Witam serdecznie
Mam problem z dostaniem się do Tornado Cleyra (Dysk2 FF9). Po przekroczeniu bramy gra zawiesza się i "wychodzi" do Windows. Dodam, że mam Windows XP i korzystam z zestawu: emulator ePSXe 1.5.2,
Pete's GPU Plugins 1.72, Eternal SPU Plugin v.1.41, bios scph7502.bin. Mój sprzęt to Celeron 2,4 GHz, 256 MB RAM, karta ATI RADEON. Próbowałem też wczytywać grę jako ISO oraz nowszej wersji emulatora ePSXe 1.6.0. z najnowszymi pluginami - gra zawiesza się zawsze w tym samym momencie.
W pomocy technicznej jest napisane, że należy wyłączyć opcję "framebuffer read" w "special game fixes", ale według zaleceń zaznacza się tam: "G4 polygon cache", "Fake sub. blending/FSAA" i "Odd/even bit hack". Może się mylę, ale nie ma tu (tzn. w "special game fixes") opcji "framebuffer read". Odznaczałem ustawione poprzednio trzy "fixy" w różnej kolejności i różnych kombinacjach - nic to nie dało. Zmieniałem także ustawienia "Compatibility" w "Configure Pete's PSX OpenGL Renderer..." - także różne kombinacje.
Trochę szkoda było by poddać się i skończyć taką fajną grę na drugim dysku. W związku z tym bardzo proszę o pomoc. Może "special game fixes" są też w innych miejscach - znalazłem je też w opcjach konfiguracji CD-romu?
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Michał Wardzyński
Problem z wejściem do Cleyra's Trunk w FF9
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5252
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Nie mylisz się - autor miał przez to na myśli ustawienie opcji "Framebuffer access" na wartość 1 czyli "Gfx card buffer read"Może się mylę, ale nie ma tu (tzn. w "special game fixes") opcji "framebuffer read".
Tak czy owak spróbuj:
1) przejść ten moment na innych wtyczkach graficznych - Pete`s OpenGL2 lub/i PeoPS Softaware GPU Driver.
2) W Eternalu jest specjalny fix dla gier z serii FF i innych produkcji Square`a > "Update before..."; włącz.
3) W Pluginie CD-R można włączyć opcję "Read subchannel data" jeśli
grasz z oryginału.
4) Jesli CD jest porysowane to zrzuć ponownie za pomocą CloneCD + profil LibeCrybt lub Alkohol120% z odpowiednią opcja (palyStation - jesli mnie pamięć nie myli).
Coś jeszcze? Chmmm na chwilę obecną nic nie przychodzi mi do głowy, wypróbuj więc powyższe, daj znać jakie rezultaty, a wtedy pomyślimy co dalej.
2BII!2B
Rozwiązanie problemu (trochę długie)
Witam ponownie
Na wstępie dziękuję za zainteresowanie moim problemem. Po Twojej odpowiedzi zacząłem sprawdzać wszystko jeszcze raz - wszystkie pluginy z mnóstwem różnych kombinacji. Testowanie ustawień szło mi dość sprawnie, ponieważ wczytywałem grę jako ISO. Efekt jednak był wciąż ten sam. Gra zawieszała się w tym samym miejscu - tuż po przekroczeniu bramy do Cleyra's Trunk.
Jakież było moje zdziwienie i radość gdy za którymś z kolei razem zobaczyłem wreszcie animację i najazd kamery na Cleyra's Trunk.
Okazało się, że szukałem rozwiązania w niewłaściwym miejscu. O sukcesie zadecydował jednak tylko przypadek... Ale zacznę wszystko od początku. Gra zawieszała się czasem przy zmniejszeniu obrotów CD-ROMU (słychać zmianę w wirowaniu) - kiedy program nie potrzebował nowych danych z CD, stacja powoli zmniejszała obroty i w końcu stawała. Gdy zaczynała ponownie pracować, program się zawieszał. Jeżeli grało się dość szybko (częste doczytywanie) to jakoś to szło. Nie mogłem natomiast już w ogóle wczytać zapisanego stanu gry i zmienić jednocześnie dysk na CD2. Zacząłem zapisywać grę za pomocą emulatora i zmieniać dyski przy pomocy opcji "change CD" a później (kiedy skopiowałem grę) "change ISO". Przy korzystaniu z gry w trybie ISO wszystko działa dużo stabilniej. I tu dochodzę wreszcie do sedna sprawy. Gra zawieszała się ponieważ wczytwałem zapisany wcześniej stan z poziomu emulatora. Ładując program jako ISO, znowu mogłem ładować savy ze slotów. Wczytałem więc swój ostatni zapis z poziomu emulatora, następnie zapisałem grę u Moogla. Uruchomiłem ponownie FF9, wczytałem grę ze slotu i wszedłem do Cleyra's Trunk.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia
Michał Wardzyński
Na wstępie dziękuję za zainteresowanie moim problemem. Po Twojej odpowiedzi zacząłem sprawdzać wszystko jeszcze raz - wszystkie pluginy z mnóstwem różnych kombinacji. Testowanie ustawień szło mi dość sprawnie, ponieważ wczytywałem grę jako ISO. Efekt jednak był wciąż ten sam. Gra zawieszała się w tym samym miejscu - tuż po przekroczeniu bramy do Cleyra's Trunk.
Jakież było moje zdziwienie i radość gdy za którymś z kolei razem zobaczyłem wreszcie animację i najazd kamery na Cleyra's Trunk.
Okazało się, że szukałem rozwiązania w niewłaściwym miejscu. O sukcesie zadecydował jednak tylko przypadek... Ale zacznę wszystko od początku. Gra zawieszała się czasem przy zmniejszeniu obrotów CD-ROMU (słychać zmianę w wirowaniu) - kiedy program nie potrzebował nowych danych z CD, stacja powoli zmniejszała obroty i w końcu stawała. Gdy zaczynała ponownie pracować, program się zawieszał. Jeżeli grało się dość szybko (częste doczytywanie) to jakoś to szło. Nie mogłem natomiast już w ogóle wczytać zapisanego stanu gry i zmienić jednocześnie dysk na CD2. Zacząłem zapisywać grę za pomocą emulatora i zmieniać dyski przy pomocy opcji "change CD" a później (kiedy skopiowałem grę) "change ISO". Przy korzystaniu z gry w trybie ISO wszystko działa dużo stabilniej. I tu dochodzę wreszcie do sedna sprawy. Gra zawieszała się ponieważ wczytwałem zapisany wcześniej stan z poziomu emulatora. Ładując program jako ISO, znowu mogłem ładować savy ze slotów. Wczytałem więc swój ostatni zapis z poziomu emulatora, następnie zapisałem grę u Moogla. Uruchomiłem ponownie FF9, wczytałem grę ze slotu i wszedłem do Cleyra's Trunk.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia
Michał Wardzyński
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5252
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Nie wiem jak innym, ale mi to aż tak bardzo nie przeszkadza. Skoro ktoś ma problem, to niech zadaje (nawet jeśli byłby błachy...)jak nie wiesz kompletnie to wal na forum jets
Nie bój nic - będą zbędne posty, to na pewno ktoś je skasujepełno niepotrzebnych tematów i postow a przez to sie forum zasmiecia
BTW. Fajny sig, ale w html'u znaczniki są w trójkątnych nawiasach '<>', a w BBCode jako '[_url_]' (bez podkreśleń w nawiasach), np.Regulamin
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.