ePSXe i granie przez net (robienie serwera)

Problemy z emulatorem ePSXe i narzędziami dla niego przeznaczonymi.
kimax
User
User
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwietnia 2004, 22:21

ePSXe i granie przez net (robienie serwera)

Post autor: kimax »

Mam ePSXe 1.6.0,i chcialem grac przez net (konkretnie T3).Chialem postawic serwer,przeczytalem sporo o tym na necie.Dopasowalem z qmplem wszystkie pluginy,gra tez jest ta sama bo ma ja ode mnie.I wszystko jest ok do momentu az zrobie serwer gry i on ma sie polaczyc (konkretnie dolaczyc do tej gry,bo laczyc sie laczy,ale potem nie moze dolaczyc do gry).Wyswietla mu sie 'this room is not avaible on your computer'.Ma ktos pomysl jaka moze byc przyczyna.W Q3 sie moze podlaczyc do mnie,pliki tez mozemy wysylac miedzy soba,ale tam akurat cos nie dziala.Jakies pomysly, sugestie :?: :?:

Soft:
ePSXe 1.6.0
Pete OpenGL 1.75
Eternal SPU 1.41
CDR WNT/W2K core 1.5.2
CyberPad 1.4
kaillera serv 0.86 (win) (ja mam publiczne IP,a on sie dolacza i jest z Natem)
Obaj mamy Win XP Pro
Ping na poziomie 300-400.

Sprzet mysle nie ma tu nic do rzeczy,aha,i ja odpalam gre z obrazu (tzn. jest to obraz zamontowany w Alcoholu),a on z plyty odpala.Moze to wina innych liter napedow cd,choc nie wydaje mi sie.Ktos moglby tez napisac o ile moga sie roznic miedzy soba ustawienia pluginow,tak zeby mozna bylo jeszcze grac,czy musza one byc identyczne (wiem ze najlepiej jesli beda identyczne ale tak pytam).
Mozna by tez bylo wrzucic na stronke opis wlasnie stawiania samemu serwerow do gier,i jak co sie robi.Nie jest to trudne,ale moze sie przydac.

Take control of what you are, it's your freedom.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Mam ePSXe 1.6.0,i chcialem grac przez net (konkretnie T3)
Konkretnie przez LAN (tzn. sieć lokalną) czy przez internet :?:

Z siecią lokalną nie ma problemu, ale z internetem jest trochę gorzej, a to z paru powodów:
1) wingroza nie jest tak stabilna jak Linuch i dobrze by było postawić serwer Kailery w wersji Lin.
2) wypadałoby to zrobić na porządnym serwerze, a nie zwykłej stacji roboczej
3) choć możnaby zaryzykować postawienie na jakimś koncie z dostępem do shella
4) dobrze by było coby firewall nie blokował portów...
5) itd... itp.
Podsumowując - stawianie własnego, internetowego serwera kaillery bez dedykowanego serwera mija się z celem (szczególnie pod windowsem). Może w sieci lokalnej to się sprawdza ale na dłuższą metę i większą sieć jaką niewątpliwie jest internet nia ma to większego sensu. Zamiast się głowić lepiej założyć sobie grę na obecnych serwerach co jest sprawą o wiele prostszą, a i połaczenia nie są znów takie złe zważywszy że jest kilka polskich serwerów dedykowanych specjalnie dla Kaillery.
Sprzet mysle nie ma tu nic do rzeczy,aha,i ja odpalam gre z obrazu (tzn. jest to obraz zamontowany w Alcoholu),a on z plyty odpala.Moze to wina innych liter napedow cd,choc nie wydaje mi sie.Ktos moglby tez napisac o ile moga sie roznic miedzy soba ustawienia pluginow?
źródło gry (ISO/CD) jest bezznaczenia choć wiadomo, że lepsze w tym przypadku jest ISO ze względu na większą prędkość i zapewninie synchronizacji. Co do ustawień to nie ma się co rozwodzić - dźwięk musi być ustawiiony identycznie, BIOSy te same, ustawienia wideo moga nieznacznie się różnić, ale im są bardziej zbliżone do siebie (coby znów nie pisać identyczne) tm lepiej.
Mozna by tez bylo wrzucic na stronke opis wlasnie stawiania samemu serwerow do gier,i jak co sie robi.Nie jest to trudne,ale moze sie przydac.
A to co niby jest >
http://www.psemu.pl/modules.php?name=Ar ... fig&id=net
:?:
2BII!2B
kimax
User
User
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwietnia 2004, 22:21

