Hm, mam male pytanie w zwiazku z emulacja dzwieku gier z serii Final Fantasy.
Podczas testowania roznych sposobow odtwarzania dzwieku zauwazylem pewna ciekawa rzecz (uzywam najnowszego Eternal Sound'a).
Sposoby emulacji:
1) Ustawienie - THREAD
Muzyka odtwarza sie wolniej niz powinna. Widac to szczegolnie w przypadku FF8 - kiedy na poczatku, przed wejsciem do menu NEW GAME/CONTINUE odgrywany jest marsz. Tempo muzyki zalezy rowniez od ilosci FPS'ow - kiedy gra zwalnia od natloku efektow, muzyka robi to razem z nia. Potrzebuje dosc malego bufera - 22 w zupelnosci wystarczy.
2) Ustawienie - TIMER
Lepsze niz THREAD. Muzyka gra niezaleznie od predkosci gry, ale wciaz wolniej niz powinna - czasami slychac niemiarowe wejscie innych instrumentow (np. podczas walki w FF9 albo FF8).
3) Ustawienie SPUasync
Najlepsze ustawienie, niestety - nie potrafie skonfigurowac go idealnie
a) opcja Simple
Muzyka gra niezaleznie od predkosci emulowanej grafiki, niestety - bufer 38 to wciaz za malo, od czasu do czasu (kiedy naraz gra wiecej instrumentow, lub przy zmianie ekranu) slychac wnerwiajacy krotki trzask.
b) opcja Wait
Ciekawa opcja I bylaby chyba najlepszym wyjsciem. Dziala w dosc ciekawy sposob - otoz Framerate gry jest limitowany przez plugin dzwiekowy. Aby opcja Wait dzialala poprawnie, nalezy wyłączyć framerate w pluginie graficznym! Muzyka odgrywa sie idealnie, tak jak powinna, wystarczy niewielki buffer - niestety - najmniejszy spadek fpsow odznacza sie trzaskami jezeli ktos ma mocny CPU (bo emulacja odbywa sie glownie software'owo) polecam ta opcje, emulacja jest wtedy idealna!
c) opcja Smooth
I tutaj ubolewam - Idealne wyjscie - muzyka niezalezna od fpsow, odgrywa sie z idealna predkoscia, niestety - niezaleznie od bufferu jaki ustawie, przy każdym przejsciu do innego ekranu slychac charakterystyczny trzask (przy buferze 32 juz bardzo krotki, jednak jestem niepoprawnym audiofilem i trzask taki niezmiernie mnie wnerwia ). Rowniez, czasami, przy natloku utworow slychac trzaski.
Testowalem rozne opcje, zaznaczalem i odznaczalem IRQ Hack, zmienialem opcje Reverb'a, wciaz - przy buferze 38 zdarza jej sie zaciac.
Dlatego mam do Was prosbe - czy moglibyscie opisac mi swoje doswiadczenia z seria FF oraz innymi grami przy ustawieniach SPUasync Wait i SPUasync Smooth testujac rozne ustawienia?
Pozdrawiam, przepraszam za ew. bledy logiczno-skladniowe (pisze w pospiechu ), i dziekuje z gory za jakikolwiek odzew.
[/u]