, ale pewności mi brak)
2. Muzyka: Upewnij się ża masz włączoną opcję "EnableXA sound" w konfiguracji dźwięku oraz "Update before accesing register" w samym konfigu Eternala
3. Plugsy: Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to CDRom - spróbuj zmienić na inny np. PeoPs CDR 1.3 (<= kontynuacja doskonałego Pete`s ASPI) chodzi doskonale zarówno pod NT/XP jak i pod 9x/Me... Można też wypróbować Xeven`a => więcej informacji w odpowiednim tekście w dziale Konfiguracja
4. Błąd wingrozy: Ciężko powiedzieć - jeśli powyższe sposoby nie poskutkują można by było spróbować skonfigurować ponownie ePSXe (po uprzednim usunięciu starych ustawień z rejestru)
5. Inne: W powyższych punktach nie wspomniałem o kilku sprawach o których napiszę tu pobieżnie: sterowniki ASPI, sterowniki nVidii (optymalne będą detonatory z serii 30.XX), zrzucenie gry do ISO. Są to sprawy o których nie można zapomnieć a więcej na ich temat jest w FAQu :) i jeszcze jedno > ustawienia plugsa GPU ...
Plugin: Pete's OpenGL Driver 1.68
Resolution/Color:
- 1024x768 Fullscreen - Desktop changing [32 Bit]
- Keep psx aspect ratio: off
Textures:
- R8G8A8A8
- Filtering: 2
- Hi-Res textures: off
- Palettized tex windows: on
- Garbage collection: on
- VRam size: 0 MBytes
Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Compatibility:
- Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 1
- Framebuffer access: 0
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on
Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: off
- Screen cushion: off
- Game fixes: off
I zmiany do nich:
a) rozdzielczość - wiadomo ustawisz na taką jak Ci najbardziej odpowiada
b) efekty typu wiry i rozmycia [bardzo fajne tylko zwolnią Ci pracę emulatora o połowe] włancza się przez "Framebuffer texture: 2" + " Framebuffer access: 4". Pierwsza opcja nie powinna obciążyć za bardzo kompa, ale nie wystarczy w przypadku CC [innym gierkom np. Crash3, Ape Escape, DragonValor doda fajne efekty wirów bez większych zwolnień]. Dodatkowe włączenie "Framebuffer access: 4" włączy Ci wiry i przejścia w CC, ale przędkość w trakcie tych efektów spadnie diametralnie.
2BII!2B
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Post autor: Mortus »

Ustawiłem wszystko tak jak powiedziałeś i nic (czyt. ciągle to samo)... ale się tym nie przejmuję, gdyż po odpaleniu emulatora na Win 98 wszystko chodzi jak (i wygląda) jak ta lala :-)
Teraz tylko się zastanowić... czy to wina ogólnie systemu Win 2k czy tylko w moim mam tak ostro nawalone :?
btw. dzięki za pomoc :-)
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Nie bedzie to dobra nowina, ale wydaje mi się że to wina Twojego systemu - rzeczywiście masz coś nawalone :) bo ePSXe działa bezproblemowo na W2k czy XP (tego pierwszego co prawda nie mam ale na drugim śmiga, a jak na XPku śmiga to z 2k nie powinno być problemów)... Skoro nie W2k nie mam to trudno mi powiedzieć, ale podejrzewałbym sterowniki lub jakiś program działający w tle skaner anytiwusowy lub program wspomagający (np. są spore problemy z Nero DriveSpeed i/lub VirtualCD)...
Najwazniejsze jest jednak to, że masz 98 i nie zostajesz na lodzie, a ogólnie rzecz biorąc to system ten 98 jest lepszy [czyt. bardziej kompatybilny] z ePSXe niż 2k/xp - emulator działa znacznie szybciej niż pod systemami NT, czas ładowania jest o wiele któtszy (ASPI Rulez), poza tym pod XPkiem nie działją mi wibracje w padzie :(

BTW; nie ma sprawy - od tego jest forOOm.
2BII!2B
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Post autor: Mortus »

winter_mute pisze:ePSXe działa bezproblemowo na W2k czy XP (tego pierwszego co prawda nie mam ale na drugim śmiga, a jak na XPku śmiga to z 2k nie powinno być problemów)
Z tym bym polemizował. Bardziej skłonny byłbym powiedzieć że programy działające dobrze pod Win 2k będą śmigały na Win XP ale odwrotnie to już nie zawsze (w końcu XP jest tak zrobiony żeby móc obsługiwać też programy stworzone na starze platformy a 2k nie bardzo...
winter_mute pisze:... Skoro nie W2k nie mam to trudno mi powiedzieć, ale podejrzewałbym sterowniki lub jakiś program działający w tle skaner anytiwusowy lub program wspomagający (np. są spore problemy z Nero DriveSpeed i/lub VirtualCD)...
Całkiem możliwe że to sterowniki (albo DirectX), bo do GeForce'a mam jakieś w wersji 4X.XX... Co do programów działających w tle to na pewno nie bo po pierwsze w ogóle mało programów mi w tle pracuje (nie ma takiej potrzeby), a po drugie jak mam jakies tego typu problemy to zawsze zapobiegawczo wyłączam wszystko co nie jest w 100% potrzebne
winter_mute pisze:Najwazniejsze jest jednak to, że masz 98 i nie zostajesz na lodzie, a ogólnie rzecz biorąc to system ten 98 jest lepszy [czyt. bardziej kompatybilny] z ePSXe niż 2k/xp - emulator działa znacznie szybciej niż pod systemami NT, czas ładowania jest o wiele któtszy (ASPI Rulez)
ohh yeah ;-)
winter_mute pisze: BTW; nie ma sprawy - od tego jest forOOm.
cieszę się :-)
Cedric