Post autor: kimax »

Chodzilo mi o internet (T3=Tekken3).Serwer chcialem postawic bo uwazam iz bez posrednikow gra bedzie plynniejsza.A co do tej konfiguracji sieci to moja wina,bo zle to ujalem.Mialem na mysli opisanie pliku konfiguracjnego servera kaillery,nie zas czynnosci ktore sie wykonuje w samym cyberpadzie.
A wracajac do mojej sprawy,to bardziej chodzilo mi o to co moze byc przyczyna wyswietlania sie wlasnie u qmpla owego komunikatu 'this room is not avaible on your computer'.Bo laczy sie on do mnie,jak juz postawie ten server,wszystko jest ok,az do czasu jak on ma dolaczyc do gry,wtedy wlasnie mu sie to pojawia.
:roll:

Take control of what you are, it's your freedom.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Chodzilo mi o internet (T3=Tekken3).Serwer chcialem postawic bo uwazam iz bez posrednikow gra bedzie plynniejsza.
Raczej nie będzie:
1) wolne łącze, no chyba, że masz cuś lepszego niż Neo+
1) stacja robocza zamiast porządnego, dedykowanego serwera
2) małostabilny system
3) duże obciążenie systemu - serwer kaillery + ePSXe na 1 maszynie. O całej reszcie softu działającego w tle chyba wspominać nie muszę.

Wracając do problemu, upewnij się że w .conf masz ustawione:
-> Public=1
-> MaxConnSet=0
-> AllowWebAccess=1
a port 27888 nie jest przez coś blokowany np. przez Twojego ISP, lub windowsowskiego firewalla.

Jeżeli jest w porządku spróbuj jeszcze zwiększyć wartości FloodMsgNb oraz FloodMsgTime.

Jesli wszystko zawiedzi popytaj na forum kaillery >
http://www.kaillera.com/forums/
Mialem na mysli opisanie pliku konfiguracjnego servera kaillery,nie zas czynnosci ktore sie wykonuje w samym cyberpadzie.
Przecież plik conf jest z komentarzami po co więc pisać jak go konfigurować skoro proces jest opisany w samym pliku.
2BII!2B
kimax
User
User
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwietnia 2004, 22:21

Post autor: kimax »

No mozna powiedziec ze mam cos lepszego niz Neo+ :).Na wyjscie mam roznie od 150kb/s do 300kb/s,w zaleznosci ile osob jest na sieci.System wydaje sie pracowac stabilnie gdy odpale serva kaillerry,i epsxe,nie przycina sie,nie zwalnia,dziala tak jak zwykle.Soft dzialajacy z reguly w tle jest wylaczany,po to by nie obciazac lacza (no poza procesami systemowymi).W kazdym razie wszystko to co napisales na poczatku wzialem pod uwage,i jest ok.
Teraz dalej mam kilka pytan odnosnie tego pliku conf.Jakbys mogl to objasnij na jakiej konkretnie zasadzie dzialaja te dwie opcje
AllowWebAccess (wydaje mi sie ze tutaj chodzi o to ze jesli dam 0 to nikt nie polaczy sie z internetu,tylko lan co najwyzej,ale nei jestem pewien)
Public (w conf przy tym napisali ze jesli sie da na 0 to wtedy robi sie gre na lan,ale skoro tak,to dlaczego i tak ludzie z internetu moga sie polaczyc do tego servera,chyba ze chodzi tu o sama stworzona gre,a nie server)

