Tempo muzyki+testy SPU - seria Final Fantasy

Masz nieopisany dotąd problem z konkretnym tytułem i emulatorem ePSXe? Pisz śmiało.
Awatar użytkownika
Jinx1337
Junior
Junior
Posty: 14
Rejestracja: 21 marca 2005, 00:35

Tempo muzyki+testy SPU - seria Final Fantasy

Post autor: Jinx1337 »

Hm, mam male pytanie w zwiazku z emulacja dzwieku gier z serii Final Fantasy.

Podczas testowania roznych sposobow odtwarzania dzwieku zauwazylem pewna ciekawa rzecz (uzywam najnowszego Eternal Sound'a).

Sposoby emulacji:

1) Ustawienie - THREAD
Muzyka odtwarza sie wolniej niz powinna. Widac to szczegolnie w przypadku FF8 - kiedy na poczatku, przed wejsciem do menu NEW GAME/CONTINUE odgrywany jest marsz. Tempo muzyki zalezy rowniez od ilosci FPS'ow - kiedy gra zwalnia od natloku efektow, muzyka robi to razem z nia. Potrzebuje dosc malego bufera - 22 w zupelnosci wystarczy.

2) Ustawienie - TIMER
Lepsze niz THREAD. Muzyka gra niezaleznie od predkosci gry, ale wciaz wolniej niz powinna - czasami slychac niemiarowe wejscie innych instrumentow (np. podczas walki w FF9 albo FF8).

3) Ustawienie SPUasync
Najlepsze ustawienie, niestety - nie potrafie skonfigurowac go idealnie :(

a) opcja Simple
Muzyka gra niezaleznie od predkosci emulowanej grafiki, niestety - bufer 38 to wciaz za malo, od czasu do czasu (kiedy naraz gra wiecej instrumentow, lub przy zmianie ekranu) slychac wnerwiajacy krotki trzask.

b) opcja Wait
Ciekawa opcja ;) I bylaby chyba najlepszym wyjsciem. Dziala w dosc ciekawy sposob - otoz Framerate gry jest limitowany przez plugin dzwiekowy. Aby opcja Wait dzialala poprawnie, nalezy wyłączyć framerate w pluginie graficznym! Muzyka odgrywa sie idealnie, tak jak powinna, wystarczy niewielki buffer - niestety - najmniejszy spadek fpsow odznacza sie trzaskami :( jezeli ktos ma mocny CPU (bo emulacja odbywa sie glownie software'owo) polecam ta opcje, emulacja jest wtedy idealna!

c) opcja Smooth
I tutaj ubolewam :( - Idealne wyjscie - muzyka niezalezna od fpsow, odgrywa sie z idealna predkoscia, niestety - niezaleznie od bufferu jaki ustawie, przy każdym przejsciu do innego ekranu slychac charakterystyczny trzask (przy buferze 32 juz bardzo krotki, jednak jestem niepoprawnym audiofilem i trzask taki niezmiernie mnie wnerwia :)). Rowniez, czasami, przy natloku utworow slychac trzaski.
Testowalem rozne opcje, zaznaczalem i odznaczalem IRQ Hack, zmienialem opcje Reverb'a, wciaz - przy buferze 38 zdarza jej sie zaciac.

Dlatego mam do Was prosbe - czy moglibyscie opisac mi swoje doswiadczenia z seria FF oraz innymi grami przy ustawieniach SPUasync Wait i SPUasync Smooth testujac rozne ustawienia? :)

Pozdrawiam, przepraszam za ew. bledy logiczno-skladniowe (pisze w pospiechu :)), i dziekuje z gory za jakikolwiek odzew.
[/u]
ODPOWIEDZ