Nastepny potrzebujacy pomocy z Crono Cross

Post autor: Cedric »

Witam. A wiec potrzebuje pomocy z Crono Cross bo nie mgoe kontynuowac gry na emulatorze z paru powdow. W niektorych lokacjach po prostu jest caly czarny obraz a na samym dole widac drobny paseczek <=== kawalek poziomu. a tak to 1/3 planszy jest cala czarna ! Nie wiem co z tym zrobic, nie sadze zebym mial cos zle ustawione ... Ale w tym czarnym okienku pokazuje sie CD2 cos cos tam Error. Ale CD1 mam na dysku downloadniete skads i tez pokazuje sie error czy cosik w tych lokacjach niektorych i jest cale czarne tlo. Wiec to nie ejst wina plyty na 100%. Skoro nie plyty ani gry to czego ? mojego systemu(windows2000) ? czy emulatora ? ... plisss help me !
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Post autor: Mortus »

Oj chłopie - masz więcej szczęścia ode mnie - mi na win 2k wcale CC nie chciał ruszyć. Proponuję spróbowac na starej dobrej 98'ce (o ile masz do niej dostęp i ochotę się pobawić w instalowanie) i ustaw emulator tak jak w_m to na górze opisał. I mnie i kumplowi śmiga bez problemu.
A tak z czystej ciekawości - w których lokalizacjach ci się wali?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Cedric pisze:W niektorych lokacjach po prostu jest caly czarny obraz a na samym dole widac drobny paseczek <= kawalek poziomu. a tak to 1/3 planszy jest cala czarna ! Nie wiem co z tym zrobic..... Skoro nie plyty ani gry to czego ? mojego systemu(windows2000) ? czy emulatora ? ... plisss help me !
To typowy błąd pluginu graficznego - na pierwszy rzut oka wygląda, że jest powodowany przez filtrowanie lub framebuffer (ewentualnie frameskipp), ale równie prawdopodobne jest że używasz najnowszej (1.69) wtyczki Pete`a w której należy włączyć sgf [special game fix] "Odd/even bit hack" by bez problemów grać w ChronoCross`a. gdybym jednak się mylił co do wersji pluginu lub rozwiązanie ni pomogło to podaj nazwę i ustawienia Twojego plugsa, powiem Ci co zmienić bo telepatą niestety nie jestem i nie znam Twoich obecnych ustawień.
2BII!2B
koniu

Problem z ChronoCross

Post autor: koniu »

Mam następujący problem z Chrono Cross:
Jestem szczęśliwym posiadaczem pirackiej wersji CC- cała gra na jednej płytce. Kiedy ją uruchamiam najpierw działa normalnie ale kiedy wybieram New Game gra żąda ode mnie włożenia dysku 1. Próbowałem
bez zmieniania płyty w napędzie użyć opcji Change disc, ale wtedy gra wyświetla komunikat "wrong disc". Nie jest to kwestia mojej kopii, bo na prawdziwym Psx-ie działała bez problemu.Co robić ?

Podaje moje wtyczki , choć wątpie by to miało jakis związek:
emulator- epsxe 1.5.2
Pete's OpenGL Driver 1.68
Eternal SPU Plugin 1.30
ePSXe CDR ASPI core 1.5.2.
Proszę o pomoc.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Jestem szczęśliwym posiadaczem pirackiej wersji CC- cała gra na jednej płytce. Kiedy ją uruchamiam najpierw działa normalnie ale kiedy wybieram New Game gra żąda ode mnie włożenia dysku
Mylisz pojęcia :) Jesteś szczęśliwym posiadaczem ripa gry CC, który działa bezproblemowo na szaraku - specjalnie dla niego został odpowiednio ciachnięty. Cały sęk w tym, że ePSXe to nie konsola > fakt że obcięta gra rusza na PSXie nie oznacza w cale że będzie chodzić na emu. ePSXe został zaprojektowany do obsługi pełnych wersji gier (żeby nie powiedzieć oryginalnych) i takiej wersji [2CD] CC śmiga wspaniale pod ePSXe. A z obsługą rippów bywa różnie - raz działają a raz nie.
2BII!2B
ODPOWIEDZ