Wydaje mi sie ze w jednej z tych dwoch opcji lezy przyczyna tego komunikatu.Reszta natomiast jest ok.Port 27888 (zreszta jego da sie tez zmienic jak cos przeciez) na pewno mam otwarty.
A co do pliku conf i jego opisu to nie kazdy zna ang (choc akurat znam tyle by wiedziec o co w nim chodzi,ale bardziej myslalem tu o opisanie tego jezyk przystepnym dla laika,osoby poczatkujacej;w sumie po trochu tez uwazam sie za poczatkujacego :) ).

Take control of what you are, it's your freedom.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

No mozna powiedziec ze mam cos lepszego niz Neo+ .Na wyjscie mam roznie od 150kb/s do 300kb/s,w zaleznosci ile osob jest na sieci.
Trochę brakuje do standardowego minimum w postaci 1Mb przy pobieraniu / 500kb przy wysyłaniu wystepującego na większości kont z shellem :) Niby taki tam bajer i trudno w to wierzyć, ale to fakt bo dla porównania np na uczelni mamy teoretycznie 10MB / 5 MB w praktyce wyciąga się przy ściąganiu z serwerów zagranicznych ok 1MB/s (słownie MegaBajta, nie bita, w porywach nawet do 1,5 mega) na większości stacji roboczych...
System wydaje sie pracowac stabilnie gdy odpale serva kaillerry,i epsxe,nie przycina sie,nie zwalnia,dziala tak jak zwykle.
Wciąż nie jest to system do tego przeznaczony jesli chcesz stawiać serwer zaopatrz się w MS Win2003 Server, lub w linucha... Zobaczysz różnicę :)
AllowWebAccess (wydaje mi sie ze tutaj chodzi o to ze jesli dam 0 to nikt nie polaczy sie z internetu,tylko lan co najwyzej,ale nei jestem pewien)
Też mi się tak zdaje.
Public (w conf przy tym napisali ze jesli sie da na 0 to wtedy robi sie gre na lan,ale skoro tak,to dlaczego i tak ludzie z internetu moga sie polaczyc do tego servera,chyba ze chodzi tu o sama stworzona gre,a nie server)
Może to również oznaczać że serwer kaillery jest stawiany na kompie:
1 - bezpośrednio podłączonym do internetu (choćby w rozgałęzieniu tepsy czy innego prowajdera)
0 - lub połaczonym z internetem pośrednio przez sieć lokalną (jak w Twoim przypadku)
... więc jak dla mnie powinieneś wybrać 0.
2BII!2B
kimax
User
User
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwietnia 2004, 22:21

Post autor: kimax »

OK,znalazlem przyczyne juz :) .Byla ona po stronie qmpla jednak,bo matol wzial jakas jednak inna wesje gry,mimo ze twierdzil iz uzywal mojej.A co do samej konfiguracji,to
AllowWebAccess mam ustawione na 0 (moze wtedy moj server nie jest umieszczany w spsie serverow,nie jest dostepny publicznie,tylko trzeba go recznie sprecyzowac;tak teraz mi sie przynajmniej wydaje)
Public tez mam ustawione na 0 (wiec teoretycznie powinna to byc tylko gra po LANie,lecz tak nie jest)
Mimo to qmpel sie laczy i jest ok,tylko wersja gry byla inna.A pingi sa teraz na poziomie 50-100 co znacznie polepsza sama rozgrywke.Jeszcze pokombinuje z tymi ustawieniami,i jak tylko dojde za co konkretnie odpowiadaja te dwa powyzsze ustawinia to napisze tutaj.Chyba że ktos wie dokladnie za co one odpowiadaja to niech napisze.Bo winter_mute tez sie jak widze opiera na przypuszczeniach (pomocnych ofkoz,lecz nadal przypuszczeniach) :) .

Take control of what you are, it's your freedom.
ODPOWIEDZ